AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Var så teit å dro til Sverige i går. Var faktisk ikke klar over at man automatisk fikk 14 dager i karantene.. men de noterte navn og regnr på bilen. Jeg hadde tenkt meg ut med bilen på torsdag, bare kjøre rundt alene. Er dette lov? Har også blitt spurt om å være sjåfør denne dagen. Kan jeg ha folk i baksetet? Anonymkode: a17a8...7a3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Svaret er nei. Se skjemaet under: Anonymkode: 61982...f16
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Står ingenting om bilkjøring, i den illustrasjonen over. Så bare å kjøre bil alene, kjør deg en tur 😊 Anonymkode: 72ed1...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Om du kan? Ja, ingen som arresterer deg. Hva om du havner i en ulykke? Da blir det verre. Du kan IKKE ha med deg passasjerer med mindre de bor i samme husstand. Vær ansvarlig HOLD DEG HJEMME Anonymkode: bf38c...dfe
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Det går fint å kjøre bil alene eller med andre i husstanden. Anonymkode: d3b37...2b9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står ingenting om bilkjøring, i den illustrasjonen over. Så bare å kjøre bil alene, kjør deg en tur 😊 Anonymkode: 72ed1...5f2 Det står at det du får lov til er å ha kontakt med personer i samme husstand, gå en tur, og til nøds gå i butikken. Hvis bilen hennes stopper og hun må ha berging, har hun brutt karantenen. Det samme gjelder hvis hun har passasjerer. Anonymkode: 61982...f16
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går fint å kjøre bil alene eller med andre i husstanden. Anonymkode: d3b37...2b9 Hva hvis bilen stopper? Hva hvis hun kommer over en ulykke? Hva hvis hun blir involvert i en ulykke? Det er hundre måter hun kan ende opp med å bryte karantenen på. Bilkjøring hadde vært greit hvis man kunne være 100 % sikker på at man kom seg fra A til B (som for øvrig begge bør være hjemme) uten å havne i trøbbel eller observere trøbbel (man er pliktig å stoppe hvis man er første person på et ulykkessted), men det er det umulig å være sikker på. Anonymkode: 61982...f16
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Hva hvis bilen stopper? Hva hvis hun kommer over en ulykke? Hva hvis hun blir involvert i en ulykke? Det er hundre måter hun kan ende opp med å bryte karantenen på. Bilkjøring hadde vært greit hvis man kunne være 100 % sikker på at man kom seg fra A til B (som for øvrig begge bør være hjemme) uten å havne i trøbbel eller observere trøbbel (man er pliktig å stoppe hvis man er første person på et ulykkessted), men det er det umulig å være sikker på. Anonymkode: 61982...f16 100% sikker er man ikke om man går tur heller, man kan snuble i en stein. Og man kan ha ulykker i hjemmet, der de fleste skjer. Anonymkode: f5272...f03
Tarmegenbolle Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 (endret) Ja, det kan du. Passasjerer utenfor husstanden er ikke ok. Karantene innebærer kun at du ikke kan ha nærkontakt med mennesker utenfor husstanden. Endret 7. april 2020 av Tarmegenbolle 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 det å kjøre bil alene er i gråsonen, men du kan absolutt ikke være sjåfør for noen andre utenfor husstanden. Anonymkode: 4a3ee...c17
Tarmegenbolle Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis bilen stopper? Hva hvis hun kommer over en ulykke? Hva hvis hun blir involvert i en ulykke? Det er hundre måter hun kan ende opp med å bryte karantenen på. Bilkjøring hadde vært greit hvis man kunne være 100 % sikker på at man kom seg fra A til B (som for øvrig begge bør være hjemme) uten å havne i trøbbel eller observere trøbbel (man er pliktig å stoppe hvis man er første person på et ulykkessted), men det er det umulig å være sikker på. Anonymkode: 61982...f16 Bilkjøring er helt greit selv om dette kan skje.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var så teit å dro til Sverige i går. Var faktisk ikke klar over at man automatisk fikk 14 dager i karantene.. men de noterte navn og regnr på bilen. Jeg hadde tenkt meg ut med bilen på torsdag, bare kjøre rundt alene. Er dette lov? Har også blitt spurt om å være sjåfør denne dagen. Kan jeg ha folk i baksetet? Anonymkode: a17a8...7a3 Ja, du kan nok kjøre (egen) bil. Alene. Du kan ikke være sjåfør for andre. Anonymkode: 09d91...242 1
Tarmegenbolle Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det å kjøre bil alene er i gråsonen, men du kan absolutt ikke være sjåfør for noen andre utenfor husstanden. Anonymkode: 4a3ee...c17 Nei, det er på ingen måte i gråsonen. Det er helt greit mtp reglene som er satt. Passasjerer utenfor husstanden er ikke ok. Endret 7. april 2020 av Tarmegenbolle
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det å kjøre bil alene er i gråsonen, men du kan absolutt ikke være sjåfør for noen andre utenfor husstanden. Anonymkode: 4a3ee...c17 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Bilkjøring er helt greit selv om dette kan skje. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, du kan nok kjøre (egen) bil. Alene. Du kan ikke være sjåfør for andre. Anonymkode: 09d91...242 Jeg ser mange er uenige med meg i dette. Det hadde vært interessant med et ordentlig svar på dette fra myndighetene. Anonymkode: 61982...f16
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 ok da får jeg kjøre alene. Det kan jo skje ting når man går tur også, som hjerteinfarkt, ulykke osv. Så burde være lov å kjøre alene Anonymkode: a17a8...7a3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis bilen stopper? Hva hvis hun kommer over en ulykke? Hva hvis hun blir involvert i en ulykke? Det er hundre måter hun kan ende opp med å bryte karantenen på. Bilkjøring hadde vært greit hvis man kunne være 100 % sikker på at man kom seg fra A til B (som for øvrig begge bør være hjemme) uten å havne i trøbbel eller observere trøbbel (man er pliktig å stoppe hvis man er første person på et ulykkessted), men det er det umulig å være sikker på. Anonymkode: 61982...f16 Det er jo mange ting som kan skje på en tur ut også, og en kjapp tur i butikken. Det viktige er jo å holde avstand, og det klarer man i de aller fleste situasjoner. Anonymkode: d3b37...2b9 1
Anbefalte innlegg