Gå til innhold

Lov å reise på overnattingsbesøk i annen kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å reise hjem til mine foreldre i påsken og bli der fra skjærtorsdag til 2.påskedag. De bor i annen kommune langt unna. Vet det er frarådet å reise, men man kan vel ikke få bot eller straff for dette? Selvfølgelig vet jeg at jeg kan bli uglesett.....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er folkeregistrert der så går det bra

Anonymkode: 7f2e4...345

Skrevet (endret)

er ikke folkeregistrert der, men det står jo ingen steder at det er forbudt å reise, kun frarådet? :vetikke:

Endret av hjema
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, hjema skrev:

Vurderer å reise hjem til mine foreldre i påsken og bli der fra skjærtorsdag til 2.påskedag. De bor i annen kommune langt unna. Vet det er frarådet å reise, men man kan vel ikke få bot eller straff for dette? Selvfølgelig vet jeg at jeg kan bli uglesett.....

Fullstendig lov. Kjør på. 

Anonymkode: 6438d...b70

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal kjøre for å hente sønnen min hjem fra studiested. Det er såpass langt at jeg må overnatte hos ham før vi kjører hjem. Regner med at det går helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene sa jo klart at det er lov å besøke foreldre i påsken så lenge de ikke er i risikogruppe. 

Anonymkode: df4b8...20c

• Liker 1
Skrevet

Om man blir flere en 5 personer på besøk samtidig (altså flere søsken som kommer), vil vi da kunne bli straffet ihht smittevernloven? Eller er dette med 5 personer og 2 meters avstand også kun råd...?

• Opprett ny...