AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 En venn av meg sender meg ofte snaper om materielle ting. Ofte handler det om ting hen får av foreldre. Det er dyre ting til barna. Jeg har selv ikke foreldre , og hen vet vi har anspent forhold til familie. Nylig har det skjedd ting økonomisk, og vedkommende sier de må være forsiktige. Det kommer fremdeles snaper om materielle ting til flere tusen, og jeg kommenterer å sier at jeg synes det er rart at de kan bruke penger på det, om de må spare. Vedkommende er hjemme med full lønn i hjemmekontor, og jeg vet at mange andre av mine venner sliter økonomisk nå. Jeg ble provosert, å sa ting jeg ikke burde rundt dette. Jeg burde bare kommentert at det var flott eller lignende. Jeg mener jo ikke å ikke glede meg på andres vegne ! Vedkommende slettet meg etterhvert, vi er veldig nære venner. Jeg har ikke tatt kontakt på en uke. Nå idag var jeg innom med en påskegave hos dem. Både til de og barna, jeg skrev det var fra påskeharen. Jeg vet at de vet hvem det er fra , men har ikke hørt noe. Burde jeg sende en melding å unnskylde igjen ? At jeg ikke burde blande meg i deres økonomi? At det har vært fint med en liten pause , og at jeg ikke vil gjøre det igjen ? Jeg var innom med påskegave til andre venner også. Leverte de i postkassen. Anonymkode: db521...80f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Ja, det tenker jeg vil være lurt. En unnskylding hadde betydd veldig mye mer for meg enn en påskegave. Anonymkode: 845b1...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tenker jeg vil være lurt. En unnskylding hadde betydd veldig mye mer for meg enn en påskegave. Anonymkode: 845b1...5c5 Jeg mente jo at skapene ikke passet seg ? Anonymkode: db521...80f
Sirah Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Ja du bør be om undskyldning. Hvorfor i alle dager blandet du deg inn i deres private økonomi? Om du syntes at de brukte penger på tullete ting (noe du helt sikkert har helt rett i) så kunne du jo bare latt være å svare. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, Sirah skrev: Ja du bør be om undskyldning. Hvorfor i alle dager blandet du deg inn i deres private økonomi? Om du syntes at de brukte penger på tullete ting (noe du helt sikkert har helt rett i) så kunne du jo bare latt være å svare. Ja absolutt. Anonymkode: db521...80f
GammelKaktus Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Slikt kommenterer man ikke uansett hva man tenker, man holder kjeft. Du for be om unnskyldning og satse på at mennesket er åpen for det. 4
Gjest snødråpe Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Dette burde du tatt på privaten og ikke henge dem ut. Ikke bare henger du ut denne kvinnen du irriterer deg over, barna og mannen vil også preges av at mor får dårlig stempel. Selv om du skulle ha rett, så er det en bagatell og ingen grunn til å henge henne ut i sosiale medier. Om du har så lite respekt for henne forstår jeg heller ikke hvorfor du forsøker si unnskyld. Dette høres ikke ut som et bra vennskap for noen av dere.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Litt vanskelig det der. Jeg ville nok også irritert meg over en venn som var veldig skrytete over materielle ting, selv når de liksom skulle spare. Men jeg ville bare latt være å kommentere i det hele tatt. Når du først har kommentert, så bør du kanskje be om unnskyldning, for å gjenopprette verdigheten, på en måte - ikke fordi du tar feil i oppfatningen din av dem. Hvis du skal be om unnskyldning, kan du jo beklage at du var altfor direkte, og at du innser at deres økonomi ikke er din sak. Du trenger ikke akkurat si at du ikke mente det du sa - siden du jo mente det. Jeg skjønner det er irriterende å måtte be om unnskyldning når man har rett. Det blir som å tape i et spill mot noen som er mye dårligere enn deg selv å spille. Anonymkode: af0c2...33b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 40 minutter siden, snødråpe skrev: Dette burde du tatt på privaten og ikke henge dem ut. Ikke bare henger du ut denne kvinnen du irriterer deg over, barna og mannen vil også preges av at mor får dårlig stempel. Selv om du skulle ha rett, så er det en bagatell og ingen grunn til å henge henne ut i sosiale medier. Om du har så lite respekt for henne forstår jeg heller ikke hvorfor du forsøker si unnskyld. Dette høres ikke ut som et bra vennskap for noen av dere. Sosiale medier nei? Var en privat samtale vi to hadde. Anonymkode: db521...80f
SoWhat? Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Be om unnskyldning. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke man bare gjør det. Da er det jo greit. Eller burde være det. Svelg stolthet og stahet 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå