Gå til innhold

Syting hele tiden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk syter hele tiden om at de får for lite fra nav, og at systemet er urettferdig. Hvorfor heller ikke være glad for at vi faktisk får penger for å være syk og at vi får en fast og trygg inntekt hver mnd? Vi har det så godt at vi må alltid ha noe å klage over.  Nå tenker jeg spesielt på uføretrygd. Jeg har selv blitt 100% ung uføre, og er svært fornøyd med hva jeg får inn. Men stadig flere som syter at ting er urettferdig for at noen får mer enn andre. Hva er vitsen å være så bitter? 

Anonymkode: 69e2b...0c3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Godt spørsmål, men det er nok som du skriver. Vi har det litt for godt, og da må folk nødt å finne på ting å klage over.  Og veldig mye  av det er rein sjalusi. Folk tåler ikke at noen skal ha litt mer enn andre. Da begynner de å blande inn at nav er dårlig, og at det er ett dårlig system osv. Bitterhet/sjalusi er en sykdom.

Endret av Madebyme94
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 650kr av nav i måneden som skal gå til transportutgifter og varme klær/høyere strømregning. Forstår du?

Anonymkode: 80713...770

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får 650kr av nav i måneden som skal gå til transportutgifter og varme klær/høyere strømregning. Forstår du?

Pr dag så får du utbetalt anna hver uke eller? Tror ikke på at du kun får 650 i mnd. Det er bare piss ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rein bullshit

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du får den type støtte synes jeg er imponerende. Bor ikke lenger i Norge, noe som har gjort meg mye mer bevisst på de velferdsgodene vi nordmenn tar for gitt. 

Så enig med deg TS! Skjønner ikke hvorfor det må være så negativt fokus på alt hele tiden. 

Anonymkode: a6c79...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare det at du får den type støtte synes jeg er imponerende. Bor ikke lenger i Norge, noe som har gjort meg mye mer bevisst på de velferdsgodene vi nordmenn tar for gitt. 

Så enig med deg TS! Skjønner ikke hvorfor det må være så negativt fokus på alt hele tiden. 

Anonymkode: a6c79...261

Takk! Bra at flere ser det samme jeg har gjort. Blir rett og slett lei meg når vi tar alt for gitt. Så mye støtte og hjelp som vi får her i Norge, hadde det vært i USA eller andre plasser. Så hadde vi vært uteliggere . Men vi tar alt for gitt. Ts

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Madebyme94 skrev:

Godt spørsmål, men det er nok som du skriver. Vi har det litt for godt, og da må folk nødt å finne på ting å klage over.  Og veldig mye  av det er rein sjalusi. Folk tåler ikke at noen skal ha litt mer enn andre. Da begynner de å blande inn at nav er dårlig, og at det er ett dårlig system osv. Bitterhet/sjalusi er en sykdom.

Det brukte faktisk morfaren min å si, at sjalusi er en farlig sykdom 😁 ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk syter hele tiden om at de får for lite fra nav, og at systemet er urettferdig. Hvorfor heller ikke være glad for at vi faktisk får penger for å være syk og at vi får en fast og trygg inntekt hver mnd? Vi har det så godt at vi må alltid ha noe å klage over.  Nå tenker jeg spesielt på uføretrygd. Jeg har selv blitt 100% ung uføre, og er svært fornøyd med hva jeg får inn. Men stadig flere som syter at ting er urettferdig for at noen får mer enn andre. Hva er vitsen å være så bitter? 

Vel, har to barn og får utbetalt 12000. Det rekker ikke til husutgifter en gang. Det er ikke bitterhet, det er fattigdom. Så klart det skaper fortvilelse. 

Anonymkode: 7d9d4...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, har to barn og får utbetalt 12000. Det rekker ikke til husutgifter en gang. Det er ikke bitterhet, det er fattigdom. Så klart det skaper fortvilelse. 

Anonymkode: 7d9d4...0ca

Ja e vel bedre å få noe enn ingenting vell? Det er ikke sånn at folk som ikke jobber og faktisk er syke, skal få penger til å dra på ferie og herje rundt. Det handler faktisk om hvordan du selv bruker pengene på.  Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...