Gå til innhold

Endelig åpner samfunnet igjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skuffet. Elever på VG1 får ikke komme tilbake.  Sønnen min blir sittende hjemme med hull i undervisningen og kunnskapen som blir stadig flere. Digital underholdning fungerer ikke på yrkesfag. 

Anonymkode: 5b011...6dd

"Digital  undervisning" skulle det stå (fordi om inntrykket er at det sniker seg inn en del underholdning i den skjermbaserte undervisningen og....)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skuffet. Elever på VG1 får ikke komme tilbake.  Sønnen min blir sittende hjemme med hull i undervisningen og kunnskapen som blir stadig flere. Digital underholdning fungerer ikke på yrkesfag. 

Det overlever han fint. 

Anonymkode: c7f2e...447

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange risikerer å bli alvorlig syke og dø av viruset. Gjennomsnittspasienten på intensiven er en mann i 50-åra. Unge folk uten underliggende sykdom kan dø. Man kan få varige skader på lungene og forandringer i hjernen.

Leste at økonomer hadde beregnet at tiltakene kostet mindre enn sykdom og død uten tiltak ville ha gjort. Frislipp vil også ha store økonomiske konsekvenser.

NOEN har problemer og blir isolert, mangler fam/venner, rammes av vold/rus/psykiatri, og her er der viktig å finne løsninger! Helt enig. Men tiltaket er kanskje ikke fri smittespredning blant majoriteten av folk, som faktisk fikser koronatiltakene helt fint.

Synes du er litt på bærtur, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 5adaa...f39

Medisinsk fagpersonell fra Italia og Spania informerer om at de som har blitt frisk av covi19 har blitt helt friske, så det du hevder er spekulasjoner. Ingen kan vite noe om varige mén før om et halvt år, men erfaringene så langt viser at folk blir helt friske, så å begynne å spekulere i varige skadet og forandringer i hjernen forteller meg at du er litt hysterisk. Jeg anbefaler (og dette er bare godt ment) deg å lese noe annet enn VG og den skremselspropagandaen de driver med.

Anonymkode: 55305...ce9

• Liker 6
Skrevet

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder reising i utlandet, festivaler, konserter osv., dette må nok utsettes,

nei skal ikke utsettes, alle disse er viktigere enn barnehager! 

barna er jo ikke produktive...barna bidrar direkte ikke noe til økonomi! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Skolen og barnehagene åpner igjen. Spørsmålet jeg stiller er hvordan det da vil gå med oss i risikosonen som har barn i bhg/skolealder. Jeg håper det går bra. 

Anonymkode: 9a917...3d2

Dere skal holde dere hjemme, og barna skal undervises av foreldrene. Det kan jo bli 1-2 år, men det viktigste er at du viser deg ansvarlig

Anonymkode: b4561...f3c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Apocalypte skrev:

Til sommeren er alt som før, utepils, konsterter, fotball og storbyturer.  Tenker dere som sitter i hjemmene deres og spår tidenes ende er skuffa nå.  Det er ekstremt mange av de her på KG. 

Nei, det er det ikke. Men noe kan vi håpe på:-)

Anonymkode: 7650e...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisinsk fagpersonell fra Italia og Spania informerer om at de som har blitt frisk av covi19 har blitt helt friske, så det du hevder er spekulasjoner. Ingen kan vite noe om varige mén før om et halvt år, men erfaringene så langt viser at folk blir helt friske, så å begynne å spekulere i varige skadet og forandringer i hjernen forteller meg at du er litt hysterisk. Jeg anbefaler (og dette er bare godt ment) deg å lese noe annet enn VG og den skremselspropagandaen de driver med.

Jeg spekulerer ikke, men siterer hva jeg har lest. Leser så og si aldri VG, men følger NRK, BBC og CNN.

Jeg er heller ikke spesielt hysterisk, men det blir litt latterlig når folk maser om at livet skal bli som før, uten å ta inn over seg situasjonen i land veldig nær oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Energidronning skrev:

Som du spøker:-)

Anonymkode: 7650e...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du vel ikke sende barna på skole/i bhg, de snakket om det på pressekonf.

Hva med oss som er i risikosonen å jobber, da? 

Anonymkode: 6079f...057

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Energidronning skrev:

Du er klar over at disse barna har foreldre som jobber? Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor og det hjelper da ikke om arbeidsplassene deres åpne når de har småbarn hjemme. Disse som er hardest rammet har ikke såkalte samfunnskritiske jobber og får dermed ikke sende barna til skoler og barnehager. Når det gjelder utenlandsreise, så er du vel også klar over at dette har rammet hele verden, så dette vil påvirket oss uansett hva regjeringen i Norge bestemmer seg for? At dette vil gå utover visse bransjer er uunngåelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel..for vår familie venter en like lang, om ikke lengre, periode med hjemmeskole og hjemmekontor (barn i øverste trinn barneskole). Så nei, føles ikke slik ut. Men forstår de tar det gradvis og støtter det

Anonymkode: 5cbf0...5e5

AnonymBruker
Skrevet

Nei samfunnet åpner ikke. Vi skal fremdeles holde 2 m avstand, ikke besøke familie og venner, ha hjemmekontor, ikke reise kollektivt, ikke dra ut og spise og drikke på restaurant, ikke trene på treningssenteret, ikke dra på kino osv. 

Vi skal bare sende de minste barna som forsøkskaniner ut i samfunnet og ha smittefest i barnehagene. Go figure...

Anonymkode: 29ba0...fd3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/coronavirus-brain-damage-covid-19-detroit-doctors-virus-a9446986.html

Om hjerneskader.

Alt er jo så tidlig forskning at de vet lite. Men det er skummelt. Og begge disse pasientene er i 50-åra. Han med lungeskader har høyt blodtrykk, men 800 000 nordmenn, nesten 1/5del av befolkningen, tar medisiner for det...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spekulerer ikke, men siterer hva jeg har lest. Leser så og si aldri VG, men følger NRK, BBC og CNN.

Jeg er heller ikke spesielt hysterisk, men det blir litt latterlig når folk maser om at livet skal bli som før, uten å ta inn over seg situasjonen i land veldig nær oss.

NRK, BBC og CNN er ikke bedre enn VG hva gjelder det helsefaglige. Les medisinske/helsefaglige nettsider, da får du riktig informasjon.

Vi må selvfølgelig vise ekstra hensyn til risikogrupper og ta forholdsregler. Skjerming av risikogrupper istedenfor å sette friske folk i karantenene er mer løsningsorientert. Forsetter vi slik vi gjør nå vil det få enorme konsekvenser. Norge har et helt annerledes utgangspunkt enn foreksempel Italia, det ser vi jo bare ved å se på dagens situasjon, vi vet også at disse landene hadde mye strengere tiltak enn oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei samfunnet åpner ikke. Vi skal fremdeles holde 2 m avstand, ikke besøke familie og venner, ha hjemmekontor, ikke reise kollektivt, ikke dra ut og spise og drikke på restaurant, ikke trene på treningssenteret, ikke dra på kino osv. 

Vi skal bare sende de minste barna som forsøkskaniner ut i samfunnet og ha smittefest i barnehagene. Go figure...

Det trenger du ikke, bare ha barna dine hjemme du? Det er ingen som tvinger deg til å sende barna noen plass

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Energidronning skrev:

Barn skal bidra til økonomien i fremtiden, så da er det jo best at de får en mest mulig normal hverdag igjen. Så tidlig som mulig, så det ikke får konsekvenser for utviklingen deres.

Hvem bryr seg om festivaler og konserter, i grunn? Det er bare en parentes i denne sammenhengen. Det kan gjerne for meg avlyses ut året. Samme med reiser til utlandet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRK, BBC og CNN er ikke bedre enn VG hva gjelder det helsefaglige. Les medisinske/helsefaglige nettsider, da får du riktig informasjon.

Vi må selvfølgelig vise ekstra hensyn til risikogrupper og ta forholdsregler. Skjerming av risikogrupper istedenfor å sette friske folk i karantenene er mer løsningsorientert. Forsetter vi slik vi gjør nå vil det få enorme konsekvenser. Norge har et helt annerledes utgangspunkt enn foreksempel Italia, det ser vi jo bare ved å se på dagens situasjon, vi vet også at disse landene hadde mye strengere tiltak enn oss.

Det blir jo litt vanskelig hvis alle over femti skal "tas ekstra hensyn" til mens alle andre sprer smitte. Folk i femtiåra er i full jobb, har barn i skolealder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger du ikke, bare ha barna dine hjemme du? Det er ingen som tvinger deg til å sende barna noen plass

Da må jeg si opp jobben, kanskje ikke det smarteste i disse tider...? Hvis barnehagen er åpen kan vi jo ikke være hjemme med omsorgspenger...

• Opprett ny...