AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Del Skrevet 6. april 2020 Jeg var vondt i venstre skulder når jeg gjør spesifikke øvelser som flyes (der man ligger på ryggen og tar armene ut til siden med vekter.) Gjør vondere jo tyngere vektene er og klarer ikke å bevege armen helt ned med tyngere enn sånn ca 3 kg. Er samme greia med stående flyes (der ma tar armene ut til siden med vekter) og litt når jeg tar benkpress, men ikke så ille. Pushups går også fint, men kjenner det litt da også. Det er på et område foran på skulderen et par cm nedenfor enden av kragebeinet. Gjør ikke vondt å klemme på det heller. Jeg har ingen smerter der til vanlig det gjør kun vondt når jeg gjør øvelsene. Har vært sånn i noen mnd og har derfor ikke gjort disse øvelsene så mye, men vil jo gjøre dem og det er kjipt. Noen som vet hva dette kan skyldes og hva som hjelper? Skal jeg bare trene så langt det lar seg gjøre selvom det gjør vondt? Skal jeg strekke ut mye? Eller hva kan jeg gjøre? Tydelig at det ikke går over av seg selv da det ikke har blitt bedre selv med ro i 3-4 mnd. Smerten er litt lik da jeg hadde vondt i hofteleddbøyern, klarte nesten ikke gå etter at jeg hadde vørt fysisk aktiv, var helvettes vondt, men det gikk over ved regelmessig tøying, vet ikke om det kan være noe av det samme? Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Del Skrevet 6. april 2020 Eblwtm. Hvis en øvelse gjør vondt så slutter du å gjøre det. Vent noen uker , tøy, masser og forsøk igjen. Anonymkode: 0247b...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Del Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eblwtm. Hvis en øvelse gjør vondt så slutter du å gjøre det. Vent noen uker , tøy, masser og forsøk igjen. Anonymkode: 0247b...db6 Har jo sluttet å gjøre øvelsene i flere mnd uten bedring. Tøyer og maserer endel.. Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Del Skrevet 6. april 2020 Vil ikke anbefale å trosse smerten hvertfall, det gjorde jeg helt til det ble så ille at jeg nå ikke får gjort noen overkroppsøvelser uten at skulderen blir vond eller påvirket og er permanent "feilplassert". Anonymkode: ec886...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Del Skrevet 6. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eblwtm. Hvis en øvelse gjør vondt så slutter du å gjøre det. Vent noen uker , tøy, masser og forsøk igjen. Anonymkode: 0247b...db6 Og hva er eblwtm? Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 6. april 2020 #6 Del Skrevet 6. april 2020 Du trener ikke der det gjør vondt eller øvelser som gjør vondt. Så oppsøker du hjelp for å finne ut hva som er feil hvis du mener det er noe feil med skulderen. Flyes som denne øvelsen heter er hard for skuldrene. Du vil hente minst like mye med vanlig benkpress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Del Skrevet 6. april 2020 Sjekk ut functional range conditioning, kinstretch/mobilitetstrening. Anonymkode: ec886...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Del Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: Du trener ikke der det gjør vondt eller øvelser som gjør vondt. Så oppsøker du hjelp for å finne ut hva som er feil hvis du mener det er noe feil med skulderen. Flyes som denne øvelsen heter er hard for skuldrene. Du vil hente minst like mye med vanlig benkpress. Ja men jeg gjør den for å trene innsiden av armen. Får litt vondt av benkpress også, men ikke like mye. Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Del Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut functional range conditioning, kinstretch/mobilitetstrening. Anonymkode: ec886...f1e Kunne du sendt meg en link på det? Søkte på google men ble ikke helt klok. Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 6. april 2020 #10 Del Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men jeg gjør den for å trene innsiden av armen. Får litt vondt av benkpress også, men ikke like mye. Anonymkode: 6e6c0...555 Innsiden av armene? Flyes trener du kun bryst, men den kan være hard for skulderene. Derfor blir benkpress et bedre alternativ. Men hvis du får vondt i skulderen ved benkpress også så burde du tatt deg en tur til en naprapat hvis du ikke har skulderskade. Da kan skulderkapselen være litt trang noe som er helt vanlig. Naprapaten vil tøye opp og lage bedre plass i skulderen og smertene forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Del Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Innsiden av armene? Flyes trener du kun bryst, men den kan være hard for skulderene. Derfor blir benkpress et bedre alternativ. Men hvis du får vondt i skulderen ved benkpress også så burde du tatt deg en tur til en naprapat hvis du ikke har skulderskade. Da kan skulderkapselen være litt trang noe som er helt vanlig. Naprapaten vil tøye opp og lage bedre plass i skulderen og smertene forsvinne. Jeg blir ihvertfall jævlig støl på innsiden av armen ved liggende flyes, så for meg trener det innsiden av armene. det blir jeg ikke av benkpress, da blir jeg bare støl i brystet. Er vel ikke så mye naprapater og sånt å dra til nå pga korona? Så lurte på om det var noe man kan gjøre selv. Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 6. april 2020 #12 Del Skrevet 6. april 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir ihvertfall jævlig støl på innsiden av armen ved liggende flyes, så for meg trener det innsiden av armene. det blir jeg ikke av benkpress, da blir jeg bare støl i brystet. Er vel ikke så mye naprapater og sånt å dra til nå pga korona? Så lurte på om det var noe man kan gjøre selv. Anonymkode: 6e6c0...555 Da bruker du biceps noe som er normalt når vektene blir "for" tunge til øvelsen din. Det finnes bedre måter å trene biceps på så bruk dem istedet for. Skulderrehab ser du her. Hjemme må man improvisere litt, men dette skal gå hjemme også. Husk rehab skal trenes veldig lett og med ihvertfall 15 reps. hvert sett. Gjerne 2-3 sett. 3 ganger i uken. Dette bare for korrekt bevegelse og få mere blod i musklene og vevet rundt. Jeg trener dette 3 ganger om dagen da bare med 1 sett. https://www.youtube.com/results?search_query=skulderrehab Endret 6. april 2020 av Hr. Aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Del Skrevet 6. april 2020 17 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Da bruker du biceps noe som er normalt når vektene blir "for" tunge til øvelsen din. Det finnes bedre måter å trene biceps på så bruk dem istedet for. Skulderrehab ser du her. Hjemme må man improvisere litt, men dette skal gå hjemme også. Husk rehab skal trenes veldig lett og med ihvertfall 15 reps. hvert sett. Gjerne 2-3 sett. 3 ganger i uken. Dette bare for korrekt bevegelse og få mere blod i musklene og vevet rundt. Jeg trener dette 3 ganger om dagen da bare med 1 sett. https://www.youtube.com/results?search_query=skulderrehab Okey, ja får ikke vondt av biceps curl f.eks, men føler jeg får enda bedre trening av flyes, men får vel bare droppe det da, ikke vits om det kan bli permanent skade, vondt er det også. Skal teste ut linken, takk 😄 Anonymkode: 6e6c0...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå