Gå til innhold

Dagbladets fake news

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Registrer at en del er svært kritisk til Dagbladets mulige manipulasjon av en gate i Oslo.  Hvis dette stemmer, at Dagbladet bruker teknikker som vrir på sannheten, bør det få konsekvenser for avisen. Selv trodde jeg på det og sitter nå igjen med en følelse av å bli lurt.  Så takk til dere som tar opp dette. Det er sannheten som er viktig og ikke omsetning. 

Anonymkode: 84460...ed8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagbladet har jo selvølgelig vært fullstendig uten "kredibilitet" i mange, mange år allerede...       

Anonymkode: 640c2...775

Ja, kan virke sånn. Legger merke til vinklingen av corona i stor grad greier seg om skremselspropaganda. De føler sikkert at de holder tilbake selv, men de skiller seg mer og mer tydelig ut fra øvrige media. 

Anonymkode: 84460...ed8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så provosert over Dagbladets dekning av corona at jeg ved 2 tilfeller har sendt en mail til dem. Og har sagt opp plusabonnementet mitt, selv om jeg synes de skriver godt i magasinet.

Anonymkode: c1ce2...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet, og mange andre.

Ble pinlig klar over dette da jeg jobbet i London en periode.

Der deler de ut en gratis tabloidavis hver dag, verste sort, med spekulasjoner og manglende journalistikk. Om dere ikke kjenner til britisk presse og etikk, google det. 

Merket at SeogHør, VG og Dagbladet neste dag jevnt over kjørte mange av de samme sakene.... 

Billig og simpel måte å skape overskrifter på. Særlig i disse dager hvor det skaper frykt og angst hos mange. 

Anonymkode: 2226b...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde jo ikke komme som en overraskelse at aviser vinkler saker på en måte der de får solgt mest mulig aviser og/eller slik avisen ønsker å fremstille en sak. Sånn har det jo vært i mange år. Bare legg merke til bildebruken avisene bruker i ulike saker for å fremme sin sak eller vekke følelser i oss. 

Anonymkode: 12562...1d1

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dagbladet har jo selvølgelig vært fullstendig uten "kredibilitet" i mange, mange år allerede...       

Anonymkode: 640c2...775

Dagbladet får være medlem i PFU men ikke resett? Fordi resett ikke følger god presseskikk? Hvorfor er da Dagbladet medlem? Hykleri mener jeg.

Endret av Mask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...