AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Norges rikeste kvinne, Katharina Andresen, ser ut til å gi blanke f*** i sosialt distansering i disse koronatider. Jeg følger henne på Instagram og ser at hun stadig vekk har sosiale sammenkomster i leiligheten sin, der folk har tettere avstand enn 2 meter. Om man ser på hennes Story på Instagram nå, ser man to gutter som drikker og skåler mens de sitter ved siden av hverandre. Er dette grei oppførsel? Det virker som at Norges rikeste kvinne ikke tror at hun trenger å følge reglene fra helsemyndighetene. Vurderer å kontakte VG, for det er ganske respektløst å ha gjester omtrent daglig når alle andre sitter isolert i hjemmene sine. Anonymkode: d2a83...ed2 5
debattanten Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Ingen forbud om å samles i mindre gjenger er det? Vi lever i et nokså fritt land. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Hvis du ser på storyen tilberedes det mat til fire personer. Det er ikke forbudt å treffe tre andre personer. Hvis de to aktuelle gjestene som skåler for eksempel bor sammen er det heller ingen grunn til at de trenger å holde avstand. Pass dine egne saker. Anonymkode: e06bb...7f8 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Når man er såpass rik og ung er det lett å føle seg uovervinnelig. Hun vet hun kan kjøpe seg verdens beste helsehjelp - ingen respiratormangel på henne! Tror ikke hun er så redd for korona. Anonymkode: 9b5c5...a66 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er såpass rik og ung er det lett å føle seg uovervinnelig. Hun vet hun kan kjøpe seg verdens beste helsehjelp - ingen respiratormangel på henne! Tror ikke hun er så redd for korona. Anonymkode: 9b5c5...a66 Hvorfor skulle hun være redd korona? Anonymkode: e68bc...33c 2
jabx Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 (endret) Jeg leste om en gjeng med rikmannsavkom som leide seg et feriested og festet som bare det, selv om de egentlig skulle holdt avstand og alt det der. Nå er visst de fleste av dem smittet av viruset. LOL. Jo mer jeg ser av hvordan rike oppfører seg, desto mer tenker jeg at de fleste av dem burde vært buret inne. Og det sier jeg som noen som slett ikke har dårlig råd selv. Endret 7. april 2020 av jabx 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Sitat Jeg følger henne på Instagram Det må være slitsomt å hele tiden bli minnet på hvor lette liv rikfolk lever. Anonymkode: 4e2a7...7ec 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er såpass rik og ung er det lett å føle seg uovervinnelig. Hun vet hun kan kjøpe seg verdens beste helsehjelp - ingen respiratormangel på henne! Tror ikke hun er så redd for korona. Anonymkode: 9b5c5...a66 Dette har ingenting med saken å gjøre. Jeg er ikke redd for smitte heller, men vil at dette tullet er over snart, derfor holder jeg meg unna andre. Anonymkode: 2ea79...d56
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 34 minutter siden, debattanten skrev: Ingen forbud om å samles i mindre gjenger er det? Vi lever i et nokså fritt land. Det er det ikke, men man skal ikke sitte så tett som de gjør (godt under 2 meter). Og de har et lite fussball-bord der, som kan få virus dersom man ikke vasker håndtakene grundig med Antibac hver gang noen nye skal spille. Når hele landet har en felles dugnad der vi holder oss isolert og kun er sammen med de man deler hjem med, er det etter min mening nokså arrogant å ha gjester som sitter så tett sammen, og deretter dele dette med tusenvis av sine følgere. Inkubasjonstiden kan være på opptil 2 uker, så selv om de er tilsynelatende friske der de sitter, kan de likevel være smittebærere. Jeg personlig er ikke redd for å bli smittet da jeg er ung og rask, og jeg har heller ingen besteforeldre eller nær familie som jeg frykter å smitte, jeg holder meg isolert for fellesskapet i god, norsk dugnadsånd. Men hvis det er slik at folk begynner å gi mer og mer faen i reglene og bagatelliserer dette, ser jeg ingen grunn til at heller jeg skal sitte alene i leiligheten min dag etter dag mens folk treffes over en lav sko. Jeg har forstått det som at sosiale sammenkomster som dette er feil, men er det slik at mange her får besøk av venner? For hvis dere gir faen, kommer jeg til å gjøre det selv. Den eneste personen jeg har sett den siste måneden er kassadama på Kiwi, men det kan fort forandre seg nå dersom det ikke er så strengt som jeg hadde inntrykk av. TS Anonymkode: d2a83...ed2 3
Miah Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Det er jo ikke egentlig et forbud mot å samles, men det er jo mye som skal til for å kunne samles i tråd med retningslinjene. Maks fem stykker, to meter fra hverandre (det skal godt gjøres). Alle unødvendige reiser frarådes (så med mindre man bor tett i tett kan det bli vanskelig å møtes), og i flere byer så anbefales det også at kollektivtrafikken bare brukes av de som skal på jobb eller som ikke kan gå til det de trenger. Nå tviler jeg på at vennene til denne rike damen tar buss, men uansett. I praksis fører nok disse anbefalingene til at det blir veldig vanskelig å møtes, selv om det ikke er et formelt "forbud" mot det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 De fleste sitter vel ikke hjemme lenger. Jeg møter tjukt av folk overalt. Var på hagesenteret idag, halve parkeringa var jo full. Anonymkode: 556f7...ec3
Uredd Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Norges rikeste kvinne, Katharina Andresen, ser ut til å gi blanke f*** i sosialt distansering i disse koronatider. Jeg følger henne på Instagram og ser at hun stadig vekk har sosiale sammenkomster i leiligheten sin, der folk har tettere avstand enn 2 meter. Om man ser på hennes Story på Instagram nå, ser man to gutter som drikker og skåler mens de sitter ved siden av hverandre. Er dette grei oppførsel? Det virker som at Norges rikeste kvinne ikke tror at hun trenger å følge reglene fra helsemyndighetene. Vurderer å kontakte VG, for det er ganske respektløst å ha gjester omtrent daglig når alle andre sitter isolert i hjemmene sine. Anonymkode: d2a83...ed2 Du tror ikke dette skjer blant fattige også...? Kanskje følge dem også på insta...
Anbefalte innlegg