Amber Skrevet 12. september 2002 #1 Skrevet 12. september 2002 Her er saken: jeg hadde tenkt å få meg sykemelding for tre halve dager på jobben fordi at jeg er så sinnsykt sliten. Nå har det seg sånn at vi er overbemannet for tiden, og da er det egentlig en som må gå. Sjefen vil gjerne beholde alle, og prøver å få til dette ved å permitere to stk 50%. Selv om det er to som ble ansatt etter meg, så er det meg sjefen spør, siden jeg skal ha permisjon snart, og allikevel forsvinner... Han sier det ikke er noen økonomiske tap for meg i det. Da vi de at jeg jobber tre dager en uke, to neste osv. Dette er jo ikke beste løsningen for meg, men jeg er så usikker. Jeg vil jo heller ikke at noen av mine kolleger må gå... Er det sant at jeg ikke taper noe? Jeg sa at jeg kunne gå med på det hvis jeg fikk halve dager hele uken, men da går ikke regnestykket deres opp... Noen gode råd?
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2002 #2 Skrevet 12. september 2002 Uff da......jeg ville nok følt at det ikke hadde vært riktig at det hadde vært den gravide som måtte gå........ Finnes det ikke en tillitsvalgt på jobben din? Jeg ville pratet med en tillitsvalgt, som kunne gi meg all info før jeg hadde tatt en avgjørelse.
Amber Skrevet 12. september 2002 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2002 Ja men vi har jo ingen tillitsvalgt... alt sånt har vært litt på halv tolv her siden jeg begynnte iallefall... Trygdekontoret ringer meg aldri tilbake heller, jeg skulle så gjerne hatt et fasitsvar på dette idag... Blir jeg sykemeldt 50% får jeg jo mindre feriepenger til neste år, og det vil jeg heller ikke... huff så kinkig...
Gjest Marthe77 Skrevet 12. september 2002 #4 Skrevet 12. september 2002 Heisann! Har hørt at dersom man har 25% avvik i lønn det siste året man jobbet i forhold til gjennomsnitt av de tre siste årene - så får man gjennomsnittet av de siste tre årene. Dette skal være rett, men sjekk det likevel. :o Lykke til! Hilsen fra Marthe
Amber Skrevet 13. september 2002 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2002 Ja dere vil aldri tro det; jeg gav beskjed om at jeg ikke var interessert i dette, og fikk da høra at det var ikke sikekrt at det spilte noen rolle hva jeg selv ville: de vil nemlig ikke permitere hun som begynte etter meg, da hun var "headhuntet" hit og var så dyktig i jobben sin. Så derfor må den gravide gå istedet, siden hun forsvinner snart allikevel. Dette er direkte diskriminering og jeg er helt fortvilet når jeg nesten blir " truet" til å gå med på dette. Ikke er jeg organisert, og jeg jobber i en privat bedrift. Jeg har lyst til å grine!
Mathias Skrevet 13. september 2002 #6 Skrevet 13. september 2002 Den gravide har mange rettigheter. Få tak i trygdekontoret eller snakk med legen din. Ang permiteringer skal det være retnogslinjer for det også. Ring en organisasjon selv om du ikke er organisert, de vil helt sikkert svare, bare ikke si at du ikke er organisert uten at de spør. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå