AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 I denne tiden har jeg sagt at han ikke kan komme å besøke oss når han gjør dette (han har samvær hos meg) og nå sier han at han nekter å betale barnebidrag om han ikke får se barnet. Hva gjør jeg nå? Barnet har ikke bhg, får ikke møte venner og nå flyr faren rundt så han heller ikke kan se han... for meg er dette utrolig vanskelig. Noen gode råd? Anonymkode: 07a86...e60
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Dersom han er i karantene og bryter dette så bryter han loven og kan få bot. Damer eller ikke, så burde vel ikke barnet komme til han dersom han er satt i karantene og er syk/trolig syk? Anonymkode: 07f25...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom han er i karantene og bryter dette så bryter han loven og kan få bot. Damer eller ikke, så burde vel ikke barnet komme til han dersom han er satt i karantene og er syk/trolig syk? Anonymkode: 07f25...d9a Han er ikke syk tror jeg, så bryter kanskje ikke karantenen? Men damene han har seg med, som også da ikke kan bry seg om dette, kan jo ha det? Jeg vil ikke ha en mann her som kan bli syk fordi han har seg med folk han ikke kjenner😔 Anonymkode: 07a86...e60 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Be nav om å fastsette og innkreve bidraget. Gjør det raskt, det er vanskelig å få med tilbakevirkende kraft. Anonymkode: e5f3f...7d7 14
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Er du eller barnet i risikogruppen? Har dere nødvendig omgang med noen som er det? Hvis ikke ville jeg oversett fars sexliv, for barnets beste (hvordan vet du en gang om det?!) Anonymkode: b4104...106 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I denne tiden har jeg sagt at han ikke kan komme å besøke oss når han gjør dette (han har samvær hos meg) og nå sier han at han nekter å betale barnebidrag om han ikke får se barnet. Hva gjør jeg nå? Barnet har ikke bhg, får ikke møte venner og nå flyr faren rundt så han heller ikke kan se han... for meg er dette utrolig vanskelig. Noen gode råd? Anonymkode: 07a86...e60 Hele Norge er ikke i karantene! Og det er ikke forbudt å ha sex. Selvfølgelig kan du ikke nekte samvær. Er mer bekymret for at eksen deler sexlivet sitt med deg. Anonymkode: 1ca5a...b06 23
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du eller barnet i risikogruppen? Har dere nødvendig omgang med noen som er det? Hvis ikke ville jeg oversett fars sexliv, for barnets beste (hvordan vet du en gang om det?!) Anonymkode: b4104...106 Jeg og barnet er ikke i risikogruppen.. men vil jo ikke bli syk, så vi kan smitte evt andre rundt oss. Han forteller meg alt, for å såre meg... derfor vet jeg. Så jeg som holder oss unna folk, prøver å unngå viruset, skal la barnet mitt møte en som flyr rundt og kan få viruset når som helst? Jeg er glad for konstruktiv kritikk, for han har akkurat gått fra meg, så jeg har det utrolig vondt, og er redd jeg ikke ser klart her... Anonymkode: 07a86...e60 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnet er ikke i risikogruppen.. men vil jo ikke bli syk, så vi kan smitte evt andre rundt oss. Han forteller meg alt, for å såre meg... derfor vet jeg. Så jeg som holder oss unna folk, prøver å unngå viruset, skal la barnet mitt møte en som flyr rundt og kan få viruset når som helst? Jeg er glad for konstruktiv kritikk, for han har akkurat gått fra meg, så jeg har det utrolig vondt, og er redd jeg ikke ser klart her... Anonymkode: 07a86...e60 Det er du som er hysterisk her. Får ikke barnet leke med en eneste venn? Du vet at dette kan bli langvarig, ikke sant? Anonymkode: 1ca5a...b06 4
Sokkar Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 Eg skjønner ts godt, eg. Det er barnet som skal ha 1-2 vekker å være med. Er de vennene opptatt med andre ting? Dumt, da må du være alene. Men så skal barnet være med far, som har så mange lekedamer han bare vil? Da hadde jo ikke barnet trengt å begrense antall lekevenner? Og ts. Han hadde ikke sagt alt dette så ofte, dersom du sluttet å bry deg. Det gir han nok næring til å fortsette å mate deg med alt han tror sårer deg eller gjør seg sjalu. Og få bidrag gjennom nav. 14
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 8 minutter siden, Sokkar skrev: Eg skjønner ts godt, eg. Det er barnet som skal ha 1-2 vekker å være med. Er de vennene opptatt med andre ting? Dumt, da må du være alene. Men så skal barnet være med far, som har så mange lekedamer han bare vil? Da hadde jo ikke barnet trengt å begrense antall lekevenner? Og ts. Han hadde ikke sagt alt dette så ofte, dersom du sluttet å bry deg. Det gir han nok næring til å fortsette å mate deg med alt han tror sårer deg eller gjør seg sjalu. Og få bidrag gjennom nav. Takk sokkar, jeg ble litt overrasket over svarene her, for jeg er ikke en hysterisk person. Jeg prøver å ta ansvar disse dagene, prøver å holde oss friske og ikke smitte andre... og når da far ikke bryr seg om hvem han er med, kan jo han når som helst dra viruset inn i huset her. Han har samvær her, for han vil ikke ha barnet alene (noe jeg bare er glad for) Nå sa han at han ikke brydde seg om at han ikke fikk treffe barnet, han kunne snakke med han på FaceTime 😰 Og ja, han gjør alt han kan for å såre meg om dagen, med hell. Har sjelden hatt det så kjipt som akkurat nå😢 Anonymkode: 07a86...e60 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Jeg skjønner det er tungt når far oppfører seg som et rasshøl, men barnet fortjener fortsatt å være med pappaen sin. Her må du fortsette samvær som før, for barnet sin skyld, selv om det innebærer å svelge noen kameler. Faren har lov til å ha (tilfeldig) sex om han vil det, men viser han så mye som en antydning til symptomer må han holde seg hjemme til han er frisk og 24 timer etter det. Anonymkode: a345e...2d1 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 Jeg skjønner deg godt jeg! Anonymkode: 5b7d4...6da 2
annelis Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 Ikke sikkert han puler heller. Kanskje det er bare noe han forteller til deg før å være vanskelig 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Akkurat nå, annelis skrev: Ikke sikkert han puler heller. Kanskje det er bare noe han forteller til deg før å være vanskelig Han juger nok ikke. For jeg har hele tiden sagt at han kan møte hvem han vil, når han vil... jeg har jo ikke noe med det. Men er han nære noen han ikke kjenner, vil jeg ikke han han her... så han ringte meg i går og sa at han ikke kom resten av denne virus tiden, for han ville ha sex, og han ville snakke med barnet på FaceTime. Det som er ekstra vondt er at denne mannen var en helt fantastisk fin mann til for et år siden. Det virker som om han har blitt psykisk syk... han er HELT forandret... Anonymkode: 07a86...e60 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han juger nok ikke. For jeg har hele tiden sagt at han kan møte hvem han vil, når han vil... jeg har jo ikke noe med det. Men er han nære noen han ikke kjenner, vil jeg ikke han han her... så han ringte meg i går og sa at han ikke kom resten av denne virus tiden, for han ville ha sex, og han ville snakke med barnet på FaceTime. Det som er ekstra vondt er at denne mannen var en helt fantastisk fin mann til for et år siden. Det virker som om han har blitt psykisk syk... han er HELT forandret... Anonymkode: 07a86...e60 Hva angir han selv som grunnen til skilsmissen da? Anonymkode: 1ca5a...b06
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele Norge er ikke i karantene! Og det er ikke forbudt å ha sex. Selvfølgelig kan du ikke nekte samvær. Er mer bekymret for at eksen deler sexlivet sitt med deg. Anonymkode: 1ca5a...b06 Er ikke det litt dobbelt moral når tiltakene sier hold avstand men sex er greit å ha med nye partnere?? Hvordan tenker du da? Det er ikke greit i mitt hodet. Anonymkode: d9693...2c3 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 Men er han i karantene eller ikke? Man skal vær i karantene hvis man har vært i utlandet, har symptomer eller har vært i kontakt med en som er bekreftet smittet og karantenen skal vare i 14. Dager. Hvis han bryter karantenen gjør han noe ulovlig. Hvis ikke har han lov til å ha sex med andre selvom det er skikkelig rasshølete gjort og du kan dermed ikke nekte samvær.. dessverre. Får vondt av deg da, han er nok veldig sint og redd for den dagen du går vifte og finner deg noen andre.. Masse kjærlighet til deg!❤️ Og du, la barnet ha 1-2 lekevenner, det er lov det. Anonymkode: 22cf5...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 Å bryte karantene forutsetter at man faktisk er i karantene. Selvfølgelig blir han sur når du forsøker å nekte samvær, det hadde hvem som helst blitt. Anonymkode: 36d20...959 3
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 Rådene endrer seg hele tiden. Nå står det at barn kan få leke med venner i små grupper, ute og inne. Ingen antallsbegrensning bortsett fra generell regel om maks 5, og ingen regel om «lekevenner». Det står at kyssing og klemming bør unngås, bortsett fra med FAST partner og familie da....
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #20 Skrevet 7. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele Norge er ikke i karantene! Og det er ikke forbudt å ha sex. Selvfølgelig kan du ikke nekte samvær. Er mer bekymret for at eksen deler sexlivet sitt med deg. Anonymkode: 1ca5a...b06 Barnet burde vær mer viktig enn sexlivet Anonymkode: e3317...142 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå