AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #21 Skrevet 7. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 barns mor, 2 skole, 2 bhg. 9 års høyere utdanning. Velger å holde barna hjemme just in case, til smittetopp er over. I et godt hjem, med voksne som følger opp hjemmeskole på en god måte, og med småsøsken, så er jeg 100% overbevist om at det er mer sunt enn skadelig. Barna har blitt mer harmoniske og leker sammen på en mye bedre måte enn før. Dagene er krevende, men veldig fine. Stort sett ute hele dagen i fint vær. Største har venner på facetime på kvelden. Anonymkode: 67d79...648 Men svært mange har fulltid hjemmekontor, gjerne med overtid. De kan derfor ikke være både lærer, barnehageansatt og gymlærer for barna og være ute med dem hele dagen. Anonymkode: 45d34...f04 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #22 Skrevet 7. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør og har tenkt å holde barnet mitt hjemme. Ikke til vaksine kommer, men til smittetoppen er over, fordi jeg er i risikogruppe og gjerne vil ha ledig respirator når jeg blir syk. Men jeg påfører ham jo ikke noe redsel av den grunn. Sier ikke til ham at jeg kan dø av det, har derimot sagt at alle vi i familien mest sannsynlig bare blir litt forkjølet, men at vi holder oss hjemme for å beskytte andre. Han synes det er helt topp å ha hjemmeskole og få ekstra spilletid med venner online, og mer tid til f.eks. brettspill og turer i skogen med oss foreldre. Flere av vennene hans blir også hjemme lenger hvis skolen åpner igjen. Så jeg tviler på han tar skade av det. Anonymkode: b8bf8...4ad Hvorfor skulle et barn trenge respirator? Er det sykt? Anonymkode: 23e3a...d79 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #23 Skrevet 7. april 2020 Nå var vel helsemyndighetene og snittevernsekspertene enige med de «hysteriske» foreldrene, viste det seg.... Hvor skadelig er det for de barna som har foreldre, som er så lei av synet av eget avkom, at de ikke engang bryr seg om at det er er dødelig virus som sprer seg i befolkningen. Anonymkode: a309b...795 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #24 Skrevet 7. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Nå var vel helsemyndighetene og snittevernsekspertene enige med de «hysteriske» foreldrene, viste det seg.... Hvor skadelig er det for de barna som har foreldre, som er så lei av synet av eget avkom, at de ikke engang bryr seg om at det er er dødelig virus som sprer seg i befolkningen. Anonymkode: a309b...795 Men så hold barna deres hjemme fra barnehage og skole, alle dere som mener det er for farlig. Så får de som mener der er riktig å sende barna gjøre det. Så er alle fornøyde. Er jo ikke noe å diskutere, nå kan man jo velge Anonymkode: 4fbbb...a50 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #25 Skrevet 7. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene er nok allerede ganske gærne dersom de har den holdningen, så der har skaden allerede skjedd... Anonymkode: 95ad7...640 Er da ikke så farlig. Jeg er hjemmeskolert og eneste forskjellen på meg og f.eks nabobarna som gikk på skole var at jeg var i mer aktivitet og lå langt foran pensum. Anonymkode: f2dd8...a5e
Imperfectionibus Skrevet 7. april 2020 #26 Skrevet 7. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mer skadelig for de hvis de dør eller mister foreldrene sine. Begynner jo også å lekke informasjon om at Koronaen ikke forsvinner men ligger i kroppen og vil gjøre deg syk igjen og igjen til du dør. Dødelighet 100% da, siden ingen kropp tåler den sykdommen flere ganger. Håper den infoen er feil Anonymkode: fbe33...4a3 Har du linker til denne informasjonen? 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #27 Skrevet 7. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mer skadelig for de hvis de dør eller mister foreldrene sine. Begynner jo også å lekke informasjon om at Koronaen ikke forsvinner men ligger i kroppen og vil gjøre deg syk igjen og igjen til du dør. Dødelighet 100% da, siden ingen kropp tåler den sykdommen flere ganger. Håper den infoen er feil Anonymkode: fbe33...4a3 Det er jo bare tull, hvor har du lest det?:p Har vært noen tilfeller fra Sør-Korea hvor viruset har blitt reaktivert og gitt symptomer igjen etter at man har testet negativt. Dette er noe man også kjenner til fra andre virus. Men er jo ikke sånn at man blir syk igjen og igjen til man dør... Anonymkode: fbda0...8ab 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #28 Skrevet 7. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så hold barna deres hjemme fra barnehage og skole, alle dere som mener det er for farlig. Så får de som mener der er riktig å sende barna gjøre det. Så er alle fornøyde. Er jo ikke noe å diskutere, nå kan man jo velge Anonymkode: 4fbbb...a50 Lurer på hvordan disse foreldrene skal takle å fortellle ungene at de da heller ikke kan dra på stranda på, til badeland, i bursdager eller menge seg med andre barn på noen som helst måte. Hvordan forklarer man til et 6 år gammelt barn at det barnet ikke kan ut å leke med de 7 andre ungene i gata, dra til lekeland med søskebarna, hoppe på trampoline med naboungene eller dra i bursdag til venninna som eneste ungen? Ungen må jo tro det er noe galt med seg selv. Anonymkode: 23e3a...d79 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #29 Skrevet 7. april 2020 Nå har ikke jeg skole/barnehagebarn, derimot et voksent barn som studerer og bor hjemme. Jeg er i risikogruppen, og har stor sjanse for å bli alvorlig syk av corona. Legen min ringte meg for å be meg være forsiktig , og ta snarlig kontakt ved Evt. symptomer. Jeg har høyere utdanning (siden det var et spørsmål) , jeg går ikke rundt og er redd. Er på AAP, hjemmekontor kunne ha vært en mulighet for meg om jeg ikke var syk. Om barnet mitt var lite, dvs. gikk i barnehg/småskolen så vet jeg ikke helt om jeg hadde sent hen nå. Mulig jeg hadde ventet litt til, tror barnet hadde, i voksen alder, sett tilbake og "forbannet" meg om jeg døde pga jeg var redd hen skulle gå glipp av viktig undervisning eller sosialisering noen uker. På den annen side, om det hadde blitt langvarig, da ville jeg nok sendt hen etter hvert. Mitt barn var en som trengte trening i sosial kompetanse, og ville kanskje blitt skadet om hen ble nærmest isolert med meg. Og smittet "skal" vi visst bli de fleste av oss uansett, men som noen nevnte, hadde jeg ønsket å bli smittet på en tid hvor respirator var ledig. Tror barn tar mer skade ved smitteverntiltak om foreldre er redde og "hysteriske", enn ved å ha hjemmeskole og kontakt med få venner fysisk, aktivitet og sosial kontakt via nett. Trur eg.. men som nevnt - jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort om situasjonen var reell for oss. Anonymkode: be450...8e9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #30 Skrevet 7. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan disse foreldrene skal takle å fortellle ungene at de da heller ikke kan dra på stranda på, til badeland, i bursdager eller menge seg med andre barn på noen som helst måte. Hvordan forklarer man til et 6 år gammelt barn at det barnet ikke kan ut å leke med de 7 andre ungene i gata, dra til lekeland med søskebarna, hoppe på trampoline med naboungene eller dra i bursdag til venninna som eneste ungen? Ungen må jo tro det er noe galt med seg selv. Anonymkode: 23e3a...d79 Nå skal man ikke menge seg rundt med andre folk uansett så hvorfor skal det være vanskelig å si til en seks åring at man ikke kan på badeland?! Anonymkode: 653c1...4e3 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #31 Skrevet 7. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Men så hold barna deres hjemme fra barnehage og skole, alle dere som mener det er for farlig. Så får de som mener der er riktig å sende barna gjøre det. Så er alle fornøyde. Er jo ikke noe å diskutere, nå kan man jo velge Anonymkode: 4fbbb...a50 Kan man velge? Jeg så ikke pressekonferansen selv, har fått den referert. Problemet med å kunne velge er jo at det blir så mange syke på en gang at de ikke får hjelp. Problemet er jo at smitten blir så stor at det blir umulig å beskytte seg og svake. Anonymkode: a309b...795
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #32 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå skal man ikke menge seg rundt med andre folk uansett så hvorfor skal det være vanskelig å si til en seks åring at man ikke kan på badeland?! Anonymkode: 653c1...4e3 Hvis man skal gå i klasse og leke med 20-30 andre barn kan man like gjerne dra til badeland. Det åpner nok ganske snart. Anonymkode: 23e3a...d79
