AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #61 Skrevet 7. april 2020 Vi får anse oss som viktige bidragsytere i er viktig forskningsprosjekt..... I hvilken grad er barn drivere i smittespredning når det gjelder nCoronavirus 💪 🎶 Mot i brystet, «vett i pannen», stål i ben og armer, slike jenter... det vil gamle Norge ha 🎶🎶 Anonymkode: 962b8...447
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #62 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer selv, men ikke på småtrinnet, så jeg har ikke fulgt så mye med i gruppa i kveld. Men på akkurat den tråden er det ikke akkurat jubel. Det er mange lærere, og noen foreldre, som uttrykker misnøye. Det ser ut til at spesielt to ting går igjen, bekymring for om dette er trygt og usikkerhet rundt hvordan det faktisk skal fungere i praksis. Og det blir spennende å se hvordan den praktiske løsningen blir, for dette ser pr nå ut som et organisatorisk mareritt. Et opplagt problem er hvordan man eventuelt skal klare å dele elevene opp i mindre grupper, og samtidig ha lærere nok til å ivareta både det og hjemmeskole. Anonymkode: b8b63...29f Det kan også meldes om at noen er positive, og noen er litt over middels hissig over Melby lovte at barna skal få klemmer ved behov når de er tilbake på skolen. Anonymkode: b8b63...29f 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #63 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rutiner klarer man å lage. Her er vi oppe 6.45 som alltid. Skole 8.20-13 (14 på de dagene de har lange dager) til tross for at vi av og til går tom for det obligatoriske. Jeg forstår at det er vanskelig når man ikke har søsken eller søsken i annen aldersgruppe, kanskje det har vært mulig å få en vennefamilie? Dere er jo sikkert ikke de eneste i området som har behov for mer sosialisering... Vi er i en stor dugnad, i en av de mest krevende situasjoner verden har sett på svært lang tid (selv om vi i Norge har vært forskånet fra det verste så langt, ganske sikkert fordi vi satt inn de tiltakene vi gjorde, når vi gjorde). Anonymkode: 58ef4...4bc Tusen takk for velmenende råd, men vi trenger det egentlig ikke, altså😊. Vi har både faste rutiner hjemme og ressursene (minus søsken). Vi klarer oss helt fint. Poenget mitt var bare å balansere bildet litt; ikke alle 5-7 trinn elsker det. Jeg har en krevende jobb og barnet kjeder seg fort-er kjempesosial og savner hverdagen. Vi er nok ikke alene om det. Når det er sagt, så er jeg helt enig i regjeringens tiltak og har stor respekt for dugnaden Anonymkode: fac91...37c 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #64 Skrevet 7. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for velmenende råd, men vi trenger det egentlig ikke, altså😊. Vi har både faste rutiner hjemme og ressursene (minus søsken). Vi klarer oss helt fint. Poenget mitt var bare å balansere bildet litt; ikke alle 5-7 trinn elsker det. Jeg har en krevende jobb og barnet kjeder seg fort-er kjempesosial og savner hverdagen. Vi er nok ikke alene om det. Når det er sagt, så er jeg helt enig i regjeringens tiltak og har stor respekt for dugnaden Anonymkode: fac91...37c Takk for at dere gjør innsatsen. Vi har alle vårt ❤️ Anonymkode: 58ef4...4bc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #65 Skrevet 7. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en krevende jobb og barnet kjeder seg fort-er kjempesosial og savner hverdagen Vis ham noen dokumentarer fra Norge og Europa anno 1939-45. Anonymkode: 40ae1...6b4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #66 Skrevet 8. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis ham noen dokumentarer fra Norge og Europa anno 1939-45. Anonymkode: 40ae1...6b4 Ja, det var klokt innspill til perspektivlæring, du... Anonymkode: fac91...37c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #67 Skrevet 8. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: De deler også opp klassene, så de trenger rommene 5 til 7 trinn har. Er selvsagt økonomi i bildet også. Anonymkode: 5b2cd...c68 Hvordan skal de klare å undervise i to klasserom samtidig som de underviser de som er i risikogruppen som jobber hjemme? Stakkars lærere. Anonymkode: ac050...3ef
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #68 Skrevet 8. april 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Frankrike hadde 1400 døde iløpet av 24 t. Vi er ikke akkurat der. Anonymkode: aa25b...a14 Er målet å nå det punktet, eller? Anonymkode: b4382...152
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #69 Skrevet 8. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal de klare å undervise i to klasserom samtidig som de underviser de som er i risikogruppen som jobber hjemme? Stakkars lærere. Anonymkode: ac050...3ef Kanskje de skal gjøre det til ulik tid, så slipper de å vaske ned alt mellom hver gang? Anonymkode: 9d860...512 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #70 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var klokt innspill til perspektivlæring, du... Anonymkode: fac91...37c Ja, hvorfor ikke? Så kan han se hva «kjedelig» er for noe. Anonymkode: 40ae1...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #71 Skrevet 8. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor ikke? Så kan han se hva «kjedelig» er for noe. Anonymkode: 40ae1...6b4 Fordi han har (hadde) helt naturlige reaksjoner på plutselige endringer og det er noe vi voksne må forstå og anerkjenne og ikke straffe, i kombinasjon med å forklare og gi positiv støtte inn i den nye hverdagen. Noe som førøvrig synes å ha funket, for det kom ingen klager da jeg presenterte det nye. Hvem vet, kanskje han etter noen uker til har slått seg så til ro med den nye hverdagen at utfordringen heller blir å starte på skolen igjen😄 Anonymkode: fac91...37c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #72 Skrevet 8. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vår eldste er født 4. januar 2010, og går altså i 4. klasse, så dette bryr ikke vi oss om. Anonymkode: 8e726...73d for et fascinerende bidrag til diskusjonen. Veldig opplysende og nyttig for alle. Anonymkode: 46c49...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #73 Skrevet 8. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden de stakkars barna lider så fært fordi de er hjemme og ikke på skolen, regner jeg med at de frivillig sier fra seg sommerferien for å igjen den tapte undervisningen? Anonymkode: 6093c...36a du ser ikke det gapende hullet i resonnementet ditt? Det med at hjemmeskole er skole, og ikke ferie? at mamma og pappa strever med hjemmekontor og ikke har tid til barna, gir nok heller ikke feriestemning for barna. Anonymkode: 46c49...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #74 Skrevet 8. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du er inne på siden, kanskje du kan fortelle litt om kommentarer som kommer fra de i skyttergravene? Hva synes lærere nå? Jeg har snakket med en lærer og det ble ytret dyp fortvilelse. Anonymkode: 58ef4...4bc Lærere fortvilet fordi skolen ikke åpner for de eldre elevene? Anonymkode: 8e726...73d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #75 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: for et fascinerende bidrag til diskusjonen. Veldig opplysende og nyttig for alle. Anonymkode: 46c49...b4f Alle dine innlegg er opplysende og nyttig for alle som leser, mener du? Anonymkode: 8e726...73d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #76 Skrevet 8. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere fortvilet fordi skolen ikke åpner for de eldre elevene? Anonymkode: 8e726...73d Personlig er jeg lettet over at den ikke åpner for resten. Jeg er neppe alene om det. Anonymkode: b8b63...29f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #77 Skrevet 8. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi han har (hadde) helt naturlige reaksjoner på plutselige endringer og det er noe vi voksne må forstå og anerkjenne og ikke straffe, i kombinasjon med å forklare og gi positiv støtte inn i den nye hverdagen. Noe som førøvrig synes å ha funket, for det kom ingen klager da jeg presenterte det nye. Hvem vet, kanskje han etter noen uker til har slått seg så til ro med den nye hverdagen at utfordringen heller blir å starte på skolen igjen😄 Anonymkode: fac91...37c Hvorfor er det en straff å se dokumentarer om tiden da våre besteforeldre vokste opp...?! Anonymkode: 40ae1...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #78 Skrevet 8. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det en straff å se dokumentarer om tiden da våre besteforeldre vokste opp...?! Anonymkode: 40ae1...6b4 Det trenger det selvfølgelig ikke være, men i denne sammenhengen høres det ut som du vil gi barnet en lærepenge for å slutte å klage. Sånn ellers kan og bør alle selvfølgelig lære både historie og om verden i dag Anonymkode: fac91...37c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #79 Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trenger det selvfølgelig ikke være, men i denne sammenhengen høres det ut som du vil gi barnet en lærepenge for å slutte å klage. Sånn ellers kan og bør alle selvfølgelig lære både historie og om verden i dag Anonymkode: fac91...37c Jeg tenker at det høres sunt ut for ditt barn å få litt perspektiv på ting nå som det har mye fritid. At du velger å se på dette som straff og lærepenger handler om hvordan man legger det frem. Anonymkode: 40ae1...6b4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #80 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det høres sunt ut for ditt barn å få litt perspektiv på ting nå som det har mye fritid. At du velger å se på dette som straff og lærepenger handler om hvordan man legger det frem. Anonymkode: 40ae1...6b4 Korona er en gyllen anledning til å få perspektiv på ting. Men jeg er ikke enig i din fremgangsmåte på det. Først må barnets naturlige følelser anerkjennes og det gjøres gjennom bekreftelse og positiv støtte. Når barnet får dette, regulerer det seg raskere inn igjen fra de «egostyrte følelsene» og blir mottakelig for andre perspektiver. Anonymkode: fac91...37c
Fremhevede innlegg