AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Jeg er straks ferdig med 2. Året av sosiologi-bachelor. Og ønsker nå å vite hvilke veier/muligheter jeg har for å ta ppu slik at jeg kan undervise Nye ppu reglene sier jeg må ha master, men leser om yrkes-ppu. Har fagbrev innen barn og ungdomsarbeider (5 års erfaring) Hvordan fungerer dette? Hva blir riktig måte? Anonymkode: 9e15b...d98
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Opptakskrav Praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag bygger på en av følgende utdanninger relevant profesjonsrettet bachelorutdanning* og minimum to års relevant yrkespraksis fag-/svennebrev eller annen fullført treårig yrkesutdanning på videregående nivå, generell studiekompetanse og to års relevant yrkesteoretisk utdanning utover videregående skoles nivå og minimum fire års yrkesrelevant praksis OsloMet vurderer også søknader på grunnlag av realkompetanse. *Utdanningene som godkjennes må være relevant i henhold til kompetansemålene i det aktuelle yrkesfaglige utdanningsprogrammet i videregående opplæring. Dette gjelder for PPU-Y, for å gå PPU må du ha en master. Tar du PPU-Y er det fagbrevet ditt som blir din kompetanse. Altså kan du jobbe som yrkesfaglærer innen helse og sosialfag. Anonymkode: 01aa0...4e5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Som brukeren over meg sier, men dersom du har 60 studiepoeng innen andre fag som feks norsk, engelsk, samffunnsfag osv kan du også undervise i det selv med ppu-y. Anonymkode: 81280...089
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Hvis du tar ppu for yrkesfag er jo bachelor'en din helt bortkasta. Hadde ikke jeg giddet, i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Hvis du tar ppu for yrkesfag er jo bachelor'en din helt bortkasta. Hadde ikke jeg giddet, i alle fall. Hvorfor er den bortkasta mener du? Anonymkode: 81280...089
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er den bortkasta mener du? Anonymkode: 81280...089 Da er man jo ansatt og lønnet etter fagbrev med PPU-Y.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 9 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Da er man jo ansatt og lønnet etter fagbrev med PPU-Y. Nei, med nok studiepoeng blir man ansatt og lønnet som adjunkt med tilleggsutdanning. Vil man bli lektor kan man ta master. Anonymkode: 81280...089
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Jeg går første året på bachelor i sosiologi. Jeg tenker å fullføre bacheloren, så ta master, så PPU. Men PPU-Y har jeg ingen erfaring med. Anonymkode: 05b4b...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå