Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny på Facebook. Er nysgjerrig på hvem som ser oftest på profilen min og slikt. Fant en app. Tror den het sone-analyzer. Hvor troverdige er slike apoer? Får opp hvem av vennene mine som er mest innom, hvilke ukjente og hvem jeg blir overrasket over...hm.  Har fått meg noen overraskelser ja,

Flere som har slikt?

Anonymkode: 9ca94...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke troverdig i det hele tatt. Facebook legger ikke til rette for at man skal se hvem som har sett på profilen, så det du har fått vite gjennom appen er nok ikke riktig. 

Appen vil i tillegg samle inn mye informasjon om både deg og alle på vennelista di, og det er hele poenget med sånne apper. De samler store mengder data, og selger det videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, brukte en god stund et tillegg til chrome som kartla hvilke data facebook samlet inn, som er enorme mengder. Da jeg er over snittet interessert i IT var det ikke et analyseverktøy, men tillegg som viste rådata i større grad. Alt fra hvor lang tid jeg brukte på lese ulike innlegg, hvor mye jeg var inne på den og den gruppen, "veggen" til venner osv.

Det verktøyet du beskriver her virker dog som noe langt mer tvilsomt og spekulativt. For at det verktøyet skal kunne si det du forteller med sikkerhet, så må det være installert hos alle dine venner i tillegg, noe det nok ikke er. Så dermed virker det som gjetting og er sannsynlig lite troverdig.

Slike apper selger data i store mengder som Zzyzx sier, og tjener veldig mye på det. De tilbyr "informasjon" som det du forteller fordi de vet at det er noe du ikke får vite fra FB, og noe mange er interessert i.

Kort sagt, det høres ut som scam.

Anonymkode: e85fd...412

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har hørt at hvis man søker på en person flere enn en gang, så vil du før eller siden dukke opp i forslag til venner-listen hans/hennes. Stemmer dette? Jeg fant en slik app også, og får opp hvem av vennene mine som er oftest inne på siden min, hvem ukjente som er oftest inne - og en "surpise"-liste, altså hvem som er ekstremt ofte innom. Jeg VET med sikkerhet at de to som kom inn på surprise-listen på 1 og 2 plass, ER mye innom. Appen har fått tilgang til min FB side og dermed skulle det vel være sannsynlig at den klarer analysere? Kostet 22 kr...

Anonymkode: f0a74...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...