Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg har hårstrå som stikker ut (bøyer seg vekk) fra resten av håret. Dette vises særlig godt ved ovenfra og ned-lys. Noen tips til hvordan jeg kan unngå dette? Tenker typ hårprodukter som gjør at håret holder seg samlet. Hårspray funker ikke så godt da håret mitt blir fett.

Tusten takk

Anonymkode: 6e7bf...f48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke endre på dette, men du kan få det til å se mindre synlig ut med produkter hvis det er litt tupper som stikker opp.

Men det er lurest å klippe bort dette som stikker ut og heller begynne å ta vare på tuppene som er ny. Forebygge istedenfor.

For å forebygge dette er det fuktighet kur som hjelper. Da må du ta fuktighet kur 2 -3 ganger i uken etter shampo i håndkletørt hår. La den virke minst 15 min.

Da får håret alltid fuktighet og vil holde tuppene myke og fine lenger. Olje i tuppene. Kokosolje i tuppene beskytter veldig hvis du skal gjøre noe som kan slite på håret.

Solen kan skade, bruk UV produkter i solen.

Unngå hårføner/rettetang, det vil gi deg slike tupper uansett. Hvis du MÅ en sjeldent gang, bruk varmebeskyttende ( kerstase leav in ) den er sykt god også uten hårføner.

Unngå å bli dehydrert. Glemmer du å drikke, få deg en rutine på det.

Hvis du ikke vil klippe bort tuppene så må du bare finne en olje du er fornøyd med. Kansje kokosolje vil få den ned siden den er tung?

Anonymkode: 0dfb2...c41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kokosnøttolje. Billigere preparat finner du knapt. Koster 40 kr i året ca.

Anonymkode: d6118...8db

AnonymBruker
Skrevet

Ps: det lukter ikke noe av kokosnøttolje

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.4.2020 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Ps: det lukter ikke noe av kokosnøttolje

Ja, vet 😂 jeg reagerte på dette første gang jeg kjøpte. Men det er kansje like greit, jeg kan fort bli kvalm av for mye lukter....

Anonymkode: 0dfb2...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...