AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #1 Skrevet 7. april 2020 Min familie består av to voksne og to barn, vi er invitert på middag i påsken og jeg er litt i tvil. Ingen av besteforeldrene er på jobb eller annet, en av de handler ca en gang i uka og de har bare kontakt på skype og tlf med andre barn og barnebarn. Hos oss er det hjemmekontor og vi handler også en gang i uka. Ingen kontakt utenfor hustandene utover handling altså. Tenker det egentlig bør gå helt fint å dra på påskemiddag? Kan holde 2 meter avstand innendørs uten problem og barna er så små at det ikke blir en utfordring å ha de med oss på vår side av bordet. Er i samme by og alle er friske, vet det vil bli 6 personer men tror det hadde blitt veldig koselig. Noen tanker rundt dette eller noe jeg ikke har tenkt på? Synes dere dette er verre enn f.eks å handle i butikken og holde god avstand? Anonymkode: ac3bf...9be
Sitronterte Skrevet 7. april 2020 #2 Skrevet 7. april 2020 Nei, så klart ikke. Har du ikke fått med deg nyhetene? 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #3 Skrevet 7. april 2020 Selvsagt bør dette gå fint. Skal dere ikke kunne ses på flere år liksom? Er ikke mindre farlig til høsten enn nå feks Anonymkode: 50ecc...af5 6
Gjest Lawyam Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Gudbedre. Skal alle tenke slik eller er det gjort et unntak for DERE, TS...?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 1 hour ago, Lawyam said: Gudbedre. Skal alle tenke slik eller er det gjort et unntak for DERE, TS...? Hva er galt i det da tenker du? Slik jeg ser det er begge familiene i selvvalgt karantene og møter ingen andre eller er på jobb. Man kan holde bedre avstand enn i butikken. Hadde skjønt det om en av personene jobbet eller møtte andre men her er det to familier uten andre kontakter. Fint om de som sier nei kan forklare hvorfor. Anonymkode: ac3bf...9be 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Jeg syns dette høres helt greit ut. Jeg ville dratt. Anonymkode: 12130...c53 4
ferdig Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Skal på kaffe til min mor i dag, men da blir vi sittende ute med litt avstand til hverandre. Blir koselig å se henne igjen 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 Jeg er problemet dit.. Selv kunne jeg ha besøkt mine foreldre. De er friske og har akurrat fyllt 50. Men ikke besteforeldre. Noe som var veldig trist siden min bestefar ble 90 i helgen, og hadde planner om en stor feiring. Kun min mor besøkte han, og hun var veldig nervøs og ekstremt forsiktig hele tiden. Reglen er jo at du kan møte max 5 personer sammen, så det burde jo gå. Så støtter de som sier at ha middag ute, ved en bålpanne foreksempel. Og bruk papp og plastikk som dere kan kaste rett etter. Og sitt 2 meter fra hverandre. Vet det er hardt. Og selvsagt skal dere få møte familie, men vær så snill å vær ekstra forsiktig! Anonymkode: a7ad4...189
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Jeg synes dette høres mye bedre ut enn dem som har en fast lekekamerat. Ved å holde avstand og være forsiktig i borddekking og oppvask, så ser jeg ikke store problemer. Jeg savner også begrunnelse fra dem som sier nei, for det er vanskelig å ta med deres innspill i en vurdering. Anonymkode: f6d64...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 Fhi sier jo at man kan ha besøk.... https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/?term=&h=1 Anonymkode: abb78...a67
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 44 minutter siden, Nerine_ said: Kan dere evnt grille utendørs istedenfor? Bor langt nord i landet så det er litt for kaldt med tanke på ungene (1 mnd og 13mnd), snø, vind og minusgrader. Fordelen med langt nord er at nesten ingen er smittet i vår kommune. 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så støtter de som sier at ha middag ute, ved en bålpanne foreksempel. Og bruk papp og plastikk som dere kan kaste rett etter. Og sitt 2 meter fra hverandre. Vet det er hardt. Og selvsagt skal dere få møte familie, men vær så snill å vær ekstra forsiktig! Vi tenkte sette bort fat og bestikk hver for oss etter middag, vaske hendene og evt gå over vaskemaskin og spring med vaskemiddel. De lager maten men legger opp til hver side av bordet. Med bålpanne eller bål ser jeg for meg at man blir å sitte nærmere hverandre enn inne rundt et bord til 8 personer på hver sin ende. Anonymkode: ac3bf...9be
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Vi har valgt å pleie kontakt med en onkel (min manns bror) og mine foreldre (under 65, friske) da alle tre husstander er hjemme pga enten jobb i skole/bhg, permittering eller hjemmekontor... I stedet for at våre to skolebarn har et par faste lekevenner på hver. Det føles tryggere, det gir oss rom for "normal feriemodus", vi har latt barna overnatte hos besteforeldrene, de har tre hus de kan leke rundt i.. Men vi befinner oss også i en kommune uten kjente smittetilfeller. Det blir vel litt summen av risiko. Og det er ikke forbudt å besøke fastboende familie, så det er ditt valg, TS. Anonymkode: 57f1e...867
missmcbeal Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 Problemet er vel ikke at dere treffes med god avstand, men at dere skal spise middag sammen. Her kan det å spise mat sammen og sitte tett rundt bordene (blir det virkelgi 2 meters avstand) et problem være nok til å spre smitte. Tenker på gru med hun som hadde middagselskap og smittet alle sammen. 2
Anbefalte innlegg