AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Når de som jobber der har kontakt med mange som har kontakt med andre igjen og så går de og handler eller tar kollektivtransport. Burde holdt seg hjemme, bestilt matvarer på døren. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/awQ3zE/paa-den-ene-sykehjemsavdelingen-er-32-av-42-ansatte-smittet-eller-i-kar Anonymkode: ee6ac...298
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Det er ingen matbutikker som leverer hjem her jeg bor, så å handle en gang hver 14 dag er jeg faktisk nødt til (og jeg får nok stygge blikk for å handle for 14 dager på en gang). Jeg går til jobb, på jobb møter jeg kollegaer og pasienter. Vi har organisert oss slik at færrest mulig skal ha kontakt med hver pasient, men likevel blir det jo en del forskjellige i løpet av en uke. Tror ikke jeg kunne gjort så mye mer for å unngå smitte. Da måtte jeg sagt farvel til familien, bodd på jobb og bestilt matvarene dit i så fall. Anonymkode: caaa3...109 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Jeg handler med den beste samvittighet. Er innom 10 eldre og fysisk og psykisk utviklingshemmede hver dag på jobb. Hjellper med alt fra dusj, til sårskift, medikamenter, mating osv. Mange av de har dia, hjerteproblematikk, kols og dårlig immunforsvar. Verken FHI eller regjering har formant at vi skal la være å handle så da forholder jeg meg til det. Det hadde uansett ikke spilt noen rolle om vi lot være. vi lever jo med mennesker som handler så da kan vi like gjerne bli smittet av de. Nå åpnet de dessuten for at de kan ha kontakt med pårørende igjen så da slipper du å bare ha oss å skylde på lengre. Hvem skal du da ta? Hva er poenget ditt egentlig? Anonymkode: 11c51...0dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen matbutikker som leverer hjem her jeg bor, så å handle en gang hver 14 dag er jeg faktisk nødt til (og jeg får nok stygge blikk for å handle for 14 dager på en gang). Jeg går til jobb, på jobb møter jeg kollegaer og pasienter. Vi har organisert oss slik at færrest mulig skal ha kontakt med hver pasient, men likevel blir det jo en del forskjellige i løpet av en uke. Tror ikke jeg kunne gjort så mye mer for å unngå smitte. Da måtte jeg sagt farvel til familien, bodd på jobb og bestilt matvarene dit i så fall. Anonymkode: caaa3...109 Flott! Handle for 2uker.Mye bedre enn å gå i butikken ofte. Stå på! Anonymkode: ee6ac...298
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler med den beste samvittighet. Er innom 10 eldre og fysisk og psykisk utviklingshemmede hver dag på jobb. Hjellper med alt fra dusj, til sårskift, medikamenter, mating osv. Mange av de har dia, hjerteproblematikk, kols og dårlig immunforsvar. Verken FHI eller regjering har formant at vi skal la være å handle så da forholder jeg meg til det. Det hadde uansett ikke spilt noen rolle om vi lot være. vi lever jo med mennesker som handler så da kan vi like gjerne bli smittet av de. Nå åpnet de dessuten for at de kan ha kontakt med pårørende igjen så da slipper du å bare ha oss å skylde på lengre. Hvem skal du da ta? Hva er poenget ditt egentlig? Anonymkode: 11c51...0dc Er lov å tenke selv.Se rundt på eldrehjemmene no.Flere og flere syke og døde.Det er trist!! Håper ikke de åpner eldrehjemmene igjen. Kommer ikke til å gå bra Anonymkode: ee6ac...298 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er lov å tenke selv.Se rundt på eldrehjemmene no.Flere og flere syke og døde.Det er trist!! Håper ikke de åpner eldrehjemmene igjen. Kommer ikke til å gå bra Anonymkode: ee6ac...298 De får hilse på pårørende på utsiden i en begrenset tid med god avstand. Men ingen har tid til å stå å se at det blir overholdt så vi vet ikke om det er trygt. Men det er blitt bestemt over hodene på oss. Vi bare forholder oss til regler. Anonymkode: 11c51...0dc
Anbefalte innlegg