Gå til innhold

Investere i hudpleieprodukter eller spare til hudbehandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor hadde jeg en periode hvor jeg prøvde å bruke hudpleieprodukter hver dag for første gang. Huden ble kjempefin uten sminke den, men plutselig satt ikke sminken fint lengre. Min favorittfoundation ville ikke sitte på huden, det ble kakete og skjoldete. Jeg gikk til innkjøp av tonnevis med nye foundation, men fant ingen som satt like fint som min gamle favoritt pleide... Da hudpleieserien var brukt opp gikk jeg aldri til innkjøp av nytt sett. 
Huden er nå tilbake slik den var før dette, og favorittfoundation sitter fint igjen.

Det irriterer meg hvor ufresh jeg nå føler meg uten sminke, rødheter og mørke ringer rundt øynene plager meg mest.

Er det verdt å gå til innkjøp av nye hudpleieprodukter eller er det like greit å spare til behandlinger som for eksempel Green peel?

Anonymkode: ca51c...afc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller renset huden jevnlig, i stedet for å ta en behandling en gang i blant.

Anonymkode: 84dc6...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor satt ikke sminken pent, ble huden for glatt? Jeg forstår ikke. 

Anonymkode: 93ec8...c64

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor satt ikke sminken pent, ble huden for glatt? Jeg forstår ikke. 

Jeg forstår det heller ikke... Sminken ville på en måte ikke legge seg ordentlig på huden og sitte der... 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det heller ikke... Sminken ville på en måte ikke legge seg ordentlig på huden og sitte der... 

Bruker du primer og pudder?

Anonymkode: 4fb43...52e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være at de hudproduktene du benyttet deg av, ikke stemte for din hudtype. Det er viktig å opprettholde pleie av huden, så jeg foreslår at du finner noen hudprodukter for din hudtype og bruker disse jevnlig.

Anonymkode: 83078...30f

AnonymBruker
Skrevet

Noen hudpleieprodukter, ofte fuktighetskremer, er umulige å kombinere med sminke. Jeg vet ikke om det er individuelt eller om det er selve produktene, men jeg har opplevd det mange ganger. Særlig når jeg bruker litt for rike fuktighetskremer. Jeg bruker derfor produktene med de mest aktive ingrediensene på kvelden/natten også bruker jeg noe enklere på dagtid.

Anonymkode: 87152...ec5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du primer og pudder?

Anonymkode: 4fb43...52e

Ikke vanligvis til hverdags, men i denne perioden måtte jeg nesten det. Så ut som en klovn etter et par timer Uanset.........

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen skriver her kan det hende at hudpleieproduktene dine rett og slett ikke fungerte med sminken din. Jeg har selv noen hudkremer som jeg virkelig liker, men som fungerer veldig dårlig med foundation over. Det kan du gjøre er å gå til innkjøp av de samme produktene, men heller prøve ut en ny fuktighetskrem på dagtid (det er ofte den som er utfordringen, ikke f.eks. serum). 

Anonymkode: a86f1...3a7

Skrevet
On 4/7/2020 at 12:07 AM, AnonymBruker said:

Noen hudpleieprodukter, ofte fuktighetskremer, er umulige å kombinere med sminke. Jeg vet ikke om det er individuelt eller om det er selve produktene, men jeg har opplevd det mange ganger. Særlig når jeg bruker litt for rike fuktighetskremer. Jeg bruker derfor produktene med de mest aktive ingrediensene på kvelden/natten også bruker jeg noe enklere på dagtid.

Anonymkode: 87152...ec5

Silikon i produktene, mest sannsynlig. Det er også silikon i mange make up produkter, og dermed blir det slippery slip med dobbelt opp. Foundation vil da ikke synke inn og "glir av".

Jeg ville gjort begge hvis du har mulighet til det, TS, men la hudbehandlingen innebære en skikkelig hudanalyse. Gå til en proff hudterapeut og få en ordentlig analyse av hvilken hudtype du har, om den er dehydrert/tørr/etc og hva du dermed trenger. Du kan velge å kjøpe produkter de mest sannsynlig guider deg til (eller evt anbefaler) etterpå, eller så kan du ta den informasjonen du får, lese deg opp på nett og prøve deg frem litt og litt. Evt så kan du kjøpe noen der og da for å ha, mens du leter deg opp etterpå på hva du trenger når du går tom for de produktene. Det spørs litt på budsjett og behov egentlig.

Jeg gikk faktisk innom hudklinikken og ba de om å gi meg tips til hvilken behandling jeg burde da, også tenkte jeg litt på det, men det føltes genuint og jeg bestilte time. Jeg hadde en annen hudtype enn jeg trodde da jeg tok min første hudbehandling. Gikk i 10 år og kjøpte produkter som var helt feil for huden min, så snart jeg visste og kjøpte bedre ble den helt annerledes. Etterhvert har jeg lest masse om det og funnet en liten interesse, så jeg håper du finner ut av det! Å være fornøyd med huden sin er viktig for å føle seg vel, og hvor deilig hadde det ikke verdt å kunne droppe sminken hvis du føler for det, men fortsatt føle deg pigg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Scherbatsky skrev:

Silikon i produktene, mest sannsynlig. Det er også silikon i mange make up produkter, og dermed blir det slippery slip med dobbelt opp. Foundation vil da ikke synke inn og "glir av".

Jeg ville gjort begge hvis du har mulighet til det, TS, men la hudbehandlingen innebære en skikkelig hudanalyse. Gå til en proff hudterapeut og få en ordentlig analyse av hvilken hudtype du har, om den er dehydrert/tørr/etc og hva du dermed trenger. Du kan velge å kjøpe produkter de mest sannsynlig guider deg til (eller evt anbefaler) etterpå, eller så kan du ta den informasjonen du får, lese deg opp på nett og prøve deg frem litt og litt. Evt så kan du kjøpe noen der og da for å ha, mens du leter deg opp etterpå på hva du trenger når du går tom for de produktene. Det spørs litt på budsjett og behov egentlig.

Jeg gikk faktisk innom hudklinikken og ba de om å gi meg tips til hvilken behandling jeg burde da, også tenkte jeg litt på det, men det føltes genuint og jeg bestilte time. Jeg hadde en annen hudtype enn jeg trodde da jeg tok min første hudbehandling. Gikk i 10 år og kjøpte produkter som var helt feil for huden min, så snart jeg visste og kjøpte bedre ble den helt annerledes. Etterhvert har jeg lest masse om det og funnet en liten interesse, så jeg håper du finner ut av det! Å være fornøyd med huden sin er viktig for å føle seg vel, og hvor deilig hadde det ikke verdt å kunne droppe sminken hvis du føler for det, men fortsatt føle deg pigg?

Hvordan hud har du og hva trodde du du hadde?

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan hud har du og hva trodde du du hadde?

Jeg har fet, generelt dehydrert hud og hadde brukt produkter rettet spesifikt mot tørr hud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette kommer an på hvor mye penger du er villig til å legge ned i huden din. Pluss såklart hvor alvorlig/irriterende du anser problemet ditt til å være. 

Min egen personlig erfaringer med hudpleiesalonger er at man må forvente å legge ut en del penger på produkter. Dette ble umulig for meg å opprettholde i lengden, og da jeg fikk beskjed av ein hudpleier at behandlingene jeg fikk ikke kom til å fungere uten serum til 1500kr...da tenkte jeg at det fikk heller være.

Det finnes mange gode, rimelige produkter på markedet i dag og med litt kunnskap så tror jeg man kan gjøre mye bra hjemme. Sjekk ut Caroline Hirons sin blogg og youtube-kanal. Hun er utrolig dyktig og "to the point". Jeg har lært mye av henne! Nå har jeg en kjempeenkel, rimelig og effektiv hudpleierutine som fungerer på huden min. Hun har mange "cheat sheets" for forskjellige hudproblemet, så sjekk ut de for tørr og dehydrert hud så finner du kanskje noen produkter det er verdt å teste.

Anonymkode: efc60...ec5

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror dette kommer an på hvor mye penger du er villig til å legge ned i huden din. Pluss såklart hvor alvorlig/irriterende du anser problemet ditt til å være. 

Min egen personlig erfaringer med hudpleiesalonger er at man må forvente å legge ut en del penger på produkter. Dette ble umulig for meg å opprettholde i lengden, og da jeg fikk beskjed av ein hudpleier at behandlingene jeg fikk ikke kom til å fungere uten serum til 1500kr...da tenkte jeg at det fikk heller være.

Det finnes mange gode, rimelige produkter på markedet i dag og med litt kunnskap så tror jeg man kan gjøre mye bra hjemme. Sjekk ut Caroline Hirons sin blogg og youtube-kanal. Hun er utrolig dyktig og "to the point". Jeg har lært mye av henne! Nå har jeg en kjempeenkel, rimelig og effektiv hudpleierutine som fungerer på huden min. Hun har mange "cheat sheets" for forskjellige hudproblemet, så sjekk ut de for tørr og dehydrert hud så finner du kanskje noen produkter det er verdt å teste.

Anonymkode: efc60...ec5

Det var det jeg gjorde! 😍 Jeg fikk tatt en hudanalyse på WahWah fordi jeg følte meg helt lost og veldig usikker. Opplevde NULL press på å kjøpe produkter (kun forespørsel, og jeg takket faktisk ja siden de produktene jeg allerede hadde ikke funket for meg).

Men etter det har jeg brukt Caroline Hirons sin blogg og youtube kanal for å guide meg. Pluss instagram (og facebook gruppen). Hun er skikkelig dyktig på å informere slik at man faktisk skjønner det selv. Hun gir null faen og er skikkelig direkte om veldig mye annet, men når hun snakker fag så føler man seg aldri dum fordi man ser at hun virkelig ønsker å hjelpe folk til å finne det rette for seg. Hun gjør noen få ADs, men de føles alltid genuine for meg. Hun gir også tips i alle priskategorier (og har videoer der hun går gjennom ulike kjente merker og informerer godt om hva som er "stjerneproduktene" i hennes mening). Og hun er som AB over her sier, "to the point". Ingen bullshit. Og hun intervjuer ofte folk i bransjen som kan ulike ting, som er skikkelig informativt. I disse dager har hun live-sendinger på instagram der man kan stille spørsmål om ulike temaer på ulike dager (og alle lastes opp på youtube kanalen etterpå slik at man kan se selv om man går glipp av det på dagen, og hun nevner spørsmålet slik at man vet hva hun snakker om).

Har lært SÅ mye gjennom henne, og gjennom å lese litt på nett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok for ikke så lenge siden en hudanalyse hos Chica, og det var for min del ganske meningsløst. Er mulig at jeg misforstod hva det innebar, men jeg fikk i alle fall lite ut av det. Den ansatte tok noen bilder av huden min med en maskin, og gikk gjennom de ulike tingene som maskinen viste (men bare på kinnene, ikke i pannen). Begynnende linjer rundt øynene, litt aknebakterier, solskader som ikke enda er synlige m.m.... Fikk ikke vite noe om f.eks. hudtype før jeg spurte henne, og hun hadde ikke noe klart svar, bare litt mer ala "du har sikkert...". Jeg har en del tekstur i ansiktet (små, hudfargede prikker som sees best i enkelte lys), og hun nevnte ikke det med et ord. Snakket om en rød prikk på bildet som viste at jeg "sikkert hadde en liten kvise...?". Ja, åpenbart, du ser vel den også helt fint uten bildene fra maskinen...?

Følte hun hadde lite kunnskap om produktene hun anbefalte meg. Mulig at hun er vant med kunder som kan litt mindre om hud og ingredienser enn meg. Jeg sliter med huden min (mye genetikk i bildet), men kan i all fall litt. Endte opp med å kjøpe noen produkter, men det angret jeg fort på.

Tilbake til TS sitt spørsmål så vil jeg si at det nok både gir lite mening å spare opp penger til dyre hudpleieprodukter, og å spare opp penger til enkeltbehandlinger. Hudpleie er mer en dyre enkeltbehandlinger. Samtidig gir det ikke mening å betale høye summer for produkter som man ikke har råd til å betale for i lengden, og det er ikke sikkert at de produktene er noe bedre enn billigere varianter uansett. Synes også at det ikke passer så godt å si at man "investerer" i hudpleie - produktene blir brukt opp. Det er ingen engangsinvestering. Finn heller produkter som man har råd til å kjøpe igjen og igjen. Kan gjerne ta en hudanalyse, mulig andre har hatt bedre erfaringer enn meg. Utover det ville jeg heller fokusert på å lese meg opp på produkter som kan fungere, via ulike forum (f.eks. via Reddit) eller videoer på YouTube. Ville forsøkt å ha et fokus på ingredienser, istedenfor på merker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...