Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff er så lei. De inviterer sjelden lengre, og inviterer jeg da er det alltid et eller annet. Men de vil ha kontakt sier de. Å treffes hver 3 måned på en kaffe blir litt vel kjedelig. De tilbringer jo tid mer sammen

Hva er en dårlig venn for deg? 

Anonymkode: 18372...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff er så lei. De inviterer sjelden lengre, og inviterer jeg da er det alltid et eller annet. Men de vil ha kontakt sier de. Å treffes hver 3 måned på en kaffe blir litt vel kjedelig. De tilbringer jo tid mer sammen

Dette er vel bekjentskap? Du kan jo la det være slik, eller bare fase det ut. Så velg selv,

Å definere gjør jeg ikke lenger, de fleste har nok med sitt. Så jeg tenker på alle som bekjentskaper, føler det er greiest. Forventer ikke noe lenger, men setter pris på å kunne møte noen av og til. Nå er jeg såpass voksen å trives i eget selskap.

Anonymkode: 14dd3...c73

• Liker 1
Skrevet

En dårlig venn for meg er en som tydelig ikke prioriterer vennskapet. Det handler for meg ikke om hvor ofte man møtes og treffes, men om å stille opp og prioritere vennskapet når man blir invitert til noe. 

Vi har alle travle liv, så vi avtaler å treffes i god tid, og de fleste ser frem til det, gleder seg og prioriterer det. Så er det et par som gjerne sier at de skal bli med, men når tiden nærmer seg er det alltid noe annet som prioriteres. Disse har jeg mentalt nedgradert til bekjente, og jeg regner ikke med dem lenger. 

Det har ikke så store praktiske konsekvenser her og nå, for de inviteres stort sett med likevel. Man bare forventer ikke lenger at de kommer. Trekker bare på skulderen når de uteblir enda en gang. 

Praktiske konsekvenser ville det fått den dagen de trenger at noen stiller opp for dem. Jeg stiller gjerne opp for nære venner som trenger hjelp, støtte og selskap når de har det tøft, jeg gjør det ikke for bekjente. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer og går.

Det er to grunner til dette:

- Det er to verb hvor det ene skjer etter det andre (kommer skjer før går).

Går står ikke i infinitiv, og da kan man ikke bruke å. (Infinitiv er å gå.)

Anonymkode: 5b213...b30

• Liker 1
Skrevet

Det der høres ut som noen som ikke vil fase deg helt ut i tilfelle de får bruk for deg.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Det der høres ut som noen som ikke vil fase deg helt ut i tilfelle de får bruk for deg.

Det samme tenker jeg. Bra svar! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
On 4/7/2020 at 5:21 PM, AnonymBruker said:

Slik er det å bli eldre. Det er ikke alltid man har tid til å møtes. Ofte er det slik at når den ene parten har tid passer det ikke for den andre fordi folk har forskjellige liv. Enkelte sliter med å forstå dette etterhvert som de blir eldre og da hisser de seg opp. 

Jeg har en venninne som virkelig lager en stor sak av at folk ikke har samme timeplan som henne, hun er over 30 og det er ganske så trist. 

Anonymkode: db781...7f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme tenker jeg. Bra svar! 

Ts

Kan være, men ikke nødvendigvis. Jeg har noen få gode, for selv om jeg liker deres selskap, blir jeg sliten av det, og må hente meg inn igjen. Derfor lar det seg ikke gjøre for meg å møtes ukentlig med noen f.eks. Men jeg prater gjerne med dem. 
akkurat nå i denne koronadritten skjønner jeg godt at folk ikke vil treffes. Det vil ikke jeg heller. Ikke familie engang. Men har det vært sånn lenge, eller blitt sånn nylig?

Anonymkode: f50b9...f64

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være, men ikke nødvendigvis. Jeg har noen få gode, for selv om jeg liker deres selskap, blir jeg sliten av det, og må hente meg inn igjen. Derfor lar det seg ikke gjøre for meg å møtes ukentlig med noen f.eks. Men jeg prater gjerne med dem. 
akkurat nå i denne koronadritten skjønner jeg godt at folk ikke vil treffes. Det vil ikke jeg heller. Ikke familie engang. Men har det vært sånn lenge, eller blitt sånn nylig?

Anonymkode: f50b9...f64

Det har vært sånn lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...