AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Del Skrevet 7. april 2020 ..og jeg har prøvd mye forskjellig. Det er morsomt/interessant en kort stund, og så går jeg lei. Det jeg så langt har funnet ut at jeg ikke er interessert i/har talent for, er: - håndarbeid - maling/tegning/fargelegging - scrapbooking - smykkelaging - origami - fotografering - skriving - sport/friluftsliv/geocaching - spill og gaming - musikk (annet enn å høre på) - bullet journaling - "upcycling", dvs. oppussing/gjenbruk av møbler etc. - lære språk - planter/hagearbeid - yoga/meditasjon Jeg pleide å være glad i å lese ulike typer litteratur, men etter noen år med studier ved siden av full jobb, forbinder jeg ikke lenger lesing med fritid og avslapping. Hører litt på lydbøker innimellom, men mister fort konsentrasjonen. Det er nesten sånn at jeg er misunnelig på de som har funnet en hobby eller fritidsinteresse som de enten brenner for eller bare er skikkelig glad i, for jeg får det bare ikke til. Flere som har det på samme måte? Anonymkode: f1d4a...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg har veldig mange interesser men d over sjeldent med alle samtidig. Går veldig på rundgang. Blir fort lei av en og hopper over på en anna. Mine interesser består av nesten alle du har skrevet opp! 😂 Anonymkode: 1e32b...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg har klart å finne en nyttig hobby. Å ha en hobby for å bare ha en hobby uten at det er nyttig (scrapbooking feks er totalt unyttig for min del). Ble inspirert av symesterskapet og kjøpte min første symaskin. Så nå lager jeg klær selv. Klær som vi trenger selvsagt, ikke bare for morro skyld. Med barn i his, trengs det stadig nye (større) klær. Unike klær til alle sammen 😊 Kjøpte først bare en billig symaskin, 1600kr. Den er overraskende god. Har brukt den til å lage alt mulig av klær, til og med jeans! Det går ganske fort å lage klærne også, har mange mønstre, hovedsakelig kjøpt via nett, da får jeg de i PDF som jeg printer ut. Får de også i mange størrelser. Veldig god forklaring på hvordan man gjør det og man lærer ganske fort 😊 Har nå senere kjøpt en mer avansert maskin, overlock. Anonymkode: 38ddf...2ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Del Skrevet 7. april 2020 Kan legge til at jeg er nesten 40, og først nå funnet en hobby jeg faktisk liker 😊 Anonymkode: 38ddf...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Del Skrevet 7. april 2020 Hva med å ha læring som hobby? Ikke noe så omfattende som å lære seg et språk, men lære seg små ting som du kan mestre. F.eks. lære seg å bake en perfekt sjokoladekake. Når du har lært deg det, kan du gå videre til å lære deg sjonglering med tre baller og når du har lært deg det, kan du lære deg å spille en enkel sang på munnspill. Osv. Osv. Høres ut som at du går lei av ting såpass fort at det ikke er realistisk at du bare har en hobby. Anonymkode: bbaa0...74a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Del Skrevet 8. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har klart å finne en nyttig hobby. Å ha en hobby for å bare ha en hobby uten at det er nyttig (scrapbooking feks er totalt unyttig for min del). Ble inspirert av symesterskapet og kjøpte min første symaskin. Så nå lager jeg klær selv. Klær som vi trenger selvsagt, ikke bare for morro skyld. Med barn i his, trengs det stadig nye (større) klær. Unike klær til alle sammen 😊 Kjøpte først bare en billig symaskin, 1600kr. Den er overraskende god. Har brukt den til å lage alt mulig av klær, til og med jeans! Det går ganske fort å lage klærne også, har mange mønstre, hovedsakelig kjøpt via nett, da får jeg de i PDF som jeg printer ut. Får de også i mange størrelser. Veldig god forklaring på hvordan man gjør det og man lærer ganske fort 😊 Har nå senere kjøpt en mer avansert maskin, overlock. Anonymkode: 38ddf...2ea TS her. Det var faktisk et godt tips, så det skal jeg vurdere! Synes ofte det er vanskelig å finne klær jeg liker🙂 Anonymkode: f1d4a...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Del Skrevet 8. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ha læring som hobby? Ikke noe så omfattende som å lære seg et språk, men lære seg små ting som du kan mestre. F.eks. lære seg å bake en perfekt sjokoladekake. Når du har lært deg det, kan du gå videre til å lære deg sjonglering med tre baller og når du har lært deg det, kan du lære deg å spille en enkel sang på munnspill. Osv. Osv. Høres ut som at du går lei av ting såpass fort at det ikke er realistisk at du bare har en hobby. Anonymkode: bbaa0...74a TS her, takk for tips🙂 Akkurat nå holder jeg på med studier ved siden av full jobb, så det frister vel ikke helt å bruke det lille jeg har av fritid på enda mer læring. Men det var et godt innspill, og jeg tror du har et poeng i det at jeg kanskje bør ha flere enn èn hobby. Anonymkode: f1d4a...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Del Skrevet 8. april 2020 Vil du finne en flott hobby man kan få glede av resten av livet, er det å lære å spille et musikkinstrument og lage egne sanger en fantastisk ting - selv om man gjenopptar spillingen etter noen års pause - vil man kunne få like stor glede av dette om man er 20, 30, eller 70; musikk har ingen aldersgrense. - B. Anonymkode: 884fb...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Del Skrevet 9. april 2020 På 8.4.2020 den 7.52, AnonymBruker skrev: Vil du finne en flott hobby man kan få glede av resten av livet, er det å lære å spille et musikkinstrument og lage egne sanger en fantastisk ting - selv om man gjenopptar spillingen etter noen års pause - vil man kunne få like stor glede av dette om man er 20, 30, eller 70; musikk har ingen aldersgrense. - B. Anonymkode: 884fb...bc5 TS her. Takk for tips, men jeg har forsøkt både piano, gitar, ukulele og sang, og funnet ut at jeg nok ikke er spesielt musikalsk av meg. Jeg mangler dessuten tålmodigheten som trengs for å lære meg å bli tilstrekkelig god på et instrument. Anonymkode: f1d4a...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Del Skrevet 9. april 2020 Du kan prøve skyting, treskjæring, blomsterdekorasjoner, hund (se om du kan låne en hund av noen du kjenner), klatring, frivillighetsarbeid, dykking, paintball, terrengsykling, grottevandring. Man må bare jobbe seg gjennom forskjellige ting for å finne noe man liker over tid. Kanskje du trenger en hobby som gir mer adrenalin eller rask mestring enn de tingene du har prøvd? Anonymkode: b27ce...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 9. april 2020 #11 Del Skrevet 9. april 2020 På 8.4.2020 den 7.46, AnonymBruker skrev: TS her, takk for tips🙂 Akkurat nå holder jeg på med studier ved siden av full jobb, så det frister vel ikke helt å bruke det lille jeg har av fritid på enda mer læring. Men det var et godt innspill, og jeg tror du har et poeng i det at jeg kanskje bør ha flere enn èn hobby. Anonymkode: f1d4a...e95 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for tips, men jeg har forsøkt både piano, gitar, ukulele og sang, og funnet ut at jeg nok ikke er spesielt musikalsk av meg. Jeg mangler dessuten tålmodigheten som trengs for å lære meg å bli tilstrekkelig god på et instrument. Anonymkode: f1d4a...e95 Husk at dersom man er (litt) deppa, så mangler man ofte glede i ting. En ting som kan motvirke depresjoner, og er bevist at gir de største psykiske og fysiske helsegevinster, i tillegg til å gi mest glede - er å ha gode sosiale bånd til andre mennesker. ☺️ Høres ut som du kaaaaan være overarbeidet, med litt høy arbeidsbelastning dersom du både studerer og arbeider. Jeg anbefaler deg å begynne å pleie venner og familie mer som hobby. Det tror jeg er hva som gir den beste gevinsten både for glede lg helse, og det kan også føre til at du får mere energi til det du ønsker ved at du får både støtte i utfordringer og avsporing med moro og flere opplevelser. Ønsker deg lykke til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. april 2020 #12 Del Skrevet 9. april 2020 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve skyting, treskjæring, blomsterdekorasjoner, hund (se om du kan låne en hund av noen du kjenner), klatring, frivillighetsarbeid, dykking, paintball, terrengsykling, grottevandring. Man må bare jobbe seg gjennom forskjellige ting for å finne noe man liker over tid. Kanskje du trenger en hobby som gir mer adrenalin eller rask mestring enn de tingene du har prøvd? Anonymkode: b27ce...402 Endret 9. april 2020 av Roci Feil tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Del Skrevet 14. april 2020 På 7.4.2020 den 13.09, AnonymBruker skrev: Kan legge til at jeg er nesten 40, og først nå funnet en hobby jeg faktisk liker 😊 Anonymkode: 38ddf...2ea Hva er det da?😃 Anonymkode: c8d80...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min_hund_er_Grå Skrevet 20. april 2020 #14 Del Skrevet 20. april 2020 Hva med baking evt matlaging? Vin smaking, gå en tur eller 5, bre vandring. Studier og jobb + et liv er aldri en bra kombinasjon over tid. Stress faktoren blir for høy. Man fungerer bra ganske lenge, men de små tinga blir borte. Tidsbruken kan også bli et problem. Fin deg et lavterskel tiltak. Noe som ikke krever hverken penger eller en masse andre ting. Gå en tur, dette vil utløse noen gode hormoner over tid. Her er da turen i seg sjøl målet. Du kan legge opp til alle slags turer. Poenget er at dem skal gi deg ro og avstresse. En liten boble for deg sjøl. Om det er en tur i skogens ro, eller i en by med musikk på ørene osv. Så lenge beina beveger seg. Vi har ikke utviklet oss så langt ennå at vi ikke trenger fysisk aktivitet. Det utløser en hel rekke med goder/hormoner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #15 Del Skrevet 21. april 2020 Jeg samler på lundby dukkehus. Syns det er så koselig med lys osv inne i huset i tillegg til at det er fascinerende med miniatyrversjoner av ting. Har alt på en vegghylle i i kontorrommet, så trenger ikke ta mye plass. Tenker å opprette en instagramprofil til "familien" og legge ut feature-bilder av ulike settinger/høytider osv inne i husene. Har ett moderne og ett retro. Får jeg tilsendt varer fra auksjon/utsalg osv sitter jeg og koser meg med musikk samtidig med at jeg rengjør og restaurerer møblene og møblerer huset. Kan kose meg med noen glass vin til dette også. Anonymkode: 233ac...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 21. april 2020 #16 Del Skrevet 21. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg samler på lundby dukkehus. Syns det er så koselig med lys osv inne i huset i tillegg til at det er fascinerende med miniatyrversjoner av ting. Har alt på en vegghylle i i kontorrommet, så trenger ikke ta mye plass. Tenker å opprette en instagramprofil til "familien" og legge ut feature-bilder av ulike settinger/høytider osv inne i husene. Har ett moderne og ett retro. Får jeg tilsendt varer fra auksjon/utsalg osv sitter jeg og koser meg med musikk samtidig med at jeg rengjør og restaurerer møblene og møblerer huset. Kan kose meg med noen glass vin til dette også. Anonymkode: 233ac...b14 Åå... så koselig det høres ut. Så smart 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #17 Del Skrevet 22. april 2020 På 9.4.2020 den 13.09, AnonymBruker skrev: Du kan prøve skyting, treskjæring, blomsterdekorasjoner, hund (se om du kan låne en hund av noen du kjenner), klatring, frivillighetsarbeid, dykking, paintball, terrengsykling, grottevandring. Man må bare jobbe seg gjennom forskjellige ting for å finne noe man liker over tid. Kanskje du trenger en hobby som gir mer adrenalin eller rask mestring enn de tingene du har prøvd? Anonymkode: b27ce...402 TS her, takk for mange kreative forslag, men jeg har ikke spesielt behov for adrenalinkick. Er kvinne i førtiårene med mer enn et snev av høydeskrekk og klaustrofobi. Anonymkode: f1d4a...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #18 Del Skrevet 22. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg samler på lundby dukkehus. Syns det er så koselig med lys osv inne i huset i tillegg til at det er fascinerende med miniatyrversjoner av ting. Har alt på en vegghylle i i kontorrommet, så trenger ikke ta mye plass. Tenker å opprette en instagramprofil til "familien" og legge ut feature-bilder av ulike settinger/høytider osv inne i husene. Har ett moderne og ett retro. Får jeg tilsendt varer fra auksjon/utsalg osv sitter jeg og koser meg med musikk samtidig med at jeg rengjør og restaurerer møblene og møblerer huset. Kan kose meg med noen glass vin til dette også. Anonymkode: 233ac...b14 TS her. Takk for tips, men jeg er litt minimalistisk av meg og ikke så interessert i å samle på ting. Men flott at du har en hobby du koser deg med🙂 Anonymkode: f1d4a...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #19 Del Skrevet 22. april 2020 På 20.4.2020 den 8.11, Min_hund_er_Grå skrev: Hva med baking evt matlaging? Vin smaking, gå en tur eller 5, bre vandring. Studier og jobb + et liv er aldri en bra kombinasjon over tid. Stress faktoren blir for høy. Man fungerer bra ganske lenge, men de små tinga blir borte. Tidsbruken kan også bli et problem. Fin deg et lavterskel tiltak. Noe som ikke krever hverken penger eller en masse andre ting. Gå en tur, dette vil utløse noen gode hormoner over tid. Her er da turen i seg sjøl målet. Du kan legge opp til alle slags turer. Poenget er at dem skal gi deg ro og avstresse. En liten boble for deg sjøl. Om det er en tur i skogens ro, eller i en by med musikk på ørene osv. Så lenge beina beveger seg. Vi har ikke utviklet oss så langt ennå at vi ikke trenger fysisk aktivitet. Det utløser en hel rekke med goder/hormoner osv. TS her - tror du er inne på noe viktig her både mht høy stressfaktor, tidsbruk og det å finne et lavterskeltiltak. Går mye tur allerede, og gleder meg til det tørker opp i marka. Det er mer å regne som rekreasjon enn hobby, da🙂 Anonymkode: f1d4a...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min_hund_er_Grå Skrevet 22. april 2020 #20 Del Skrevet 22. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: TS her - tror du er inne på noe viktig her både mht høy stressfaktor, tidsbruk og det å finne et lavterskeltiltak. Går mye tur allerede, og gleder meg til det tørker opp i marka. Det er mer å regne som rekreasjon enn hobby, da🙂 Anonymkode: f1d4a...e95 Tur gåing er inngangporten til den dyreste og mest tidsoppslukende hobbyen som finnes. Friluftsliv Hobby er for meg en aktivitet du ser fram til å gjøre, uten økonimisk gevinst. Ergo noe du gjør for deg. Kos deg på flere turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå