Gå til innhold

Frosne lammekoteletter - hvordan tilberede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på lam i påsken så kjøpte meg to stk frosne lammekoteletter. (Jeg vet det finnes andre typer lam som kanskje er bedre, men siden jeg er alene så ble lammelår eller lammesteik litt overkill).

Tilbehør blir fløtegratinerte poteteter, smørdampede asperges og kanskje stekte gulrotstenger og løk. Men hvordan kan jeg best tilberede kotelettene? I ovnen? I pannen? Noen tips?

Anonymkode: 7c6b1...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å brune kotelettene og så steke dem ferdig i ovnen oppå rotgrønnsaker. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brunhilde said:

Jeg liker å brune kotelettene og så steke dem ferdig i ovnen oppå rotgrønnsaker. 

Takk for tips. Jeg har ikke andre rotgrønnsaker enn gulrot, kan jeg lage en seng av gulrot og løk (og evt hvitløk) og steke dem i ovnen oppå det? 

TS

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for tips. Jeg har ikke andre rotgrønnsaker enn gulrot, kan jeg lage en seng av gulrot og løk (og evt hvitløk) og steke dem i ovnen oppå det? 

TS

Ja, det er jeg helt sikker på at går bra. Det er jo sånn "man tar hva man har" - og jeg ville absolutt tatt med hvitløk. Hvis du bare skjærer den i to så kan du skvise ut det myke inni etter at den er stekt. Skulle nesten ønske jeg hadde koteletter og ikke lår på frysen, men jeg kommer til å lage låret oppå rotgrønnsaker. Jeg kjøpte en form på meny med rødbeter, sellerirot og pastinakk. Ser for meg at det også kan bli godt når jeg legger til løk, gulrot og hvitløk. :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Brunhilde said:

Ja, det er jeg helt sikker på at går bra. Det er jo sånn "man tar hva man har" - og jeg ville absolutt tatt med hvitløk. Hvis du bare skjærer den i to så kan du skvise ut det myke inni etter at den er stekt. Skulle nesten ønske jeg hadde koteletter og ikke lår på frysen, men jeg kommer til å lage låret oppå rotgrønnsaker. Jeg kjøpte en form på meny med rødbeter, sellerirot og pastinakk. Ser for meg at det også kan bli godt når jeg legger til løk, gulrot og hvitløk. :)

Takk for gode tips, gleder meg nå! 😄

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...