Gå til innhold

Er syk (kanskje corona?) men er i annen by

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg studerer i en av Norges største byer, men er dratt hjem til hjembygda (5000 mennesker ca) hos mamma. Kommunen her er "isolert" innerst i en fjord og de har vært svært tydelige på at de ikke ønsker folk inn her til påsken. Men alle andre jeg har gått i klasse med er da også hjemme og det var jo lov for studenter å reise hjem vel? Jeg dro jo hjem istedetfor å råtne i studenthybelen som knapt har dagslys.... Kommunen her hadde innført en egen karantene regel også som nå er fjernet, at alle som kom fra en annen by/bygd måtte vær i 2 ukers karantene. 

Tror ikke at jeg kommer til å kontakte legesenteret, men kan jo ikke si det for sikkert... Kommer de til å bli skikkelig sure da for at jeg kontakter de?

Anonymkode: 2eebe...a9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hjemme i over 1 uke, men først i dag jeg kjenner meg syk med flere av symptomene (milde altså)

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter ikke helsevesenet uansett hvor du oppholder deg med mindre du blir veldig syk. Det er ingenting de kan gjøre for deg uansett. Det aller viktigste du gjør akkurat nå er å holde deg så isolert som mulig. Begrens kontakten med foreldrene dine også til du er symptomfri. 

Anonymkode: 31fc1...777

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kontakter ikke helsevesenet uansett hvor du oppholder deg med mindre du blir veldig syk. Det er ingenting de kan gjøre for deg uansett. Det aller viktigste du gjør akkurat nå er å holde deg så isolert som mulig. Begrens kontakten med foreldrene dine også til du er symptomfri. 

Takk for svar! Ja jeg vet jeg skrev jo at jeg sikkert ikke kommer til å kontakte helsevesenet, men jeg kan jo ikke vite 100% sikkert på at jeg ikke blir nødt til det!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja jeg vet jeg skrev jo at jeg sikkert ikke kommer til å kontakte helsevesenet, men jeg kan jo ikke vite 100% sikkert på at jeg ikke blir nødt til det!

Siden du er student så regner jeg med du er ung, så det blir neppe nødvendig med hjelp fra helsevesenet. Og, ja, du vil regne meg å "få kjeft" for å ha reist til et sted med begrenset kapasitet. Så hold deg i ro, og god bedring!

AnonymBruker
Skrevet

folk som reiser nå., er bare noen forbanna egoister!

Anonymkode: 01501...35b

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Siden du er student så regner jeg med du er ung, så det blir neppe nødvendig med hjelp fra helsevesenet. Og, ja, du vil regne meg å "få kjeft" for å ha reist til et sted med begrenset kapasitet. Så hold deg i ro, og god bedring!

Nei, der vil hun ikke. Regjeringen har jo gått ut å sagt at studenter skal få komme hjem i påsken. 

TS, hvor er du folkeregistrert? Om du er folkeregistret hjemme er du jo med i beredskapen.

Anonymkode: 1f27a...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og, ja, du vil regne meg å "få kjeft" for å ha reist til et sted med begrenset kapasitet.

Tull og vas. Ingen vil kjefte på deg for at du har reist hjem, Ts, de er ikke så uprofesjonelle. 

God bedring. 

Anonymkode: 32822...307

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir du skikkelig syk, må du ikke nøle med å kontakte helsevesenet. De bryr seg kun om deg og sykdommen. Men hold deg langt unna din mor og andre.

Anonymkode: 261c8...f0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

folk som reiser nå., er bare noen forbanna egoister!

Anonymkode: 01501...35b

Det er lov å reise hjem for studenter!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 2
  • Opprett ny...