AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Allerede er det mistanke om bedrifter og folk som prøver å utnytte regjeringens krisepakker og svindler til seg midler. Dette er ekstraordinære tider og det er våre, altså skattebetalernes, penger som benyttes til å redde bedrifter i vanskelige situasjoner. Jeg mener de bedriftslederne som prøver å tilegne seg midler på falskt grunnlag bør straffes med 21 års fengsel uten unntak. Her må det knallhard lut til for å få arbeidslivskriminelle til å forstå alvoret og konsekvensene. av slik alvorlig kriminalitet. Jeg ser at flere partier ønsker å skjerpe inn regelverket for å hindre dette, men det er ikke nok bed bare et register. For å stanse dette må det beinhard lut til, og lovens strengeste straff på 21 år for de ansvarlige er ikke 1 år for lite. En slik usmakelig og kynisk kriminell virksomhet fortjener ikke noe annet. Dessverre har vi ikke politikere som har baller nok til å bruke koronaloven og innføre nye strafferammer på slikt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mR9zWg/slik-vil-listhaug-og-moxnes-stoppe-krisepakke-profitoerene Anonymkode: 798c0...2b1
Gjest Fallabella Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Lite å få gjort så lenge de kan vise til dårligere drift nå enn forrige år... Vil bedrifter som har hatt dårlig økonomi, dvs underskudd forrige år også få hjelp nå tror du?
Gjest Lawyam Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Må vise til nedgang etter koronna for støtte.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Hvis noen har snytt samfunnet for en haug med penger, ser jeg liten grunn til at samfunnet bør bruke enda mer penger på dem ved å oppbevare dem i fengsel i 21 år. Sviende bøter/beslaglegging av virksomhet/samfunnstjeneste høres mer ut som passende straff for meg. Anonymkode: c601f...98b
Anbefalte innlegg