Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går nå teknisk fagskole, og gjør det bra der. Går el kraft. 

Jeg vil over på elkraft ingeniør, og har da søkt y-veien. 

Er dette overkommelig å få til med to barn ? Skal ikke jobbe ved siden av studiene. Vet første året og sommerkurset krever mye.

Anonymkode: c9812...65b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg gikk y-veien elkraft i 2011-14. Det var flere i klassen min som hadde barn så det er gjennomførbart med en strukturert hverdag for studiet innebærer lange dager med arbeid.

For meg kom det som et sjokk at tempoet gikk opp etter sommerkurset, eller rettere sagt på sommerkurset har du kun et fag om gangen du jobber hele dagen med. Når det ordinære semesteret starter går ikke arbeidsmengden ned, det blir bare spredd utover 3-4 fag. De faglige utfordringene blir også vesentlig større og du har ikke en hjelpelærer tilgjengelig. 5 semester måtte jeg ha lange dager på skolen 7 dager i uka i over 2 måneder for å bare klare arbeidskravet med innleveringer i de fagene vi hadde. 

Det var mange som ramlet av studiet underveis, mange byttet også til fagskole. Noen byttet til fagskole ved juletider første året og kunne flyte ut alle tre år med matte på fagskolen med hva vi gikk gjennom første sommer og halvår på elkraft.

Jeg angrer ikke et sekund på utdanningen min, det er et utrolig spennende og ettertraktet fagfelt. Spesielt om du har noe praktisk erfaring fra før

Anonymkode: 5d1d6...3e7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg gikk y-veien elkraft i 2011-14. Det var flere i klassen min som hadde barn så det er gjennomførbart med en strukturert hverdag for studiet innebærer lange dager med arbeid.

For meg kom det som et sjokk at tempoet gikk opp etter sommerkurset, eller rettere sagt på sommerkurset har du kun et fag om gangen du jobber hele dagen med. Når det ordinære semesteret starter går ikke arbeidsmengden ned, det blir bare spredd utover 3-4 fag. De faglige utfordringene blir også vesentlig større og du har ikke en hjelpelærer tilgjengelig. 5 semester måtte jeg ha lange dager på skolen 7 dager i uka i over 2 måneder for å bare klare arbeidskravet med innleveringer i de fagene vi hadde. 

Det var mange som ramlet av studiet underveis, mange byttet også til fagskole. Noen byttet til fagskole ved juletider første året og kunne flyte ut alle tre år med matte på fagskolen med hva vi gikk gjennom første sommer og halvår på elkraft.

Jeg angrer ikke et sekund på utdanningen min, det er et utrolig spennende og ettertraktet fagfelt. Spesielt om du har noe praktisk erfaring fra før

Hvor lange dager på sommerkurs? Kona skal jobbe kveldsvakter i sommer mens jeg tar sommerkurs.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fagskolen er forøvrig ikke tre år !

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Fagskolen er forøvrig ikke tre år !

ok

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok

Hvor lange dager er sommerkurs?☺️

AnonymBruker
Skrevet

om jeg husker riktig var undrvisningen fra 0800 til 1500 hver dag, og det var øving til kl 19 hver torsdag.

Da etter ordinær skolestart hadde vi forelesninger i tidsrommet 08-18, første året var det mange uker med 40 timer forelesning. Det er fordi y-veien hadde ekstra matteundervisning.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om jeg husker riktig var undrvisningen fra 0800 til 1500 hver dag, og det var øving til kl 19 hver torsdag.

Da etter ordinær skolestart hadde vi forelesninger i tidsrommet 08-18, første året var det mange uker med 40 timer forelesning. Det er fordi y-veien hadde ekstra matteundervisning.

8 til 18 hver dag ?

Hva er øving ?

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

8 til 18 hver dag ?

Hva er øving ?

Forelesningene ble utført i tidsrommet mellom 08 og 18. Med ca 40 timer i uka forelesninger første året og ca 30 timer andre og tredje året.

Øving er tid satt av til skolearbeid det er en hjelpelærer til disposisjon.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2020 den 19.50, AnonymBruker skrev:

Forelesningene ble utført i tidsrommet mellom 08 og 18. Med ca 40 timer i uka forelesninger første året og ca 30 timer andre og tredje året.

Øving er tid satt av til skolearbeid det er en hjelpelærer til disposisjon.

Hvordan skal man da kunne ha barn ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...