Mizen Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Jeg og min mann satt å diskuterte nå nettopp om å ha på truse på vår datter som har sluttet med bleie for en stund siden. Jeg sa at vi kunne droppe truse og bare ha på nattdrakt når hun lærte å sove uten bleie. Nå har hun sluttet å tisse på seg, så jeg har startet med truse på henne nå. Idag skulle han legge henne, og jeg ser han tar av trusa.. vi diskuterte, men kom ikke frem til noe løsning. Han synes hun skal sove uten truse, og jeg synes med... hva er normalt? Er det bare jeg som sover med truse, eller er det bare han som sover uten?? 🙈😂 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Med truse pga hygiene. Anonymkode: 84fb8...70a 12
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Barna sover med truse, tenk når hun skal på overnatting. blant voksne er det nok like vanlig å sove med som uten Anonymkode: 3ed1e...12c 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Sove med truse?? Det hørtes veldig tett ut, skal underlivet aldri få puste? Anonymkode: 0908f...b57 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sove med truse?? Det hørtes veldig tett ut, skal underlivet aldri få puste? Anonymkode: 0908f...b57 Det puster da i bomullsundertøy. Anonymkode: 352a5...8b8 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Våre sover i truse. Ikke tenkt at de ikke kunne gjøre det, men.. har bare blitt sånn. Men tenker og det er mer hygienisk. Anonymkode: 95517...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Min får velge selv, noen netter med, noen netter uten. Bytter pysj relativt ofte. Vask og trusebytte hver morgen. Anonymkode: fb74f...bff 1
Heisenberg Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 Min datter (snart 3) sover med pysj men uten truse. Pysjen er mye mer løstsittende enn en truse. 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 3 timer siden, Mizen skrev: Jeg og min mann satt å diskuterte nå nettopp om å ha på truse på vår datter som har sluttet med bleie for en stund siden. Jeg sa at vi kunne droppe truse og bare ha på nattdrakt når hun lærte å sove uten bleie. Nå har hun sluttet å tisse på seg, så jeg har startet med truse på henne nå. Idag skulle han legge henne, og jeg ser han tar av trusa.. vi diskuterte, men kom ikke frem til noe løsning. Han synes hun skal sove uten truse, og jeg synes med... hva er normalt? Er det bare jeg som sover med truse, eller er det bare han som sover uten?? 🙈😂 Spiller det noen rolle? Legg barnet kliss nakent om dere vil. Det er kun to poeng med klær på: 1. å holde varmen (ikke et problem i moderne hus) 2. Det er ufint å gå rundt naken når en ikke er alene (ikke et problem når en sover og ikke er på eller har besøk) Dette er kutymene rundt påkledning. Å lære barnet kutyme er en del av helt normal oppdragelse. At du lager oppstyr over slike pittesmå detaljer, Ts, ville jeg satt meg ned og tatt en samling i bånn på. For jeg tror ikke at dette handler om truse. Jeg tror det handler om at du som kvinne er opplært i at det er du som skal ha kontroll over barnets påkledning. Og det skal du ikke. Anonymkode: ca15d...1a8 10
Skogkløver Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Vi bytter ullpysj pysj ca hver andre/tredje dag. Jeg tar vi alltid av trusen på natt for at underlivet skal få litt luft. Dersom barnet nettopp har sluttet med bleie er det fornuftig å sove uten truse, alt som strammer kan gi samme følelsen som en bleie 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 Jeg husker da jeg var liten å hadde overnattingsbesøk av en venninne. Tror vi var ca 7 år. Hun tok av seg alle klærene, trusen også. Ingen pysj. Husker jeg synes det var veldig rart. Også hadde hun bare dynen halvveis over seg også. ville lært barna mine til å sove med både truse og pysj Anonymkode: 7d492...7f6 3
Rotemor Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med truse pga hygiene. Anonymkode: 84fb8...70a Kan du utdype hvorfor det er mer hygenisk med truse??? 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, Rotemor skrev: Kan du utdype hvorfor det er mer hygenisk med truse??? Det er en grunn til at vi bytter truse hver dag, er det ikke? Anonymkode: a2ac8...d6e 2
poli10 Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en grunn til at vi bytter truse hver dag, er det ikke? Anonymkode: a2ac8...d6e Og poenget ditt er....? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 Mine barn får velge selv. Eldste sov uten truse frem til tenårene, hun har også alltid vært veldig varm og sluttet med pysj i 5 års alderen. Yngste varierer etter hvilket humør han er i virker det som 😅 De vet selvfølgelig at de beholder trusa/pysj på om de overnatter hos andre. Anonymkode: e7e75...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker da jeg var liten å hadde overnattingsbesøk av en venninne. Tror vi var ca 7 år. Hun tok av seg alle klærene, trusen også. Ingen pysj. Husker jeg synes det var veldig rart. Også hadde hun bare dynen halvveis over seg også. ville lært barna mine til å sove med både truse og pysj Anonymkode: 7d492...7f6 Sjæl. Syntes det var direkte ubehagelig enda jeg vokst opp i et fritt hjem så syntes jeg det var drøyt å se min venninne ligge der uten noen truse, også pga hygiene. Anonymkode: 59767...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 5 hours ago, Rotemor said: Kan du utdype hvorfor det er mer hygenisk med truse??? Fordi underlivet og rompa ikke ligger mot sengetøyet. Sover de med pysjamasbukse gjør det samme nytta som truse. Anonymkode: 84fb8...70a 2
Rotemor Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en grunn til at vi bytter truse hver dag, er det ikke? Anonymkode: a2ac8...d6e Det er ikke et svar. Vi sover om natten. Hvorfor er det mer hygienisk med truse om natten? 3
Rotemor Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi underlivet og rompa ikke ligger mot sengetøyet. Sover de med pysjamasbukse gjør det samme nytta som truse. Anonymkode: 84fb8...70a Dette er ikke et svar. Hvorfor tror man at tissen har mer godt av truse enn av luft? Og at det er hygienisk? Du må nesten argumentere ordentlig. Påstander hjelper ikke. Hva skjer med kroppen? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå