*nora* Skrevet 18. juni 2005 #1 Skrevet 18. juni 2005 Har egentlig forberedt barna på at vi ikke skal på ferie i år, men så dukket det uventet opp endel penger, som jeg har lyst å bruke på en liten ferie. Har sjekket litt rundt, og alle priser og pakkeløsninger er jo beregnet på 2 voksne... :-( Og jeg er bare en... Hva gjør dere andre aleneforeldrer der ute? Jeg har bare "lykkelige familier" i vennekretsen, dvs 2 voksne og 1-2-3 barn, som gir inntrykk av at de helst ikke vil ha oss med på tur. Synes det er litt stusselig å reise alene også, men det blir vel det som må til. Hvor reiser man? Barna er snart 4, 5 og 9 år (g/g/j), og aktivitetene bør passe for alle tre. Noen som har en koselig campingplass å anbefale? Hva med gardsferie? Et koselig sted å overnatte, itillegg til at det ligger nærme andre attraksjoner? Vi var i Kongeparken for ca 7 år siden, men da var parken preget av nedfalls og var lite givende. Har hørt at den er pusset opp, noen som har vært der i det siste? Dyreparken, Tusenfryd og Hunderfossen har vi vært i de siste åra, så det er ikke så aktuellt. Hva med Bø sommarland? Egner det seg for de to minste barna, når jeg skal reise alene med dem, eller blir det bare kaos for å passe på dem? Takknemlig for gode råd og tips her, for en ting er å lete på nettet, da ser alt koselig ut, men det er bedre å høre fra dere som har vært på disse stedene (tenker da spesiellt på koooselige overnattingsplasser!)
Englepus Skrevet 18. juni 2005 #2 Skrevet 18. juni 2005 Jeg bor rett ved Kongeparken, men har ikke vært der siden jeg var barn :oops: Er det bare innenlands du vil reise? Hvis ikke kan jeg anbefale Göteborg. Var der i mai. Kjempefin by og masse å finne på. Ikke minst Liseberg. Hotellet vi bodde på var veldig fancy og passer vel ikke inn i kategorien koselig. Men fint var det. Skulle vært under reiseliv denne tråden.
sandra++ Skrevet 18. juni 2005 #3 Skrevet 18. juni 2005 mitt barn på 8 år storkoser seg i kongeparken, fått en del nye ting :-) Søkt på nett etter info? Ellers var vi i sommerland i fjor, kjempe greit. Bassenger og leker i all slags størrelser. Beverøya - en kjempe flott campingplass :-) Ha en strålende ferie.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Jeg har bare lyst til å gi deg en klem Det er slitsomt å reise alene, særlig med mer enn ett barn, og det kreves mot og viljestyrke for å klare det. Jeg har reist alene med mine to flere ganger, men vi bor i Oslo og har kanskje litt lettere tilgang på ting...... Kan du fex ta toget fra der du bor...? Tog kan være en fin måte å reise på, og man trenger ikke annet enn en annen by og en okay soveplass........
Gjest Norsk i danmark Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Prøv dette da vel? http://www.danparcs.dk/sw204.asp Rønbjerg feriesenter. Genialt. Noe for alle i alle aldre. Innenlands kan vel kanskje Langedrag være noe? http://www.langedrag.no/default.aspx?Artic...052&MenuID=5435 Familieleir har de. Hørtes fint ut! :-)
Brunhilde Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Det går kanskje ferje til Danmark ikke så langt unna der du bor? Hvis du har tilgang på Color Line der du bor så er "Kortferiekort" noe jeg anbefaler. Det inkluderer tur/retur Danmark med bil og inngangen til en del attraksjoner. Jylland er et eldorado for barn med Legoland, Løveparken (Givskud Zoo som det egentlig heter) og badeland i fleng. God tur uansett hva dere velger!
Gjest håkon Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Det går kanskje ferje til Danmark ikke så langt unna der du bor? Hvis du har tilgang på Color Line der du bor så er "Kortferiekort" noe jeg anbefaler. Det inkluderer tur/retur Danmark med bil og inngangen til en del attraksjoner. Jylland er et eldorado for barn med Legoland, Løveparken (Givskud Zoo som det egentlig heter) og badeland i fleng. God tur uansett hva dere velger!
Gjest Illiya Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Har egentlig forberedt barna på at vi ikke skal på ferie i år, men så dukket det uventet opp endel penger, som jeg har lyst å bruke på en liten ferie. Har sjekket litt rundt, og alle priser og pakkeløsninger er jo beregnet på 2 voksne... :-( Og jeg er bare en... Hva gjør dere andre aleneforeldrer der ute? Jeg har bare "lykkelige familier" i vennekretsen, dvs 2 voksne og 1-2-3 barn, som gir inntrykk av at de helst ikke vil ha oss med på tur. Synes det er litt stusselig å reise alene også, men det blir vel det som må til. Hvor reiser man? Barna er snart 4, 5 og 9 år (g/g/j), og aktivitetene bør passe for alle tre. Noen som har en koselig campingplass å anbefale? Hva med gardsferie? Et koselig sted å overnatte, itillegg til at det ligger nærme andre attraksjoner? Vi var i Kongeparken for ca 7 år siden, men da var parken preget av nedfalls og var lite givende. Har hørt at den er pusset opp, noen som har vært der i det siste? Dyreparken, Tusenfryd og Hunderfossen har vi vært i de siste åra, så det er ikke så aktuellt. Hva med Bø sommarland? Egner det seg for de to minste barna, når jeg skal reise alene med dem, eller blir det bare kaos for å passe på dem? Takknemlig for gode råd og tips her, for en ting er å lete på nettet, da ser alt koselig ut, men det er bedre å høre fra dere som har vært på disse stedene (tenker da spesiellt på koooselige overnattingsplasser!) Sjekk dette: http://www.singelturer.com/2010/04/singelweekend-for-de-med-barn-2-4-juli-hunderfossen-og-hafjell/ Eller dette: http://www.singelturer.com/2010/04/sliten-velv%C3%A6retur-til-tyrkia-i-h%C3%B8stferien-ogsa-med-barn/
Gjest Nebula Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Vet en familie som var på Langedrag ifjor, så kjempefint ut for store og små. Har lyst til å ta med vesla dit når hun blir større.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Jeg ferierer hvert år med ungene alene. Nå begynner de å bli større, småskolealder. Men har vært på ferie med dem alene siste 5 årene. Vi har vært på alt fra sydenferie (da et sted med barneklubb) til storbyferie. Ofte drar vi på campingferie, leier hytte og koser oss samme sted i mange dager. I år skal vi på campinghytteferie i 14 dager. Det er mye som skjer der vi skal, bl.a. ridekurs og fisking. Tar med syklene våre på bilen. Ungene har det kjempeflott når vi er på ferie, kan være mer kjedelig for meg Men jeg tar med mange gode bøker og håndarbeid, så kveldene ikke blir så lange.
Caramba Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Kan du ikke bare bestille fly og hotell selv, på nettet? Vi reiser aldri på pakketurer, men bestiller flybiletter og hotell separat.
estrella Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 2005 var et fint år =) (men Kongeparken er blitt kjempebra, hvis noen leser dette her og vil dra dit )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå