AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Jeg sitter som teamleder for en større team i en bedrift på 68 ansatte. Jeg var i betalt permisjon i to måneder nå og en uke før den var over ble permittert på grunn av mangel på arbeid i stillingen min. OK, greit nok tenker jeg, selv om jeg stusser over beslutningen og vise detaljer. Men nå en uke etterpå finner jeg ut at det var kun meg som ble permittert. Er det innafor? Det henger ikke på greip at bedriftens økonomi skal kun avhenge av kun lønna mi. Tillitsvalgt på jobben min er ikke særlig erfaren og eneste grunnen hun innehar det ansvaret er fordi ingen andre ville ha det. Vi har ikke tariffavtale. Anonymkode: 9aa82...8bc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Det var snakk om at noen måtte permitteres på mannens jobb fordi de ikke hadde nok å gjøre, hadde ingenting med økonomien i bedriften å gjøre. Siden arbeidsoppgavene dine allerede var fordelt så resonnerte de seg vel frem til at det kun var deg som ikke hadde nok å gjøre. Anonymkode: ee112...5b3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Hvordan er det ansinitetsmessig hos dere? Anonymkode: 8d51e...29f
Flamme Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Her er det en del ting som spiller inn. De kan ikke permittere kun for å spare penger. Kom du sist inn i firmaet? Er det en midlertidig mangel på arbeid hos deg som kommer til å bedre seg etterhvert? Er det andre oppgaver i firmaet du kan gjøre? Finnes det vikarer / innleide i firmaet ditt? Om tillitsvalgt ikke kan nok til å hjelpe deg, så må vedkommende ta det vidre med avdelingen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det var snakk om at noen måtte permitteres på mannens jobb fordi de ikke hadde nok å gjøre, hadde ingenting med økonomien i bedriften å gjøre. Siden arbeidsoppgavene dine allerede var fordelt så resonnerte de seg vel frem til at det kun var deg som ikke hadde nok å gjøre. Anonymkode: ee112...5b3 TS her. Jeg må heller si at oppgavene min ble ignorert. Folk på avdelingen klager over at de ikke fikk svar i tiden jeg var borte. 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan er det ansinitetsmessig hos dere? Anonymkode: 8d51e...29f La oss si at halvparten har jobbet kortere enn meg. 2 hours ago, Flamme said: Her er det en del ting som spiller inn. De kan ikke permittere kun for å spare penger. Kom du sist inn i firmaet? Er det en midlertidig mangel på arbeid hos deg som kommer til å bedre seg etterhvert? Er det andre oppgaver i firmaet du kan gjøre? Finnes det vikarer / innleide i firmaet ditt? Om tillitsvalgt ikke kan nok til å hjelpe deg, så må vedkommende ta det vidre med avdelingen. 1: Nei 2: Tja... arbeidet er blitt redusert men ikke på min avdeling men f.eks ser ut til å ta seg opp etter påsken. 3: La oss si det på den måten - jeg har gjort nesten alle oppgaver tidligere i dette firmaet. 4. To innleide vikarer - men de jobber på en avdeling som ikke opplever reduksjon i arbeidet Den siste setningen skjønte jeg ikke. Anonymkode: 9aa82...8bc
Flamme Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg må heller si at oppgavene min ble ignorert. Folk på avdelingen klager over at de ikke fikk svar i tiden jeg var borte. La oss si at halvparten har jobbet kortere enn meg. 1: Nei 2: Tja... arbeidet er blitt redusert men ikke på min avdeling men f.eks ser ut til å ta seg opp etter påsken. 3: La oss si det på den måten - jeg har gjort nesten alle oppgaver tidligere i dette firmaet. 4. To innleide vikarer - men de jobber på en avdeling som ikke opplever reduksjon i arbeidet Den siste setningen skjønte jeg ikke. Anonymkode: 9aa82...8bc Høres ut som du må snakke med avdelingen. Få tillitsvalgt til å snakke med fagforeninga. Du kan få jobbe på en annen avdeling hvis det er lite å gjøre på din egen. Permittering skal ikke ha noe med økonomi å gjøre, men mengden arbeid. Ansinnitet skal veie tungt. Du skal ikke først ut med mindre det er veldig gode grunner til det.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 On 4/8/2020 at 10:43 PM, Flamme said: Høres ut som du må snakke med avdelingen. Få tillitsvalgt til å snakke med fagforeninga. Du kan få jobbe på en annen avdeling hvis det er lite å gjøre på din egen. Permittering skal ikke ha noe med økonomi å gjøre, men mengden arbeid. Ansinnitet skal veie tungt. Du skal ikke først ut med mindre det er veldig gode grunner til det. TS her. Utfordringen er at bedriftens ansatte er ikke organisert og bedriften følger ikke tariff. Det er ingen fagforening for tillitsvalgt å gå til. For min egen del er jeg medlem i Negotia. Andre er medlemmer i NITO. Og de fleste er ikke medlem i noe fagforening. Så dermed heller ikke noe avdeling å gå til. Skal ha tlf møte med Negotia etter påske. Anonymkode: 9aa82...8bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå