AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Altså, er man familie med tre små barn, straks man får besøk av feks en besteforelder eller tante så er man seks personer hvor ikke alle lever under samme tak til vanlig.. er det ikke lov? Anonymkode: f8fc1...a35
Gjest Albbas Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Det er ikke ulovlig, men det er frarådet.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Synes disse anbefalingene er merkelige. Mann kan være en gruppe på 5. Kan faktisk møte 4 forskjellige fra dag til dag. Så lenge man ikke er flere enn 5. Men kan ikke være i en fast gruppe på 6. Makes no sense . Anonymkode: 0db7a...800 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 En familie på fem blir regnet om en. Visst familien på fem får besøk av bestemor og bestefar, som er gift, blir det regnet som om de er to. Sånn forstår vi reglene Anonymkode: 5d0b7...8b8 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En familie på fem blir regnet om en. Visst familien på fem får besøk av bestemor og bestefar, som er gift, blir det regnet som om de er to. Sånn forstår vi reglene Anonymkode: 5d0b7...8b8 Slik jeg også har "tolket" de. Men tenker det kommer an på. Familie på 5 som får besøk av tante og onkel tenker jeg er ok. Men man trenger ikke være 5 ulike familier som møtes liksom. Anonymkode: 5be0f...490 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes disse anbefalingene er merkelige. Mann kan være en gruppe på 5. Kan faktisk møte 4 forskjellige fra dag til dag. Så lenge man ikke er flere enn 5. Men kan ikke være i en fast gruppe på 6. Makes no sense . Anonymkode: 0db7a...800 Man bør jo bruket hodet også i denne prosessen. De har anbefalt at man ikke er mer enn 5, men de har også anbefalt at man begrenser sosialisering og helst holder seg til faste personer man er sammen med. Dermed er det ganske lett å regne ut at hvis du er med fire nye personer hver dag, så er du utenfor anbefalingene. Anonymkode: 445a9...dfa 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Vi er mor, far og barn og vi besøkte familie på seks i går. Men det er kun én av oss som er utafor døra. Anonymkode: 7b0be...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er mor, far og barn og vi besøkte familie på seks i går. Men det er kun én av oss som er utafor døra. Anonymkode: 7b0be...bb1 Da ha dere brutt loven og bør tiltales. Anonymkode: e800b...453
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ha dere brutt loven og bør tiltales. Anonymkode: e800b...453 Nei, er bare anbefaling Anonymkode: f8fc1...a35 3
Gjest Albbas Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: En familie på fem blir regnet om en. Visst familien på fem får besøk av bestemor og bestefar, som er gift, blir det regnet som om de er to. Sånn forstår vi reglene Anonymkode: 5d0b7...8b8 Hvordan har dere forstått det sånn? Retningslinjene sier jo helt presist 5 personer. Men enig i at man må tenke litt selv og bruke litt skjønn, altså. Dette er bare råd, og de er formulert enkelt for å være enkle å forstå.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Er det så jævlig vanskelig å drite i å ha besøk eller gå på besøk en stund??? Anonymkode: 7cede...f77 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En familie på fem blir regnet om en. Visst familien på fem får besøk av bestemor og bestefar, som er gift, blir det regnet som om de er to. Sånn forstår vi reglene Anonymkode: 5d0b7...8b8 ... Anonymkode: 4c82c...216 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 Hold dere hjemme, egoister Anonymkode: ece39...f41 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Og spesielt om noen er over 50! Anonymkode: ece39...f41 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En familie på fem blir regnet om en. Visst familien på fem får besøk av bestemor og bestefar, som er gift, blir det regnet som om de er to. Sånn forstår vi reglene Anonymkode: 5d0b7...8b8 Nei selvfølgelig er det ikke sånn. Så da kan fem familier på 4-5 pers i hver familie møtes da? Vi i vår familie møtes ikke nå. Jeg er singel og bor alene, og besøker ingen. Heller ikke nå i påsken. Min mor er alene i sin leilighet, og siden hun er over 70 år, er hun i risikosonen og holder seg innendørs. Så har vi min bror og hans partner som har tre barn. De holder seg også for seg selv. Anonymkode: ff9d2...309 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei selvfølgelig er det ikke sånn. Så da kan fem familier på 4-5 pers i hver familie møtes da? Vi i vår familie møtes ikke nå. Jeg er singel og bor alene, og besøker ingen. Heller ikke nå i påsken. Min mor er alene i sin leilighet, og siden hun er over 70 år, er hun i risikosonen og holder seg innendørs. Så har vi min bror og hans partner som har tre barn. De holder seg også for seg selv. Anonymkode: ff9d2...309 Er man femi en familie, er det fortsatt viktig alltid å overholde 2-metersregelen, også innad i familien! Anonymkode: e800b...453
tussi84 Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man femi en familie, er det fortsatt viktig alltid å overholde 2-metersregelen, også innad i familien! Anonymkode: e800b...453 Tull..De som bor sammen kan omgås normalt så lenge ikke en av dem har fått påvist corona. Da skal han/henne holde avstand fra resten av familien og helst sove på eget rom/ha eget bad osv. Nå er det jo ikke alle som har den muligheten, men da skal i alle fall personen ha eget håndkle og evt sove på sofa. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 Jeg og ungene har vært en del med en fra barnehagen og moren. Dette har vært fast lekeavtale, og de eneste vi er med. Vi har også vært de eneste de er med. Jeg og hun andre moren går tur om kveldene. Nå i løpet av påsken kommer vi til å dra på tur sammen, og da med våre menn. Da blir vi 7 stykker. Vi har kommet frem til at det går greit. Ja, vi er to mer enn anbefalingen, men vi har begrenset hvem vi er sammen med i hele denne perioden. Det at mennene får være med utgjør ikke en ekstra risiko for smitte, da eventuell smitte vil skje innad i gruppen uansett. Anonymkode: 34b43...c56 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det så jævlig vanskelig å drite i å ha besøk eller gå på besøk en stund??? Anonymkode: 7cede...f77 Flere år? Anonymkode: f8fc1...a35 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 Og vi som er mer enn 5 i familien, da? Skal vi kaste ut noen, eller...? Anonymkode: b3d81...fca 2
Anbefalte innlegg