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #33 Skrevet 7. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle for øvrig gjerne ha sett en statistikk på grad av utdanning for alle de som enten ønsker å beholde tiltakene eller å innføre strengere tiltak... Anonymkode: 95ad7...640 De er ofte høyt utdannet med valgmuligheter. I hvert fall her. Anonymkode: 4df1b...58d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #34 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man skal gå i klasse og leke med 20-30 andre barn kan man like gjerne dra til badeland. Det åpner nok ganske snart. Anonymkode: 23e3a...d79 Så du har ikke hørt på pressekonferansen? De skal legge opp til å følge smittevernreglene. Anonymkode: 653c1...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #35 Skrevet 7. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det skadelig å være sammen med gærne foreldre, men det er det jo uansett corona eller ikke. Bare at nå blir de eksponert 24/7, og galskapen når nye høyder. Anonymkode: ffdc5...cc7 Er det foreldre som vil fortsette hjemmeskolen du betegner som «gærne?» Anonymkode: 4df1b...58d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #36 Skrevet 7. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man skal gå i klasse og leke med 20-30 andre barn kan man like gjerne dra til badeland. Det åpner nok ganske snart. Anonymkode: 23e3a...d79 Dette er det som er skummelt med å lette litt på tiltakene. Folk tenker at "nei, er dette så farlig da, siden tiltakene er lettet på" Anonymkode: 653c1...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #37 Skrevet 7. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg oppriktig på. Jeg kjenner flere foreldre (hovedsakelig mødre) som er så redde for koronaviruset at de har tenkt å holde barna hjemme fra barnehage og skole og isolert fra omverdenen forøvrig frem til vaksinen kommer, uansett hva staten ellers måtte mene og uansett om dette er snakk om halvannet år eller lengre. (Dette er da hovedsakelig uføre, hjemmeværende, foreldre i permisjon eller foreldre med velfungerende hjemmekontor – en av dem er f.eks. lærer.) Ja, viruset kan være farlig, men kan ikke også denne isolasjonen og redselen som påføres de små være farlig? Hvor lenge er dette forsvarlig? Anonymkode: 81c70...270 Kan være noen er i risikogruppen og redd for å bli syk? Dersom de har søsken er de ikke helt alene.Men har andre barn å leke med og være med. De kan sosialisere digitalt. Gå tur på fjellet og andre ting.Skadelig.Nei det er sånn det er no. Helsen er viktigst! Selv om ikke alle skjønner det.. Anonymkode: a8491...767
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #38 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det som er skummelt med å lette litt på tiltakene. Folk tenker at "nei, er dette så farlig da, siden tiltakene er lettet på" Anonymkode: 653c1...4e3 Ja akkurat..Ser bare kjøpesentre og butikker fylles opp allerede...Og den grensen nei den fins ikke..så snart er det verre.Mye verre! Anonymkode: a8491...767 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #39 Skrevet 7. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man velge? Jeg så ikke pressekonferansen selv, har fått den referert. Problemet med å kunne velge er jo at det blir så mange syke på en gang at de ikke får hjelp. Problemet er jo at smitten blir så stor at det blir umulig å beskytte seg og svake. Anonymkode: a309b...795 Man kan velge. Det kan man uansett da, men det tar litt tid og papirarbeid. Men det går helt fint å undervise hjemme til papirarbeidet er i orden slik situasjonen er nå. Du skal jo uansett isolere deg og barna dine, så dere vil jo ikke bli smitta. Bare så det er helt klart for alle - vi kan ikke stenge samfunnet i 2 år. Så de som ønsker må derfor selv sørge for at de selv og barna er isolerte fra omverdenen. Anonymkode: 4fbbb...a50
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #40 Skrevet 7. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Dødelighet 100% Dødlighet for alle mennesker er 100%, om de har virus eller ikke... Anonymkode: bb20a...859 2
Fremhevede innlegg