AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Skal ta fatt på kjøkkenfrontene nå. De er i mørk eik, profilerte. Ser at folk flest vasker, pusser med fint sandpapir, grunner to lag med heftegrunn, maler to strøk med gulvmaling. Dette tar tid. Så leser jeg også om noen som hoppet over grunne-steget og fikk et fint og holdbart resultat. Hva tenker dere? Er det egentlig nødvendig å grunne? To strøk gulvmaling kan kanskje være nok? Anonymkode: 4412f...a8b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 7 minutter siden, Ginny skrev: Det er alltid nødvendig å grunne 🤔 Fordi....? Anonymkode: 4412f...a8b
Ginny Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi....? Anonymkode: 4412f...a8b Jevn bakgrunn, malingen sitter bedre, skjuler kvister.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, Ginny skrev: Jevn bakgrunn, malingen sitter bedre, skjuler kvister. Det er ingen kvister på frontene mine. Og to lag vil vel dekke godt? Anonymkode: 4412f...a8b
Ginny Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen kvister på frontene mine. Og to lag vil vel dekke godt? Anonymkode: 4412f...a8b Hvis du skal male dem mørkere så kanskje det holder. To lag er ikke all verden. Men det er jo ikke verre enn at du prøver på en front? I verste fall grunner du bare etterpå hvis det ikke funker.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Det kjøkkenet jeg overtok var ihvertfall ikke grunnet, malingen datt av i flak, og for å få vekk penselmerkene måtte jeg pusse meg ihjel. Gjør det skikkelig om du først skal gjøre det! Anonymkode: 82cf7...038 2
Trolltunge Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Gjør det skikkelig, det lønner seg alltid. Avfetting, pussing, grunning og toppstrøk. Ja det tar litt tid, men er verdt det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Ok, dere. Ingen snarveier Da gjør jeg det skikkelig. Ellers noen gode tips? Anonymkode: 4412f...a8b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, dere. Ingen snarveier Da gjør jeg det skikkelig. Ellers noen gode tips? Anonymkode: 4412f...a8b Bruk en liten rulle. Anonymkode: 82cf7...038
Zienna Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruk en liten rulle. Anonymkode: 82cf7...038 Vil legge til at det være en rulle for glatte flater. Og så ville jeg anbefale å stryke over med pensel. Min erfaring er at det ellers blir nuppete. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, Zienna skrev: Vil legge til at det være en rulle for glatte flater. Og så ville jeg anbefale å stryke over med pensel. Min erfaring er at det ellers blir nuppete. Jeg brukte skumgummi. Etterstrykeren ble ikke brukt. Men jeg orket ikke pusse bort penselstrøkene til forrige eier som etter min mening ødela et helt greit kjøkken! Anonymkode: 82cf7...038 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå