Gå til innhold

Dere foreldre som kaller de som fortsatt vil holde barna hjemme for hysteriske...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

....og gærne. Jeg tror det er fordi dere ikke orker å ha ungene hjemme lenger, og så vil dere trekke ned i søla og fordumme de som velger annerledes enn dere. 
Hører lite klag motsatt vei her inne. 
Til og med utdanningsnivå blir trukket inn 😅

Jeg støtter dere som har mulighet til å vente. Lurt er det også, slik at det blir bedre plass til de som velger å sende ungene. 

Anonymkode: 66fef...b92

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å vente, men dersom jeg hadde hatt det ville jeg holdt barna hjemme fra barnehagen i et par uker etter barnehagen har åpnet for å se hvordan det påvirker smittespredningen.

Anonymkode: e0d9a...d35

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke mulighet til å vente, men dersom jeg hadde hatt det ville jeg holdt barna hjemme fra barnehagen i et par uker etter barnehagen har åpnet for å se hvordan det påvirker smittespredningen.

ALLE har mulighet til å vente om de ønsker. Ja du må kanskje si opp jobben og gå konkurs, akkurat som Norge går konkurs om vi har fortsatt dette her. Men du har altså valget.

Anonymkode: a298b...a03

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis meningen med denne tråden var å kritisere personangrep og nedsettende kommentarer mot dem som tenker annerledes enn en selv, må jeg si du bæsja litt på leggen, altså.

Anonymkode: d26e1...db0

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel ikke andre foreldre noe med.

Anonymkode: 16d76...36b

• Liker 2
Skrevet

Jasså du tror det, da må det jo være riktig.

Kan jo ikke være att vi ser de lider under lite sosial omgang, dårlig e-læremiljø osv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg overhodet ikke hysterisk, selv om hun er i risikosonen. Dessuten må hun uansett vente litt, siden vgs 1 elever ikke skal begynne ennå på skolen etter påske.

Anonymkode: f2dd1...eac

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....og gærne. Jeg tror det er fordi dere ikke orker å ha ungene hjemme lenger, og så vil dere trekke ned i søla og fordumme de som velger annerledes enn dere. 

Jeg støtter dere som har mulighet til å vente. Lurt er det også, slik at det blir bedre plass til de som velger å sende ungene. 

Ja det har du rett i, har så lyst til å fordumme andre! 

Vi som kaller disse foreldrene hysteriske evner å se lenger enn vår egen nesetipp - vi ser på statistikk, forskning og på andre konsekvenser enn de direkte helsemessige. Statistikk viser at det for barn er ekstremt lav risiko for å bli smittet av corona. Risikoen er enda lavere for å bli alvorlig syk.  Forskning viser videre at man har grunn til å tro at barn sprer smitte i langt mindre grad enn voksne. Basert på dette er det rent vås å holde barna hjemme fra skolen på grunn av coronafrykt med mindre man tilhører risikogruppen.

Anonymkode: 25ff5...bd2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ALLE har mulighet til å vente om de ønsker. Ja du må kanskje si opp jobben og gå konkurs, akkurat som Norge går konkurs om vi har fortsatt dette her. Men du har altså valget.

Hvor glad er mann i barnet om mann sier opp jobben og havner på bar bakke da? Med vilje liksom. 

Sorry blir for dumt. Som om jeg skulle sagt at alle som har bil ikke er glad i ungene sine. De utsetter dem for fare hver gang de setter dem i bila. 

Anonymkode: 3304c...094

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Som en av de som skal ta i mot barn i barnehagen, må jeg ærlig innrømme at jeg er redd og gruer meg. I tillegg er 2 av 4 ansatte på min avdeling i risikosonen og en er utkommandert til helsevesenet. Hurra så morro dette blir. Lurer på om regjeringen øker bemanningen slik at vi kan være i grupper på intill 5? 

Anonymkode: 85e53...566

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som kaller disse foreldrene hysteriske evner å se lenger enn vår egen nesetipp - vi ser på statistikk, forskning og på andre konsekvenser enn de direkte helsemessige. Statistikk viser at det for barn er ekstremt lav risiko for å bli smittet av corona. Risikoen er enda lavere for å bli alvorlig syk.  Forskning viser videre at man har grunn til å tro at barn sprer smitte i langt mindre grad enn voksne. Basert på dette er det rent vås å holde barna hjemme fra skolen på grunn av coronafrykt med mindre man tilhører risikogruppen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ76m5/legen-forklarer-slik-merker-du-om-barnet-er-coronasmittet

Anonymkode: d62f5...bfe

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til denne forskningen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prøver å påstå at forskning har vart lenge nok til at resultatene er til å stole på? Du som viser til forskning, veit vel at den skal være etterprøvbar, og bestå? 

Forskning tyder på at barn er smittsomme, spesielt når det kommer til virus. 

https://www.harvestmagazine.no/artikkel/immunologiekspert-jeg-vil-ikke-ha-covid-19

Anonymkode: c1697...941

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har rett, jeg har kanskje valget om å si opp jobben min og gi beskjed om at jeg slutter på dagen, noe som ikke bare gir meg elendige referanser men som også kan gjøre meg erstatningspliktig ovenfor arbeidsgiver dersom dette medfører tap for bedriften :ironi: At vi da må selge boligen vår pga. mer enn en halvering av inntekten er heller ikke så farlig. I disse tider kan man nok heller ikke forvente å få tilsvarende igjen for boligen ved salg dersom man nylig har kjøpt, så da sitter man der uten bolig å huse barna sine i og kanskje også med gjeld. Men valget har man, ja :ironi: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Har du link til denne forskningen?

Du kan se på sidene til JAMA, Pediatrics, og generelt media. Når selv klikkhysteriet til db og VG ikke klarer å finne flere syke og døde barn er risikoen liten. 

Blant annet denne studien fra Italia, hvor 1.2% av pasientene var under 18. Ingen døde under 30 år. 

Anonymkode: 096d2...851

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha helt enig! Det er slitsomt å være med egne barn tydligvis! Vi storkoser oss.Og samtidig holder vi oss og andre trygg!

Anonymkode: b17d9...9c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så dere mener at vi skal kjøre landet til helvete ned i grøfta pga noe som har minimal effekt? Ja, men da får dere f*** ikke komme å klage når AS Norge ikke har råd til alt dere får nå. Barnehage som blir 40% dyrere, høyere skatt, dårligere pensjon osv. Vil IKKE høre det

Anonymkode: cd87b...246

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi må bare holde ungene hjemme litt til. I hvertfall til det er mindre risiko for smitte. Jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre.. jeg har mild astma selv, men klarer vel corona. Er mer redd for andre i husholdningen som nok lite sannsynlig vil overleve.. det går litt opp for meg innimellom.. hvor stor mulighet er det egentlig for at vi vil klare å holde de uten smitte og risiko for å dø. 

Anonymkode: 6e446...ecf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har god effekt.Se for deg at alle eller nesten alle ble syk samtidig om vi ikke hadde gjort det vi gjorde no. Ikke plass til alle på sykehus og de nåttr valgt mellom hvem som fikk leve og hvem som skulle dø. Eller at nesten alle legene i tilegg som skulle ta seg av oss og ble syk samtidig. Er lov å tenke!

Anonymkode: b17d9...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kalt hysterisk og det lever jeg fint med. Hvis det er hysterisk å ville beskytte barna sine i en veldig usikker situasjon så er jeg gjerne det. 

Det er alt for mye usikkerhet rundt korona og barn, forskningen er ikke til å stole på, det er ikke gått lang nok tid, det er ikke stort nok tallmateriale og de tester jo ikke barn. De antar at barn ikke blir syke eller er smittebærere. 

Mannen er permittert og jeg har hjemmekontor, så det kommer ikke til å påvirke AS Norge i noen som helst grad om vi holder barnet hjemme litt ekstra tid for å se hvordan spredningen blir når vi starter opp igjen med skoler og bhg. 

Vi koser oss hjemme, så det er ikke noe grunn til å haste tilbake i ´bhg for vår del.

Anonymkode: 9c79a...22a

• Liker 6
  • Opprett ny...