Gå til innhold

Hva tenker du med uttrykket: Lar seg forfalle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dame og har fått noen rynker aldri brukt fillers eller annet. Har gjerne 10 kg for mye. Er det det som menes eller annet? 

Anonymkode: ac482...293

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at rynker er naturlig, det er bare å bli eldre, ikke å forfalle.

Tenker mer om man går mye opp i vekt, slutter å gre håret, ta vare på hygiene og sånne ting... 

Anonymkode: 88e7e...da1

• Liker 4
Skrevet

Om jeg bruker det uttrykket, så ville det gått på ting man kunne gjort noe med, men som man likevel ikke gjør. Som om et hus får hull i taket eller malingen flasser av, så lar du det forfalle. Vektøkning og manglende pleie av utseendet kommer definitivt under det. Gjerne brukt om de som har vært vakre, men som har latt alderen ta over veldig brått. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

M52. Jeg synes det er et dårlig uttrykk,  men når jeg hører det,  så forbinder jeg det med å slutte å bry seg om kroppen sin. Tenker ikke at det går på å krampaktig holde på utseendet fra 10-20 år tilbake,  men å prøve å være en god utgave av seg selv. 

Og husk; det gjelder for begge kjønn.

Anonymkode: efdba...c29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det å la seg forfalle er noe man velger å gjøre. Tenker ikke at mlemsl aldring og noe vektoppgang av naturlige årsaker går innunder dette. Feks rynker eller etter graviditet. 

Tenker man lar seg forfalle om man ikke steller seg ordentlig. Aldri prøver å pynte seg litt. Feks ikke børster håret og alltid setter opp i en dult. Hiver på seg joggebukse og slapp genser hver dag. 

Altså at man ikke gidder å forsøke å se bra ut. Tenker det ikke er så mye som skal til. Og jeg vet av erfaring at man føler seg bedre om man tar litt være på seg selv. Og feks kler seg på en måte som passer og fremhever kroppen. Feks finnes det finere mykere hverdagsbukser. Kanskje med fin topp til. Trenger ikke være glitter å stas, men en farge man kler. Fikse håret på en måte som fremhever ansiktet. Litt sminke om man er blå under øynene. Trenger ikke være full pakke liksom.

Anonymkode: 265c0...8b6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og feks kler seg på en måte som passer og fremhever kroppen. Feks finnes det finere mykere hverdagsbukser. Kanskje med fin topp til. 

Anonymkode: 265c0...8b6

Hvor finner man dette? 

Jeg er vel definisjonen på "latt seg forfalle", tenker jeg. Pga sykdom og medisiner har jeg  på under 2 år gått kraftig opp i vekt, er for sliten fysisk til å dusje og stelle meg hver dag, og pga smerter går jeg mest i joggebukser og løse gensere som ikke strammer...  Huset ser heller ikke ut...

Men kan forsikre dere om at det IKKE er frivillig forfall, men blitt tvunget fram av en skrantende helse, som legen ikke finner svaret på, og videre utredninger er satt på vent pga korona. Og blir ikke prioritert, for som legen sa sist jeg var der; hadde det vært aggressiv kreft, hadde du ikke sitti her å snakka med meg nå. 

Anonymkode: ffa79...64c

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man dette? 

Jeg er vel definisjonen på "latt seg forfalle", tenker jeg. Pga sykdom og medisiner har jeg  på under 2 år gått kraftig opp i vekt, er for sliten fysisk til å dusje og stelle meg hver dag, og pga smerter går jeg mest i joggebukser og løse gensere som ikke strammer...  Huset ser heller ikke ut...

Men kan forsikre dere om at det IKKE er frivillig forfall, men blitt tvunget fram av en skrantende helse, som legen ikke finner svaret på, og videre utredninger er satt på vent pga korona. Og blir ikke prioritert, for som legen sa sist jeg var der; hadde det vært aggressiv kreft, hadde du ikke sitti her å snakka med meg ĺ. 

Føler med deg! Har det likt. La på meg 20 kg i fjor pga medisiner. Passer ikke lenger klærne mine, har heller ikke råd å kjøpe nye..Så..joggebukse. Har ikke overskudd alltid til å dusje, å hvertfall ikke trene. Sykdommen min gir meg konstante smerter og melkesyre og tapper meg for energi. Har også smerter i huden som avogtil gjør det umulig me tighte klær. 

Dette er en ond sirkel for å ikke ha energi å krefter til å ta vare på seg selv, tar enda mer krefter for man får dårlig samvittighet av å de seg selv ikke bli tatt vare på..

Det tok mange år, men er heldigvis ferdig utredet nå så slipper det stresset med å ukke vite i tillegg. Lykke til og håper du får svar.

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er å ikke gidde å trene, røyke, kle seg som en slask, synkende intimhygiene og sminke seg litt.

Alle får vel rynker

AnonymBruker
Skrevet

Det er et drittutrykk jeg ikke bruker om folk. 

Anonymkode: bb3f2...55c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er mange måter å forfalle på. Vi snakker alltid om det fysiske, og sjelden om det andre og langt mer alvorlige forfallet som kan skje. Det hjelper ikke å sykle Birken om du ikke har holdt hodet og sjelen i form. Er veldig mange som blir ganske satte og trangsynte med alderen, mister den nysgjerrigheten og spontaniteten som de hadde i yngre år. Mer bastante, mindre åpen for ny kunnskap. Mange menn på 50 som sitter og gnåler ustanselig om muslimer, for eksempel, noe som er ufattelig turn off.

Jeg tenker også at vi som samfunn er nærmest allergisk mot fysisk alderdom, og at vi opplever det å vise tegn til alder som noe negativt. Og at vi kanskje hadde fått det bedre mentalt om vi omfavnet den unike skjønnheten til hver livsfase, heller enn flere fillers og slankekurer. 

Anonymkode: fcd51...975

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Overvekt. Klippe håret kort. Slike ting forbinder jeg med å la seg forfalle, ikke aldring som man ikke kan gjøre noe med

Anonymkode: 63f0c...14e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overvekt. Klippe håret kort. Slike ting forbinder jeg med å la seg forfalle, ikke aldring som man ikke kan gjøre noe med

Gjelder dette menn også?

Anonymkode: fcd51...975

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Langt tjafsete hår og tynne fjoner er jo lekkert...? 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Langt tjafsete hår og tynne fjoner er jo lekkert...? 

Forskjell på barbert i nakken og nok til en liten hestehale da. Mannekort i nakken er ikke pent på noen. Forståelig at håret blir mindre glatt og fint med alderen, og at skikkelig langt hår blir stygt

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Å få rynker er naturlig, det er ikke å "la seg forfalle". Å gå opp noe i vekt når man blir eldre er også naturlig, men ikke 20+ kg selvfølgelig. 

Å la seg forfalle handler altså ikke om naturlig aldring, men om å slutte å gjøre noe med det man kunne gjort noe med. Som å slutte å sminke seg og stelle håret, slutte å pynte seg innimellom, bare gå rundt i joggedress med bustete hår osv. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på barbert i nakken og nok til en liten hestehale da. Mannekort i nakken er ikke pent på noen. Forståelig at håret blir mindre glatt og fint med alderen, og at skikkelig langt hår blir stygt

ja, greia er at kort trenger ikke bety kjerringsveis. 

AnonymBruker
Skrevet

Slutter å stelle seg som man gjorde før, dvs. dropper sminke, kler seg i kjedelige klær som ikke sitter flatterende osv. Gjerne også stor vektoppgang eller nedgang (hvis man slutter å være normalvektig).

Anonymkode: 8380b...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke vare på hud og hår, hår har mye å si. Regelmessig barbering gir god følelse.

Holder seg ikke i form og gir kroppen dårlig mat som man får betennelser i kroppen av og blir i enda dårligere form derav. 

Riktig type klær til fasong er også veldig viktig, kast alt gammelt ræl. Trenger ikke nødvendigvis være så dyre klær.

Rynker gjør ingenting.

Anonymkode: dfb2d...059

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man dette? 

Men kan forsikre dere om at det IKKE er frivillig forfall, men blitt tvunget fram av en skrantende helse, som legen ikke finner svaret på, og videre utredninger er satt på vent pga korona. Og blir ikke prioritert, for som legen sa sist jeg var der; hadde det vært aggressiv kreft, hadde du ikke sitti her å snakka med meg nå. 

❤️ Skulle gjerne likt å vite hvor man får tak i flatterende koseklær. Er det noen som vet?

Anonymkode: 868c1...086

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller, ikke sant ????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...