AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Hva defineres som risikogruppe egentlig..? Jeg vet at det er de med underliggende sykdommer, generelt syke mennesker.. Jeg har hatt (og har fortsatt) en heftig kyssesyke, blir dårlig hver uke nesten og ekstra fort om jeg tar meg spasertur. Har vært slik siden i fjor sommer. Har også ofte føling, men tror ikke jeg har diabetes for jeg er undervektig. Har ikke vært hos legen med det med andre ord.. Burde jeg egentlig være forsiktig mtp korona? Anonymkode: 46f8f...274
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Høres ut som du burde ta en sjekk hos legen. Du får ikke føling om du ikke har diabetes og du kan ikke ha kyssesyke så lenge. Undervekt er vanlig symptom på diabetes. Anonymkode: 612ce...5c9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Hvis du virkelig har føling, og ikke bare tror du har det, så har du diabetes.Føling er typisk ved diabetes 1, som er medfødt, så det har ingenting med livsstil å gjøre. Det er diabetes 2 man kan utvikle pga dårlig livsstil. Noen oppdager diabetes 1 sent fordi de har relativt milde plager, men det kan være SVÆRT farlig å gå lenger med dette. Dette må du komme deg til lege med! Og ja, det høres ut som du har ganske mange grunner til å være forsiktig med tanke på corona. Anonymkode: 6edc0...648 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Vi blir nok alle smittet med korona til slutt uansett, men det høres ut som om en tur til legen for å sjekke din generelle helsetilstand vil være lurt uavhengig av akkurat dette viruset. Anonymkode: 9e1b7...00c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Takk for svar Har aldri tenkt at jeg skulle være i risikogruppe, jeg er ung og spiser sunt, og hadde en aktiv livsstil inntil jeg ble dårlig og ikke orket. Har barn også så ja.. Har egentlig alltid vært skikkelig uforsiktig mtp virus.. Har dratt til uland uten å vaksinere meg og sånt.. Men ja ok, får kjøpe en pakke eller to med antibac og bestille legetime. Anonymkode: 46f8f...274
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig har føling, og ikke bare tror du har det, så har du diabetes.Føling er typisk ved diabetes 1, som er medfødt, så det har ingenting med livsstil å gjøre. Det er diabetes 2 man kan utvikle pga dårlig livsstil. Noen oppdager diabetes 1 sent fordi de har relativt milde plager, men det kan være SVÆRT farlig å gå lenger med dette. Dette må du komme deg til lege med! Og ja, det høres ut som du har ganske mange grunner til å være forsiktig med tanke på corona. Anonymkode: 6edc0...648 Tror hvis det er medfødt så hadde det blitt oppdaget for en stund siden. Kanskje det bare er lavt blodsukker.. Får alltid slik på kvelden hvis jeg har spist kake.. Anonymkode: 46f8f...274
Atomlynet Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du burde ta en sjekk hos legen. Du får ikke føling om du ikke har diabetes og du kan ikke ha kyssesyke så lenge. Undervekt er vanlig symptom på diabetes. Anonymkode: 612ce...5c9 Her tror du feil. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva defineres som risikogruppe egentlig..? Jeg vet at det er de med underliggende sykdommer, generelt syke mennesker.. Jeg har hatt (og har fortsatt) en heftig kyssesyke, blir dårlig hver uke nesten og ekstra fort om jeg tar meg spasertur. Har vært slik siden i fjor sommer. Har også ofte føling, men tror ikke jeg har diabetes for jeg er undervektig. Har ikke vært hos legen med det med andre ord.. Burde jeg egentlig være forsiktig mtp korona? Anonymkode: 46f8f...274 Følingen din bør du snakke med legen din om. Lavt blodsukker kan komme av alt leverskader til insulinsensitivitet knyttet til avmagring og ofte er det et betydelig medisinsk problem bak det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror hvis det er medfødt så hadde det blitt oppdaget for en stund siden. Kanskje det bare er lavt blodsukker.. Får alltid slik på kvelden hvis jeg har spist kake.. Anonymkode: 46f8f...274 Neida, ikke nødvendigvis. Som lærer har jeg oppgjennom hatt flere elever som ikke har fått diagnosen før på ungdomsskolen, i tillegg til at jeg kjenner folk som har fått den i 20-årene. De har gjerne fått diagnosen sent fordi symptomene har blitt mer uttalte etterhvert. Anonymkode: 6edc0...648
