Gå til innhold

Lov å overnatte på hytta natt til 20. april eller først natt til 21. april?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det må gjelde fra midnatt. Dra opp dagen før og ikke legg dere før etter midnatt. Tviler på dere vil få store problemer med det. ♥️

Anonymkode: 2badc...f75

Takk!

Anonymkode: 9171f...cc1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med 5 er da bare en anbefaling? Må vel kunne ha rundt 10 personer i nær familie samlet i bursdag om et par uker? Om noen blir syke får de ikke komme, selvsagt!

Det er ikke forbud, men anbefaling. Men med den holdningen du utviser der så er du med på å bidra til at vi ikke klarer å håndtere den gradvise åpningen av Norge og at vi igjen må stenge helt ned. Tenk deg om og følg anbefalinger! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med 5 er da bare en anbefaling? Må vel kunne ha rundt 10 personer i nær familie samlet i bursdag om et par uker? Om noen blir syke får de ikke komme, selvsagt!

Nei, man må ikke det.

Vi har en jente som blir 6 år på lørdag. Vi dropper selvsagt besøk, selv om hun har snakket om bursdagen sin hver dag siden oktober. Vi håper besteforeldrene kan stå utenfor og synge bursdagssangen for hun, men vi er alle inneforstått med at de ikke kan komme inn. 

Anonymkode: 2400a...e1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man må ikke det.

Vi har en jente som blir 6 år på lørdag. Vi dropper selvsagt besøk, selv om hun har snakket om bursdagen sin hver dag siden oktober. Vi håper besteforeldrene kan stå utenfor og synge bursdagssangen for hun, men vi er alle inneforstått med at de ikke kan komme inn. 

Anonymkode: 2400a...e1d

Om alle er friske, hva betyr det da? Det er er valg, er lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hvis du drar opp den 19. for å overnatte er du ikke på dagsreise, og det er ikke lov med annet enn dagsreiser før den 20. Så skal du være innafor loven må du reise hjem den 19. 

Det har selvsagt ingenting å si når du legger deg. Dagsreise er dagsreise, du kan ikke være på hytta i påska og argumentere med at du bare sover på dagen. 😆

Så nei, ikke lov. Men neppe noen som kommer til å håndheve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke svar på det du spør om, men jeg må bare si at dere hyttefolk virker helt besatt. Det går ikke et eneste minutt uten at en av dere skal gnåle om den jævla hytta.

Anonymkode: 1ff9f...a62

Huff da... Misunnelig, kanskje? 🥴

Id..t

Anonymkode: e85d9...6c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når forbudet oppheves 20. april, sier det seg selv at det gjelder f.o.m 20. april. Første natten dere kan sove over er natt til 21. april. Er ikke så vanskelig å tolke 😊

Anonymkode: 9cdea...12a

Ok, men da er det jo greit. Dra til hytta 19. Vær der til kl. 23.59. Kom tilbake den 20. kl. 00.01, og vær så lenge dere ønsker😋

Anonymkode: e85d9...6c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerer ikke så mye på om det er fra 19. eller fra 20.(Selv om jeg tenkte det er fra 20. om det er det de sier), men jeg reagerer på å samles flere personer som ikke ser hverandre til vanlig, og kanskje bor i ulike kommuner også.

Anonymkode: 3535f...a6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan smitte folk uten at man har symptomer, eller før man får symptomer

Anonymkode: eddf8...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Paragrafen i forskriften sier at det er forbudt  å overnatte på fritidseiendom. Hvis den oppheves 20. april, må det bety fra midnatt. Det betyr at dere kan dra opp den 19. (da gjør dere ikke noe galt, for det er bare forbudt å overnatte). Når klokken har passert midnatt kan dere legge dere med loven i hånd. 

Anonymkode: d972a...c65

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paragrafen i forskriften sier at det er forbudt  å overnatte på fritidseiendom. Hvis den oppheves 20. april, må det bety fra midnatt. Det betyr at dere kan dra opp den 19. (da gjør dere ikke noe galt, for det er bare forbudt å overnatte). Når klokken har passert midnatt kan dere legge dere med loven i hånd. 

Anonymkode: d972a...c65

Høres bra ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer ikke så mye på om det er fra 19. eller fra 20.(Selv om jeg tenkte det er fra 20. om det er det de sier), men jeg reagerer på å samles flere personer som ikke ser hverandre til vanlig, og kanskje bor i ulike kommuner også.

Anonymkode: 3535f...a6a

Så dette kan man ikke gjøre før om 2-3 år mener du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at du kan ikke garantere at alle er friske. Det hadde ikke vært noe problem å samle tusenvis av mennesker hvis alle var garantert friske.

Anonymkode: c3e32...55e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare å reise opp nå det, har ikke sett et menneske i fjellet den siste uken.

Anonymkode: bbf28...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere slutte å gnåle?! Hver så snill! Dere ødelegger og gir dårlig rykte til oss 99% andre hytteeiere som oppfører oss som folk og forstår og respekterer reglene vedr overnatting på hytte. Den jævla hytta står Der når koronaviruset har blåst ifra seg. Dere MÅ ikke reise på hytta det øyeblikket det åpner... folk ligger på sykehusgangenen og dør i andre land og her i Norge er det helt krise at man ikke får gå på ski på hytta i påska, eller harry handle. (Eller jo - folk benytter seg jo bare av smuglerstiene fra andre verdenskrig..)

Jeg har aldri vært mindre stolt av å være norsk enn nå de siste ukene. For ett folkeslag vi er. 

Anonymkode: 5e081...028

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at du kan ikke garantere at alle er friske. Det hadde ikke vært noe problem å samle tusenvis av mennesker hvis alle var garantert friske.

Anonymkode: c3e32...55e

Men slik vil det jo være i flere år! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men slik vil det jo være i flere år! 

Problemet er at det er bare totre leger i mange av hyttekommunene. Og når alle skal fly på hytta å brekke beinet i skiløypa, få illebefinnende eller skade seg på andre måter ødelegger det for helsevesen som må være i ekstra beredskap pga koronasmitte. 

Det er ikke at hyttefolket skal dra med seg koronasmitte som nødvendigvis er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere slutte å gnåle?! Hver så snill! Dere ødelegger og gir dårlig rykte til oss 99% andre hytteeiere som oppfører oss som folk og forstår og respekterer reglene vedr overnatting på hytte. Den jævla hytta står Der når koronaviruset har blåst ifra seg. Dere MÅ ikke reise på hytta det øyeblikket det åpner... folk ligger på sykehusgangenen og dør i andre land og her i Norge er det helt krise at man ikke får gå på ski på hytta i påska, eller harry handle. (Eller jo - folk benytter seg jo bare av smuglerstiene fra andre verdenskrig..)

Jeg har aldri vært mindre stolt av å være norsk enn nå de siste ukene. For ett folkeslag vi er. 

Hva snakker du om? Jeg har ikke klaget over påsken eller om noe i det hele tatt. Lurte bare på om vår plan om selskap på hytta 19. april tillater oss å overnatte til 20. april, siden forbudet er over fra midnatt natt til 20. april. Et enkelt spørsmål om tolkningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett om du har mulighet til å sove på hytta fra 20.04.20 kl 00.01 så er det fortsatt ikke innafor å ha med seg et bursdagsfølge. Det er akkurat dette jeg fryktet mest når regjeringen kom med ny info i går, at de fleste kommer til å tenke at vi er over det værste og nå kan lette på tiltakene. De nye reglene er satt nettopp på bakgrunn av at man fortsatt overholder de anbefalinger som er satt tidligere. Det betyr at man fortsatt skal holde god avstand til andre, ikke samles flere enn 5 stk osv. Jeg tror ikke folk klarer å tenke på andre enn seg selv, og det skremmer meg. 

Anonymkode: f93f9...24d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mange som tror de er friske, som smitter mange. Er jo nettopp de som ikke har symptomer som er de største smittesprederne. 

Anonymkode: 45d6a...434

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...