Gå til innhold

Skvetting i trusa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg vasker tøy ser jeg at datteren min på 12 år pleier å skvette en del (tiss) i trusa. Jeg tror ikke hun er så nøye på det, og bare lar det komme litt. Hun er alltid helt tørr om natten. Men er dette nokså vanlig for jenter i den alderen ? Må jeg ta det opp men henne og lage noe "sak" utav det, eller skal jeg bare ikke si noe til henne ?  (OBS jeg vet at det er tiss og ikke utflod !!) 

Anonymkode: 25007...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok personlig jeg ville utelukket om det er noe grunn, sykdom eller eventuelt opplevd noe traumatisk da det kan være en årsak til skvetting. Trenger ikke skremme livskiten ut av jenta men snakke litt med henne om det.

12 åringer skal ikke tisse på seg støtt og stadig, og dette kan bli ganske sjenerende for henne med tia 

Anonymkode: cf9c1...ebc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

(OBS jeg vet at det er tiss og ikke utflod !!) 

Hvordan vet du dette? Utflod kan være tyntflytende.

Anonymkode: 7fa31...5ee

• Liker 3
Skrevet

Urinveisinfeksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende at hun tisser for fort og at blæra ikke tømmer seg ordentlig. Så når hun reiser seg opp og tar på trusa så renner det litt. Skjer her når jeg har dårlig tid og ingenting som feiler meg. 

Anonymkode: fe2f8...eaf

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lukter jo gjerne litt forskjellig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Guidet Kvinne said:

Det lukter jo gjerne litt forskjellig. 

Står hun med nesa nedi datterens brukte truse..?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mi jente sliter med det samme. Og hun er veldig plaget med urininnfeksjon.  

Anonymkode: a71ec...f3f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Står hun med nesa nedi datterens brukte truse..?

Det trenger man ikke for å skjønne at det er urin. Hvis datteren har lyse truser er det jo ganske synlig også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter tiss i trusene hennes, IKKE sånn vond lukt som ved urinveisinfeksjon, men vanlig tiss.

Skrevet

Til Ts: jeg ville tatt det opp hvis det er såpass at andre kan merke det. Jeg tror ikke det er veldig vanlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det lukter tiss i trusene hennes, IKKE sånn vond lukt som ved urinveisinfeksjon, men vanlig tiss.

Ok.

Da spør du henne om hvorfor det er urin i trusene hennes. Verre er det vel ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. her er jenten 14 år, hun har skvette i trusen fra hun var 10 år, hun hadde litt urin igjen i urinrøret. Vi var på stor kontroll når hun var 13 år, på urologisk. De viste henne når hun er ferdig å tisse at hun må klemme litt på magen ved blæren. Så forklarte de henne at det best å tisse med bena i sprik, ikke klem de sammen når hun sitter på toalettet (mange jenter/ kvinner gjør det).  I tillegg så bruker hun tena bind når hun er på skolen, de tåler litt urin. Hun er glad for at hun fikk sjekket ut det. 

Anonymkode: 18ac0...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp truseinnlegg til henne. Greit å bruke uansett. Hindrer lukt og beskytter undertøyet om hun har utflod, urinlekkasje eller får mens. 

Slet med det samme og var ofte at det var lange køer til toalettet på skolen. Slet en del med urinveisinfeksjoner fordi jeg holdte meg mye. Likte ikke toalettene på skolen og grudde meg til å gå på do. Hadde villet utelukke urinveisinfeksjon. Ta en prat med henne om det. 

Anonymkode: 50847...219

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg vasker tøy ser jeg at datteren min på 12 år pleier å skvette en del (tiss) i trusa. Jeg tror ikke hun er så nøye på det, og bare lar det komme litt. Hun er alltid helt tørr om natten. Men er dette nokså vanlig for jenter i den alderen ? Må jeg ta det opp men henne og lage noe "sak" utav det, eller skal jeg bare ikke si noe til henne ?  (OBS jeg vet at det er tiss og ikke utflod !!) 

Det er vel godt mulig hun bare er lat på å tørke seg, etter hun har urinert? Tviler sterkt på at en 12 år gammel jente, tisser på seg/skvetter i trusa... 

Foruten det, så er det også godt mulig det er svette. Det kommer fra kjertlene og lysken.

Skrevet

Min sønn plages med dette. Til han skyldes det forstoppelse og må gå på medisiner mot det. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Da spør du henne om hvorfor det er urin i trusene hennes. Verre er det vel ikke?

Jeg snakka med henne om det idag. Hun ble kjempeflau stakar. Hun sier at hun merker at hun tisser litt i trusa men da er det jo for sent. Hun vet ikke hvorfor. Når hu ler mye eller at de har det veldig moro så skvetter hun ofte litt, eller at hun holder seg og så glemmer hun å holde seg inni mellom. Helsesøster hadde tatt urin sjekk av henne og hun hadde ikke infeksjon ! Helsesøster sa at det er mange jenter i den alderen som skvetter litt på seg.

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjer jenta på 13 her. Kombinasjon av dårlig tørking etter toalettbesøk (mao bruker samme metode som menn), uhell og at det er litt igjen.. 

Anonymkode: b248f...454

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakka med henne om det idag. Hun ble kjempeflau stakar. Hun sier at hun merker at hun tisser litt i trusa men da er det jo for sent. Hun vet ikke hvorfor. Når hu ler mye eller at de har det veldig moro så skvetter hun ofte litt, eller at hun holder seg og så glemmer hun å holde seg inni mellom. Helsesøster hadde tatt urin sjekk av henne og hun hadde ikke infeksjon ! Helsesøster sa at det er mange jenter i den alderen som skvetter litt på seg.

Det er nok mange jenter som sliter med det ja.. har 2 jenter, ei på 10 og ei på 15 som skvetter i trusen, hun på 10 bruker også nattbleie, hun på 15 bruker litt større bind når hun er på skolen/trening + at hun har fått en opplegg der hun skal trene bekkenet, knipe og slappe av.. hun på 10 var til legen for noe uker siden, der fikk vi vite at hun hadde slapp bekken. Så nå har vi fått et treningsprogram som hun skal følge når hun er på do og 10 min på kvelden, det har fungert, men grunnet viruset nå så får vi ikke til å dra tilbake til sykehuset for å sjekke hvordan det har blitt. Så vi får bare se om hun blir bedre:)

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mange jenter som sliter med det ja.. har 2 jenter, ei på 10 og ei på 15 som skvetter i trusen, hun på 10 bruker også nattbleie, hun på 15 bruker litt større bind når hun er på skolen/trening + at hun har fått en opplegg der hun skal trene bekkenet, knipe og slappe av.. hun på 10 var til legen for noe uker siden, der fikk vi vite at hun hadde slapp bekken. Så nå har vi fått et treningsprogram som hun skal følge når hun er på do og 10 min på kvelden, det har fungert, men grunnet viruset nå så får vi ikke til å dra tilbake til sykehuset for å sjekke hvordan det har blitt. Så vi får bare se om hun blir bedre:)

Ja men det var bra at de har fått hjelp med sånn treningsprogram. Lykke til, håper det hjelper ! 

Jeg tror at hu jenta mi ofte glemmer seg og bare tisser en skvett i trusa fordi hun er så opptatt med andre ting. Når de leker ute så blir hun ofte våt fordi hun går å holder seg og så plutselig så glemmer hun å holde seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...