Gå til innhold

Gutt 5 som tar seg på tissen hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt sensitivt tema, men jeg er rådvill. De siste månedene har sønnen min på straks 5 oppdaget tissen sin for fullt.

I starten hadde han ofte hånda nedi buksa. Vi har snakket om at det er privat etc, og det har hjulpet. 

Men når han er oppslukt av TV ser jeg han gjør det igjen, uten å tenke over det tror jeg.

Men han kan også ta på seg selv når vi leser bok i senga, og det synes jeg er ugreit. I kveld ba jeg han om å slutte med det ellers ville jeg ikke lese mer. Han sluttet, og startet igjen. Så jeg slutta å lese.

Blir så usikker. Jeg vil virkelig ikke påføre skyldfølelse over dette, men samtidig synrs jeg at han er gammel nok til å forstå at han ikke skal fikle med seg selv med andre tilstede

Noen andre som har hatt erfaring med dette?

Anonymkode: ae862...747

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Nå ser jeg at du vil kose med tissen, så da går jeg ut sånn at du kan få fred. God natt, vennen». 

Anonymkode: 2f0c7...017

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Min 5 åring gjør det samme. Forklarer han stadig vekk at det er sånn man gjør når man er alene, f.eks. når han er lagt seg. Forklarer også at ingen skal gjøre slik fremfor folk. 

Sikkert ikke pedagogisk riktig, men må være litt streng i stemmen av og til hvis han ikke slutter.

Anonymkode: 16dd3...2fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min gjør det en del i barnehagen og, utrolig ubehagelig :(

Anonymkode: 16dd3...2fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha skjedd overgrep?

Anonymkode: 9c5b2...b50

AnonymBruker
Skrevet

Er mange voksne menn og som sitter med hånda i bukse mens de ser på tv, slik som Al Bundy (fordi som tar den referansen) 

Anonymkode: 81389...c75

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vår sønn gjør det samme, han fylte 5 år i februar. Jeg har funnet ut at han kan få utløp med å ta seg på tissen når han bader/ dusjer på kveld. Da lar jeg han være alene i 5 til 10 min, da rekker han å få kost meg seg selv som helsesøster har forklart han. Som regel når jeg kommer inn på badet og skal ta resten av vasken på han så har han eroksjon. Da er han fornøyd, grunnet at han ikke fikler med tisse før ham skal sove er for de han har nattbleie på (sengevæting) vi prøver og forklare han at han kan ta seg selv på tissen når han er alene på do, bade eller i senga. Det er kun når han bader/ dusjer at han gjør det her.. 

Anonymkode: 049cf...6c1

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det ha skjedd overgrep?

Anonymkode: 9c5b2...b50

Fint at folk prøver å ha øya åpne. Men det Ts beskriver er helt normal adferd hos en som nettopp har oppdaget kroppen sin. No stress. 

Hilsen en som har opplevd overgrep, men som samtidig ikke tror alt barn sier og gjør er et "tegn" på det. 

Anonymkode: 71825...453

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fint at folk prøver å ha øya åpne. Men det Ts beskriver er helt normal adferd hos en som nettopp har oppdaget kroppen sin. No stress. 

Hilsen en som har opplevd overgrep, men som samtidig ikke tror alt barn sier og gjør er et "tegn" på det. 

Anonymkode: 71825...453

Du kan prate for alle som har opplevd overgrep. 

Anonymkode: 60d46...6dd

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Nå ser jeg at du vil kose med tissen, så da går jeg ut sånn at du kan få fred. God natt, vennen». 

Jeg har en sønn som er noen år yngre og ikke er kommet helt hit enda, men er dette virkelig "riktig" da?

5 åringer onanerer vel ikke gjør de det da? 
det som kan skje er jo at barnet begynner å gå å onanere i feks barnehagen og etterhvert bli mobbet av andre? 

Jeg mener ikke at sex og onani er fyfy, men dette oppdager han tidsnok senere når han er 11-12 år. 5 år er vel tidlig

Anonymkode: 992f6...663

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt gjør de det, både jenter og gutter. 

Anonymkode: 8e280...a67

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Barn onanerer tidlig. Datteren min på 3 gjør det og veldig mye. Vi sier hun kan gjøre det alene i senga, men hun glemmer seg ofte hvis hun feks ser TV i bare trusa. Vennene mine sine barn gjør det samme. 

Anonymkode: d7d0a...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at om du skal ta på tissen må du gå på badet

Anonymkode: 30161...386

AnonymBruker
Skrevet

Det var en gutt jeg kjente som sa til meg at når han var 8 år så kunne han huske sin første ståpikk, og det var hjemme hos bestemora

Anonymkode: 30161...386

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn onanerer tidlig. Datteren min på 3 gjør det og veldig mye. Vi sier hun kan gjøre det alene i senga, men hun glemmer seg ofte hvis hun feks ser TV i bare trusa. Mine venners barn  gjør det samme. 

Ellers høres det ut som du ikke er over barnehagenivået selv. «Mine sine» ... virkelig 🙄

Anonymkode: b3fd7...3c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers høres det ut som du ikke er over barnehagenivået selv. «Mine sine» ... virkelig 🙄

Anonymkode: b3fd7...3c7

Unnskyld? Jeg forsøkte bare å berolige TS med at det er svært vanlig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn som er noen år yngre og ikke er kommet helt hit enda, men er dette virkelig "riktig" da?

det som kan skje er jo at barnet begynner å gå å onanere i feks barnehagen og etterhvert bli mobbet av andre? 

Jeg mener ikke at sex og onani er fyfy, men dette oppdager han tidsnok senere når han er 11-12 år. 5 år er vel tidlig

Anonymkode: 992f6...663

5-åringer onanerer ikke på samme måte som oss voksne, men jo, de koser helt klart med tissen sin. Litt fordi de er nysgjerrig, litt fordi det er godt å ta på den. Barn har også en seksualitet. Det er mange som ikke er klar over dette, men nå snakker de heldigvis mer om det på helsestasjonen på kontroll enn tidligere. Det er helt normalt. 

• Liker 13
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du sier at enten leser vi bok sammen eller så kan han kose seg alene. 

Ikke noe mer eller mindre drama enn det. 

Min kan både ta på og dra den i de utroligste retninger. Det kan han gjøre nå han dusjer. Gjør han det utenom så bare sier jeg ikke lek med tissen på samme måte som jeg sier ikke rot. Med helt sakelig og vanlig stemme uten noe stress eller som får han til å føle at det er noe skam i det.

Sjeldent han tar på seg utenom når han er alene eller i dusjen. For så små gutter er det å ta på tissen lite seksuelt. De tar på den fordi det er godt, ja, men det er ikke så mye mer følelse der i den alderen enn å ta på en annen kroppsdel. 

Jentene derimot har mer seksuell følelse. De kan få orgamse i ganske ung barnehagealder. Men uten at de på noen måter er klar over hva orgasme eller seksualitet er. 

Så ville bare behandlet situasjonen uten å lage noe ting ut av det. Å bli trygg på egen seksualitet starter tidlig og da er det flott at den har foreldre som viser at det er helt normale følelser uten noe å skamme seg over.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

"Kose"? Hvorfor bruke et positivt ord, finn et mere nøytral, om enn litt negativt. 

Anonymkode: c43ac...c33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...