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, Atomlynet skrev: Her tror du feil. Følingen din bør du snakke med legen din om. Lavt blodsukker kan komme av alt leverskader til insulinsensitivitet knyttet til avmagring og ofte er det et betydelig medisinsk problem bak det. Kan høre med legen om det, takk for svar 😊 Anonymkode: 46f8f...274
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, Atomlynet skrev: Her tror du feil. Følingen din bør du snakke med legen din om. Lavt blodsukker kan komme av alt leverskader til insulinsensitivitet knyttet til avmagring og ofte er det et betydelig medisinsk problem bak det. Enig. Føling kan potensielt være farlig. Det hadde ikke jeg turt å gått med uten å være under kontroll av lege ... skummelt ... magre folk tåler sykdom dårligere da de ikke har noe fett å tære på hvis en skulle slite med å spise Anonymkode: 4d617...63c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du burde ta en sjekk hos legen. Du får ikke føling om du ikke har diabetes og du kan ikke ha kyssesyke så lenge. Undervekt er vanlig symptom på diabetes. Anonymkode: 612ce...5c9 Jo, det kan den. Dessverre. Anonymkode: 46f8f...274
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 7 minutter siden, Atomlynet skrev: Her tror du feil. Jeg har ikke sagt at jeg tror noe som helst, så hva mener du jeg «tror feil om»? Anonymkode: 612ce...5c9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Føling kan potensielt være farlig. Det hadde ikke jeg turt å gått med uten å være under kontroll av lege ... skummelt ... magre folk tåler sykdom dårligere da de ikke har noe fett å tære på hvis en skulle slite med å spise Anonymkode: 4d617...63c Er heldigvis ikke så mager, men generelt dårlig form med dårlig apetitt, mye kvalme psykisk. Har aldri tenkt at føling er farlig, bare ubehagelig.. Passer alltid på å få i meg noe salt og det blir bedre etter en halvtimes tid Anonymkode: 46f8f...274
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 Undervekt er tegn på diabetes jo. Det er ikke tegn på type 2 som overvektige ofte får, pga livsstil, men type 1 er annerledes, da kan du bli veldig tynn fordi kroppen trenger insulin for å spalte sukker og ta det opp. Anonymkode: 01942...be9
Atomlynet Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Føling kan potensielt være farlig. Det hadde ikke jeg turt å gått med uten å være under kontroll av lege ... skummelt ... magre folk tåler sykdom dårligere da de ikke har noe fett å tære på hvis en skulle slite med å spise Anonymkode: 4d617...63c Ja, enig der. Kjekt å ha noe å tære på.
Atomlynet Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at jeg tror noe som helst, så hva mener du jeg «tror feil om»? Anonymkode: 612ce...5c9 Så du mener du ikke tror feil?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 Du, og alle oss andre, må opprettholde tiltakene med sosial distansering i lang tid framover. Selv om samfunnet gradvis åpnes igjen, så tenker i hvert fall ikke jeg å gå på byen, fest og andre store intime samlinger i overskuelig framtid. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 17607...671
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du, og alle oss andre, må opprettholde tiltakene med sosial distansering i lang tid framover. Selv om samfunnet gradvis åpnes igjen, så tenker i hvert fall ikke jeg å gå på byen, fest og andre store intime samlinger i overskuelig framtid. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 17607...671 Det er jeg faktisk enig med deg. Tiltakene butikkene bl a har gjort og at det anbefales minimalt med fysisk kontakt, er for meg ganske ypperlig. Heldigvis er jeg aldri ute på byen eller er sosial, og enda mindre er helt greit for min del 😂 Anonymkode: 46f8f...274
Anbefalte innlegg