Gå til innhold

Var på kjøpesenter i Oslo i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var flust av folk. Matbutikkene og kafeene var fulle, nesten litt 17. mai-tilstander. Mange eldre folk også. Når skal Oslofolk ta dette viruset på alvor?

Anonymkode: f7037...169

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du egentlig folk i Norges største og tettest befolkede by skal gjøre? Droppe å kjøpe mat, lyspærer, medisiner, telefonlader, klær og utstyr til en voksende baby, alt det som man ikke kan leve uten i så mange uker/måneder? 1/3 av befolkningen i Oslo har ikke bil, det betyr at man er nødt til å handle i sitt nærområde. Der det som regel også bor veldig mange andre mennesker som trenger de samme tingene. Og snart stenger butikkene for påsken, ergo må man få tak i det man trenger nå i dagene før.

Og hvorfor var du på kjøpesenteret selv, egentlig?

Anonymkode: d0f98...a5e

• Liker 26
Skrevet

Å du selv da? Du var der som alle de andre. Hvor er ditt ansvar? Nå må folk slutte å være tante Sofie og tenke på seg selv.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Delfi skrev:

Å du selv da? Du var der som alle de andre. Hvor er ditt ansvar? Nå må folk slutte å være tante Sofie og tenke på seg selv.

Hamstret ikke. Må ha mat.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja som de fleste andre. De fleste er flinke til avstand osv.. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du egentlig folk i Norges største og tettest befolkede by skal gjøre? Droppe å kjøpe mat, lyspærer, medisiner, telefonlader, klær og utstyr til en voksende baby, alt det som man ikke kan leve uten i så mange uker/måneder? 1/3 av befolkningen i Oslo har ikke bil, det betyr at man er nødt til å handle i sitt nærområde. Der det som regel også bor veldig mange andre mennesker som trenger de samme tingene. Og snart stenger butikkene for påsken, ergo må man få tak i det man trenger nå i dagene før.

Folk handler ikke og går hjem, de står og skravler i kafeer og butikker. Har sett dette selv.

Anonymkode: 5dae9...fa0

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk handler ikke og går hjem, de står og skravler i kafeer og butikker. Har sett dette selv.

Anonymkode: 5dae9...fa0

Ja?? Det er faktisk lov.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Delfi skrev:

Ja?? Det er faktisk lov.. 

Selv om det er lov betyr det ikke at det er lurt å gjøre det.

Anonymkode: 92c6d...06a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det ble sagt på tv i dag at det virker som folk har slakka litt på tiltakene og tror at dette er over. Selv om de har ting under kontroll nå menes ikke at faren er over. Mange har tydeligvis misforstått.  På debatten i kveld gjentok Statsministeren at ting kan bli stengt ned igjen hvis de merker mer smitte så man skal ikke ta ting for gitt selv om enkelte ting er åpnet opp og mer etter påske. Det er faktisk snakk om flere måneder dette kan pågå. Tydeligvis tror mange enda dette ikke er så farlig. 

Anonymkode: 9dd1a...257

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk får vel holde seg hjemme da, om de ikke tåler å se at andre snakker med folk de kjenner.

Anonymkode: 83309...043

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var flust av folk. Matbutikkene og kafeene var fulle, nesten litt 17. mai-tilstander. Mange eldre folk også. Når skal Oslofolk ta dette viruset på alvor?

Ser du ironien i at du klager over din egen oppførsel...?

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er lov betyr det ikke at det er lurt å gjøre det.

Anonymkode: 92c6d...06a

Men skal du sitte å bestemme hva som er lurt? Pass på deg selv,  hold avstand, vask hendene ofte og slutt å bry deg med hva alle andre gjør.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min jobber i sportsbutikk på senter, og han sier det er helt sjukt trøkk på senteret nå. Og i butikken, de har solgt for langt over budsjett hver dag, de siste par ukene, og det er ikke vanlig.

Anonymkode: 6d99a...2c3

• Liker 2
Skrevet

Ja vi er igang igjen nå.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må da aldeles ikke på et kjøpesenter for å få taki dette. En mulighet er å bestille på internett og få det på døra. En annen mulighet er å handle det på en liten matbutikk eller en bensinstasjon med få mennesker. Ja, det er kanskje dyrere å kjøpe på nettet eller på besinstasjon, men hvis man MÅ ha det - så kan man fint paye litt ekstra. 

Jeg bestiller medisiner på nettet, og får de på døra. Jeg bestiller ting jeg trenger på nettet, blant annet smertestillende, ladere, helseprodukter osv. Må jeg ha en telefonlader eller en lyspære drar jeg på bensinstasjonen, eller bestiller hvis jeg klarer å vente i noen dager. 

Tviler på at babyer vokser ut klær på en uke, og innen disse dagene kan man fint ha bestilt, og fått klærne innen noen dager - spesielt hvis man bor i Oslo. Jeg bor i en mindre by, og har fått ting på 2-3 dager.

Folk er så forbanna lite løsningsorienterte. Man må ikke på kjøpesenter. Hold dere hjemme.

Anonymkode: 3a90d...318

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Går utifra svaret ditt at du er TS. Hvorfor drar du på ett kjøpesenter for å handle mat?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Morten1 skrev:

Går utifra svaret ditt at du er TS. Hvorfor drar du på ett kjøpesenter for å handle mat?

Fordi det er nærmest?

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi det er nærmest?

Du velger å oppsøke ett sted der det mest sansynelig for at det er mest folk for så klage på at det er mye folk?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Morten1 skrev:

Du velger å oppsøke ett sted der det mest sansynelig for at det er mest folk for så klage på at det er mye folk?

Det var ikke akkurat noe jeg forventet å se. Ble litt satt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Når myndighetene så tydelig ikke bryr seg, så trenger heller ingen andre å bry seg. 

Anonymkode: 61fe9...84f

• Opprett ny...