Gå til innhold

Naboer som pusser opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i blokk og i blokken vår er det en regel om at det skal være stille mellom 23.00 og 07.00. Naboen min over meg pusser opp og har gjort det i 3 uker snart. Han jobber ikke for øyeblikket og begynner derfor med oppussingen nesten nøyaktig klokken 7 om morgenen. Jeg vet ikke om det går i ett hele dagen, men han holder fortsatt på når jeg kommer hjem sent på ettermiddagen/kveldingen. Han banker og slår, i tillegg er det betong vegger som han jevnt og trutt borrer i. Han gjør forsåvidt ikke noe galt da han er stille igjen minuttet klokken slår 23, men det er så utrolig plagsomt å alltid høre på disse bankelydene. Jeg jobber utrolig mye overtid nå i disse tider da jeg jobber som sykepleier, og er derfor veldig sliten når jeg kommer hjem fra jobb (som sikkert veldig mange andre også). Tenker ofte at jeg skal legge meg tidlig for å hente meg litt inn igjen, men det går jo bare ikke an når det er så mye støy i leiligheten over. Jeg er ikke en person som tåler lite støy, jeg har valgt å bosette meg i en leilighet midt i byen og vet at jeg derfor også må tolerere litt støy, men dette er konstant, hele tiden! 

har prøvd å klage pent et par ganger, men får bare beskjed om at han ikke gjør noe galt og han gjør jo ikke det heller, han er jo stille i det tidsrommet han skal være stille. Men er det virkelig sånn at når man bor i blokk så kan man bråke så mye man bare vil i det tidsrommet det er tillatt? For nå blir jeg gal. Spesielt de dagene jeg har nattevakt, da må jeg dra hjem til foreldrene mine for å sove noen timer. 

Anonymkode: 44c8e...ea0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sov i ro?

Øreklokker?

Anonymkode: a3718...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan han virkelig bråke helt til 23? I de fleste OBOS-blokker i Oslo, skal høyt støy avta senest kl 20. Sjekk reglene i sameiet ditt. 

Tenker at det er aller verst for de som har hjemme-kontor, men forstår deg også. Oppussings-støy er drepen for naboen! 

Anonymkode: c2009...5a6

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de holder på i lovlig tidsrom og ikke bryter reglene så kan de holde på.

Det er fordeler (ikke sikker på hvilken men har hørt at de skal finnes) og ulemper med å bo i borettslag og dette er en av ulempene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sov i ro?

Øreklokker?

Anonymkode: a3718...0af

Kan jo ikke gå rundt med det hele dagen? Jeg bruker ørepropper visst jeg må sove litt på dagen pga nattevakt, men ellers er jeg jo våken og har andre ting å gjøre hjemme

ts

Anonymkode: 44c8e...ea0

Skrevet

Det går jo an å prøve og snakke med ham og på en rolig og saklig måte forklare situasjonen slik du gjør her. Kanskje han kan planlegge arbeidet slik at han ikke trenger å ta de mest støyende oppgavene akkurat når du trenger å sove? Dette later jo til å være en person som har forståelse for at det finnes et regelverk, men det kan tenkes at han ikke helt har gjort seg opp en mening om akkurat hvor mye dette plager deg og han vet selvfølgelig ikke akkurat når du har planer om å være hjemme og sove.  

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan han virkelig bråke helt til 23? I de fleste OBOS-blokker i Oslo, skal høyt støy avta senest kl 20. Sjekk reglene i sameiet ditt. 

Tenker at det er aller verst for de som har hjemme-kontor, men forstår deg også. Oppussings-støy er drepen for naboen! 

Anonymkode: c2009...5a6

OBOS er kjent for å lage regler som ikke har forankring i norsk lov, f.eks. dette forbudet mot kjæledyr de tidligere har prøvd seg på.

Arbeidsstøy fra 07-23 er dessverre lov, og prisen man betaler for å bo i blokk.

• Liker 1
Skrevet

Hvis de har holdt på i 3 uker, så er de kanskje snart ferdig? Kan jo spørre de om de har noe tidsestimat.  Er nok ellers ikke så mye du kan gjøre, de har lov til å pusse opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...