Gå til innhold

Klarer ikke finne en hobby som fenger....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anbefaler også søm. Klær trenger man alltid. Meld deg inn i gruppa Sygale nybegynnere på Facebook. Kjøp noen enkle mønstre og prøv deg fram. Krever mye mindre tålmodighet å sy på maskin enn å strikke, for eksempel. Noen av de Sygale damene tar helt av med utstyr, men man kommer langt med en enkel maskin. 

Anonymkode: 67beb...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå i disse koronatider har jeg fått planter som hobby. Kjøper inn noen nye, leser om de, steller og stuller og vanner. Dyrker også urter og småting i krukker på balkongen. Veldig koselig synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo ikke ha en hobby? Og i hvert fall ikke om hovedmotivasjonen er å ha en hobby for å ha en hobby, ikke fordi det er noe en har en driv til å holde på med og glede av.

Høres helt naturlig ut at det er vanskelig å bli fenget av noe, når dagene alt er fylt opp med både dagjobb og studier.

Turgåing gir rekreasjon og frisk luft. Hva mer trenger du å presse inn i allerede unormalt fulle dager? Er en hobby egentlig det du trenger akkurat nå? 

Samvær med familie/venner og en velfortjent TV-serie å slappe av med? :)

Gjør hva enn som virker lystbetont der og da, er mitt tips. Om ingenting virker fristende, så er jo det helt greit?

Også er vi vel mange som bytter mellom flere aktiviteter. Tror det er like vanlig som å bli helt oppslukt i noe?

Jeg har også fargeleggingsbok liggende, den kommer gjerne fram til påske. Strikking på høsten. Sår litt frø/grønnsaker på våren. Juledagene  bretter vi litt origami med ungene i familien. Lokalt turopplegg hvor vi prøver å få alle merkene på sommeren. Fotointeresse kommer og går litt.

I vinter med drittvær og corona har vi tatt opp ‘gaming’ og koser meg med å spille gjennom et historibasert spill med 9-åringen. I utgangspunkter kun for å være oversetter (mye engelsk tekst/historie), men oppdaget at det er faktisk fengende for ‘gamle damer’ også :) 

Anonymkode: 2bce2...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...