AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Hei! Jeg fikk positiv graviditetstest i går, kjempeglad for det fordi jeg har PCOS og har prøvd lenge. Jeg tror jeg er et sted mellom uke 4 og 5 (litt forskjellige svar på forskjellige kalkulatorer). Er det normalt å ha liksom "murringer" - ikke direkte vondt, men litt ubehag nederst i magen (livmor/eggstokker)? Det kjennes litt ut som før jeg får mensen - og så går jeg egentlig rundt og forventer å få mensen fordi de symptomene jeg har fått ligner på min PMS (ømme pupper, litt vondt i magen). Hvis jeg strekker meg eller reiser meg opp fort får jeg et stikk i samme området og må krøke meg sammen. Dette er imidlertid noe jeg har opplevd mange ganger før, men nå får jeg det lettere enn før. Og sikkert et dumt spørsmål - men hvor tidlig er det vanlig å bestille legetime når man har fått positiv test? Anonymkode: f37d4...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Veldig vanlig at det kjennes ut som mensen er rett rundt hjørnet i tidlig graviditet. Anonymkode: 21c2a...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Legetime kan du bestille til ca uke 12. Evt hør med legekontoret hva de anbefaler. Anonymkode: 21c2a...ba7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Murringer kan komme og gå gjennom hele svangerskapet. Ømme pupper også normalt. Jeg kontaktet legekontoret ganske fort, fikk da helsekortet, tatt blodprøvene som skal taes og jordmor ble informert osv. Spørs hva de vil på legekontoret også i disse tider. De vil gjerne ha så lite folk som mulig innom. Ring og hør med de. Anonymkode: eaa46...773
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Takk for svar! Da ringer jeg dem i neste uke og hører. Jeg har uansett en oppsatt time hos gynekolog i forbindelse med PCOS-en om en mnd, så da får jeg jo sjekket ting og tatt ultralyd. Kjenner jeg allerede er bekymra for at det ikke skal være liv der.. skjønner godt at folk vil ta tidlig ultralyd for å se at alt står bra til! Anonymkode: f37d4...2d3
Hopptimisten Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 På 7.4.2020 den 12.33, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg fikk positiv graviditetstest i går, kjempeglad for det fordi jeg har PCOS og har prøvd lenge. Jeg tror jeg er et sted mellom uke 4 og 5 (litt forskjellige svar på forskjellige kalkulatorer). Er det normalt å ha liksom "murringer" - ikke direkte vondt, men litt ubehag nederst i magen (livmor/eggstokker)? Det kjennes litt ut som før jeg får mensen - og så går jeg egentlig rundt og forventer å få mensen fordi de symptomene jeg har fått ligner på min PMS (ømme pupper, litt vondt i magen). Hvis jeg strekker meg eller reiser meg opp fort får jeg et stikk i samme området og må krøke meg sammen. Dette er imidlertid noe jeg har opplevd mange ganger før, men nå får jeg det lettere enn før. Og sikkert et dumt spørsmål - men hvor tidlig er det vanlig å bestille legetime når man har fått positiv test? Anonymkode: f37d4...2d3 Jeg kjenner akkurat det samme som deg, og er også i uke 4/5! Sist jeg var gravid ringte jeg til legekontoret tislig, og hun sa det var vanlig å ta første legetime i uke 8 😊👍🏼
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Veldig vanlig med murringer, spesielt tidlig i graviditeten. Første kontroll bør være mellom uke 8 og 12. Du kan velge om du vil dra til fastlegen eller jordmor, men jeg ville anbefalt jordmor, fordi vedkommende er ekspert på området. Anonymkode: 250f9...d2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå