AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Var på overnattingsbesøk hos et vennepar som høflig tilbød oss å låne en bærbar pc når vi skulle legge oss, slik at vi kunne se på en serie på sengen. Jeg har egentlig aldri hatt den vanen, liker å ha det mørkt og stille når jeg skal sove. Selv har de TV på soverommet. Har inntrykk av at dette ikke er så unormalt, men nysgjerrig på hvor vanlig det er. Hva gjør dere? Anonymkode: 0c9f2...768
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Ingen skjerm på soverommet hos oss. Vi legger oss når vi er trøtte, i 23-24 tiden, og begge sovner med en gang. Om jeg en veldig sjelden gang sliter med å sove trykker jeg litt på telefonen. Eller står opp til jeg blir trøtt igjen. Anonymkode: 8bb6b...134
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Sliter med å sove så pleier å sette på noe på pcn. Litt svakere lys der enn på TV.. Anonymkode: 3ff22...ec6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Ser aldri på film, TV, musikk eller radio når jeg skal sove. Har inntrykk av at TV har erstatta boka... Anonymkode: 2fa66...a87 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Jeg hører på podcast på lavt volum for å unngå tankekjør. Anonymkode: 91f87...e9a 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Det gjør jeg aldri, leser heller en bok for å sovne.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Når angsten min er på topp må jeg ha noe spillende på laptopen gjennom hele natta, serier eller youtube eller et eller annet. Hjelper meg veldig, og jeg har hørt mange gjøre det samme så tror det er ganske normalt. Anonymkode: e09fe...ab1 2
Prague Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 Tror det er ganske vanlig, kjenner flere som er på tv eller pc for å sovne. Jeg må ha på en serie eller noe annet for å få sove. Kanskje jeg skal prøve podcast som en skrev over her.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Jeg må ha musikk på for å sove. Hadde hatt TVen på om jeg hadde tv. Så har spilles det musikk igjennom hele natten. Det er ikke høyt på da så klart. Anonymkode: e411a...774
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Jeg leser gjerne på kindelen min med svært lite lys på (i selve kindelen) til jeg nesten sovner Men det er fordi jeg legger meg litt tidligere enn jeg egentlig er klar for å sove, for å legge meg samtidig som kjæresten. Prøver å ikke se tv/serier minst den siste timen før jeg skal legge meg. Anonymkode: 8de94...3d3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 Jeg har slitt med innsoving siden jeg var liten. Tenker og stresser mye når jeg ligger for å prøve og sove. Så jeg pleier å sette på en serie eller film, det hjelper å fokusere på noe annet slik at jeg ikke er så inni mitt eget hode. Sovner som regel etter 15-20 min da hvis jeg er trøtt, hvis jeg ikke har noe å se på kan jeg bli liggende i flere timer. Mamma er også sånn, får ikke sove uten å ha på noe i bakgrunnen, men av andre grunner tror jeg. Anonymkode: eead5...7f8
Tough cookie Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser gjerne på kindelen min med svært lite lys på (i selve kindelen) til jeg nesten sovner Men det er fordi jeg legger meg litt tidligere enn jeg egentlig er klar for å sove, for å legge meg samtidig som kjæresten. Prøver å ikke se tv/serier minst den siste timen før jeg skal legge meg. Anonymkode: 8de94...3d3 Hva er kindelen?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Jeg sovner bedre etter å ha sett på TV først. Men det må være noe lett. Yes to the Dress, husjakt i Karibia eller noe sånt. Ikke noe alvorspreget. Absolutt ikke nyheter, krim eller tragiske dokumentarer. Anonymkode: 907d9...fdd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 Sliter ofte med å sovne da hjernen "våkner" når jeg legger meg - noe som resulterer i tankekjør. Jeg ser serier hver kveld på iPad i sengen til jeg sovner. Som regel serier jeg har sett flere ganger før. Blir trøtt og sovner ofte kjapt. Er en uting, men har blitt avhengig. Anonymkode: 1ec3e...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 Jeg kunne aldri sovnet til en serie - jeg vil jo få med meg det som skjer! Anonymkode: cdc9f...71d
Gjest Alkoholist Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 Jeg sovner alltid med tv'n på fra stua som er nesten rett ved siden av soverommet. Får en ro av det. Hadde jeg bodd en plass der soverommet er langt unna stua, så måtte jeg nok hatt tv på soverommet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 På 7.4.2020 den 16.53, Anne 69 skrev: Hva er kindelen? https://www.komplett.no/product/1116473/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/eboklesere/amazon-kindle-paperwhite-wifi-2018-8gb Anonymkode: 297a6...169
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 TS her. Interessant å lese svarene. Men hvordan er dette i praksis da? Står tv, pc eller hva nå enn på hele natten? Ser bare for meg et soverom som bader i blått lys. De gangene jeg har sovnet med pc eller noe så har jeg alltid våknet etter et par timer på grunn av lyset eller lyden, som jeg da må slå av for å klare å sove videre. Synes det virker skikkelig upraktisk. Men folk er vel forskjellige 😛 Anonymkode: 0c9f2...768
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 På 7.4.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev: Jeg kunne aldri sovnet til en serie - jeg vil jo få med meg det som skjer! Anonymkode: cdc9f...71d Jeg sover med serie på, men da må det være noe jeg har sett mange ganger før, som ikke er særlig interessant. Har en håndfull jeg bytter på. Kan heller ikke være mye bråk/action eller laugh track. Har lyden på akkurat så høyt at jeg hører hva som sies, men bare akkurat. Og lysstyrken på minimum - har øynene lukket. Så lydbok kunne sikkert funket like bra, men hører aldri på lydbok, og det må være litt kjent for å ikke være spennende... Anonymkode: c08f2...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå