AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Jeg har en svigermor som er helt forferdelig. Hun snakket bare stygt om meg til resten av familien når vi ikke er tilstede. Jeg har god kontakt med søsteren hennes, så hun forteller meg hva som bli sagt. Hun sier jeg er en dårlig mor som ikke har body under nattøy, ikke tar på lue inne, ikke har på tøfler, ikke har teppe over barnet hele tiden osv. Vi har forresten varmepumpen på 22 grader, så det er ikke kaldt hos oss. 😛 Jeg tror egentlig hun hater meg pga jeg "stjal" sønnen hennes og tørr å si i mot henne når hun snakker stygt om andre. Slik hun forresten alltid gjør om alle! Alle blir dømt av henne, de er enten feil farge, for tykk eller tynn, dum eller tilbakestående osv. Hun mener også jeg er ekskluderende mot henne ettersom hun har fått beskjed om å ringe før hun kommer på besøk til oss da det ikke alltid passer med besøk i en hektisk hverdag. Men hun mener man ikke skal trenge å ringe å avtale for å se sitt eget barnebarn og sønnen sin. Jeg har aldri vært stygg med henne eller sagt noe frekt eller lignende. Kommer fra en familie der jeg er opplært til å alltid være hyggelig med andre uansett situasjon. Nå føler jeg at jeg snart ikke klarer å være hyggelig lengre Ettersom jeg vet at hun bare snakker stygt om meg når jeg ikke er der, men leker bestevenn når jeg er tilstede Det har nå gått så langt at jeg ikke har lyst til at barnet mitt skal omgås henne lengre. Trenger sårt tips til hvordan jeg skal klare å takle dette??? Blir helt tullete i hodet! Samboer støtter meg men sier alltid at jeg bare skal glemme det og tenke på noe annet. Men det er ikke alltid like lett. Anonymkode: 9c1b8...b57 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Du må ta det opp med hun. Fortell hun at dersom hun ikke forandrer seg så får hun ikke ha samvær med barnebarnet sitt. Anonymkode: 4a91b...4ad 1
Zienna Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Du skriver at hun snakker stygt om alle og at hun har lett for å kritisere. Noen er slik, uvisst av hvilken grunn. Sannsynligvis er det en måte å hevde seg selv på. Mannen din kjenner henne best, og når han sier at du ikke skal bry deg om dette, så har han rett. Din svigermor kommer neppe til å forandre seg uansett hvem som snakker med henne. Både din svigermors søster og mannen din vet dette, så lytt til dem. Det er klart ikke enkelt, men alle rundt deg vet jo at den kritikken hun kommer med overfor deg er like urimelig som kritikken hun gir alle andre. 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #4 Skrevet 7. april 2020 Det er lov å dumpe svigermor. Det har jeg gjort. Alt er feil med meg ifølge henne, og det gidder jeg ikke lenger å måtte forholde meg til. Nytter ikke å prate med henne om det heller så jeg har kuttet henne ut av livet mitt. Anonymkode: 97e2c...443 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 Dump svigermonsteret!Det har vi gjort!Noen ganger er det bedre uten! Anonymkode: 9c6a8...21d 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Det er ikke ditt barn. Det er deres. Mannen din har 50% av avgjørelsen på det som angår barnet. Forøvrig vet du om det er sant det hun damen sier om dritpraten? Kanskje bare hun er ute etter å lage drama. Har du eller mannen din forsøkt å snakke med svigermor? Anonymkode: 5f779...ca2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må ta det opp med hun. Fortell hun at dersom hun ikke forandrer seg så får hun ikke ha samvær med barnebarnet sitt. Anonymkode: 4a91b...4ad Det er ikke opp til Ts alene. Anonymkode: 5f779...ca2 1
AllahBallah Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Siden du er så tøff og tør si henne imot, gjenstår det jo bare at du konfronterer henne direkte - gjerne i andres nærvær, om hvorfor hun alltid snakker så stygt om andre, og at ingen egentlig liker henne, din jævla hurpe kjærring!! 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 9 minutter siden, AllahBallah skrev: Siden du er så tøff og tør si henne imot, gjenstår det jo bare at du konfronterer henne direkte - gjerne i andres nærvær, om hvorfor hun alltid snakker så stygt om andre, og at ingen egentlig liker henne, din jævla hurpe kjærring!! Da synker hun jo bare på nivå med svigermor. Bedre å heller være saklig og ordentlig Anonymkode: d2ea4...f41
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 Hun har nok en psykisk sykdom, TS. "Trøst" deg med at alle ser det samme, og at alle vet at de blir snakket dritt om Anonymkode: b6bfe...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 Ingen problem.. Om du har god selvtillit og kommer fra en familie med gode manerer, er det bare å fortsette å være trygg i deg selv, hyggelig og imøtekommende. Husk at "ditt svigemonster", som du hevder hater deg fordi du "sjal" sønnen hennes, faktisk er mor til mannen din. Bare les i ditt eget hovedinnlegg hvordan du styrer og eier eget barn i denne situasjonen. Anonymkode: 2e149...059
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Du kan fortelle henne at hun er ganske dum, hvis hun tror hun kan få snakke stygt om deg til så mange, uten at du får vite det. Hvis hun har noe hun vil kritisere, får hun komme til deg direkte, men hun kan ikke regne med at du er enig. Så kan du legge til, at hvis hun ikke skjerper seg, kommer du til å begrense hvor mye hun får ha med barna å gjøre. Det er du som oppdrar, og ikke hun. Ikke kall henne stygge ting. Da taler du for døve ører. Vær heller saklig, så kan du heller tenke for deg selv at hun er et hespetre. Anonymkode: 4b7bb...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 Nå begynner jeg å lure, er det vanlig å ha body under nattasen? Det har aldri jeg brukt på mine😅 Men dette med påkledning henger nok igjen fra gamle dager, min svigermor kommenterte ofte på at babyen må jo ha tøfler, lue og votter inne. Å da svarte jeg bare, hun blir igjennom svett om jeg kler henne mer enn med vanlige klær. Å at det holder med klær + ullteppe. Men over til svigermonsteret.. Det er så vanskelig å få ting på rett kjøl når det først har blitt dritt.. Men jeg syntes godt mannen din kan gi beskjed til moren sin, at hun kan ikke behandle deg sånn. For det er jo ikke greit, å det er ikke sånn en skal behandle andre folk. Anonymkode: 4c8c0...724 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 I den norske kulturen er det frekt å komme uten å gi beskjed osv først, men hva om du egentlig bare lar henne komme? Om hun vil sitte midt i kaoset når du kommer hjem fra jobb og ungen skriker og skal ha middag osv, så får hun gjøre det? Jeg skjønner deg veldig godt, men kanskje du har for høye krav til hvordan ting skal være. At du føler at du må forberede mat, rydde osv først. Kan ikke hun få være en ressurs man ikke trenger å oppvarte? Det med at ungen må ha på seg ditt og datt får du prøve å overse, hun bryr seg tross alt bare om barnet. Poenget mitt er ikke at hun har rett, tvert imot, men at du ts skal forsøke å se saken annerledes slik at det blir mindre stressende for deg. Det er jo litt dumt å kutte henne helt ut, barn har en tendens til å like disse intense besteforeldrene sine. Anonymkode: c86bc...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå