AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Hei! Jeg lurer litt på hvordan det er å jobbe som barnevernspedagog? Jeg er interessert i yrket, men ser at det er mye problemer. Har du noe tanker om hvordan en person bør være for å takle jobben? Jeg er interessert fordi jeg har barn selv, etter jeg fikk barn har morsinstinktet tatt over helt og jeg bryr meg genuint om andre barn. Samtidig vet jeg at foreldre kan ha behov for hjelp til å bli enda bedre, og at ting ofte kan være vanskelig. Ingen er perfekte, men vi kan ihvertfall hjelpe hverandre til å bli det for barna.. Anonymkode: d62d2...b3d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Med problemer mener jeg at foreldre er uenig med barnevernets avgjørelser og at barnevernet gjør nye feil. Anonymkode: d62d2...b3d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Veldig slitsomt og krevende! Skummelt i disse tider hvor foreldre har tilgang til nett, og risikoen for å bli uthengt er dermed stor. Mye kjeft fra alle hold: kanskje spesielt lærere som alltid mener at bv gjør for lite. Dessuten: eviglange arbeidsdager fra tidlig morgen til sen kveld, og ofte helger. Enorm arbeidsmengde som er umulig å rekke over, og kronisk dårlig samvittighet for alle de barna som måtte vente på hjelp fordi man bare må håndtere noe akutt. har sett mange mange kollegaer bukke under av stress, men systemet er slikt at mange står og venter på stillingene. Derfor blir stresset aldri tatt tak i, og folk blir umerkelig borte uten at noen stiller spørsmål. for din egen helse: velg noe annet. Anonymkode: d7d44...951 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig slitsomt og krevende! Skummelt i disse tider hvor foreldre har tilgang til nett, og risikoen for å bli uthengt er dermed stor. Mye kjeft fra alle hold: kanskje spesielt lærere som alltid mener at bv gjør for lite. Dessuten: eviglange arbeidsdager fra tidlig morgen til sen kveld, og ofte helger. Enorm arbeidsmengde som er umulig å rekke over, og kronisk dårlig samvittighet for alle de barna som måtte vente på hjelp fordi man bare må håndtere noe akutt. har sett mange mange kollegaer bukke under av stress, men systemet er slikt at mange står og venter på stillingene. Derfor blir stresset aldri tatt tak i, og folk blir umerkelig borte uten at noen stiller spørsmål. for din egen helse: velg noe annet. Anonymkode: d7d44...951 Takk for svar jeg kan regne med at det er tøft ja, det er jo en ekstremt viktig jobb, og som du sier.. Den eviglange dårlige samvittigheten. Men jeg tenker at når man har valgt det yrket og ønsker og hjelpe, så er det jo nesten umulig å unngå denne samvittigheten.. Og det er jo en god ting, på en måte. Det er flott å få gjort noe med det, litt hjelp er bedre enn ingen hjelp. Anonymkode: d62d2...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå