AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hva synes dere egentlig? Jeg har en 1 åring hjemme og koser meg. Hva med dere med større barn? Koser dere, dere eller er dette pyton? (med tanke på at det er lite å finne på) Anonymkode: 37129...ad2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Jeg har en 1-åring og en på 2,5 år. Det har tatt litt tid å omstille seg, men nå trives vi ganske godt i vår nye hverdag. Begge foreldre har hjemmekontor. Prøver å fylle dagen med mye forskjellig, vi har heldigvis en stor hage med sandkasse, disse, sklie osv. Føler på at jeg ikke strekker til som «pedagog», det er klart eldstemann hadde hatt en mer spennende og variert hverdag i barnehagen. Men alt i alt koser vi oss og nyter en mer stressfri hverdag med mye tid sammen. Selvfølgelig er det tider jeg nesten går på veggen, mye trass og søskenkrangling. Sånn er det bare. Anonymkode: 43030...68f 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Det er mye kos og mye slit. De er to, det hjelper og hjelper ikke. De gode dagene er det veldig hyggelig mens det andre dager minner mest om et mareritt man aldri våkner fra. Eldste kjeder seg en del og savner barnehagen. Anonymkode: d1d4a...285 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Har en 2-åring og en som akkurat har fylt 4. Det er veldig koselig Vi finner på masse gøy! Anonymkode: fa7b0...a50
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 en nyfødt og en på 3. Gubben jobber. Ja det er slitsomt! Anonymkode: 47380...e3b 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Jeg koser meg for det meste. Har en toåring. Mannen er på jobb. Siden jeg ikke får jobbet stort ila dagen må jeg sitte oppe til 01-02 flere dager i uken, det er selvfølgelig slitsomt, men vi har rolige morgener som veier litt opp. Anonymkode: 0b30b...86b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Har ei på 1,5 og ei på 3. Synes det er litt intenst siden begge krever en drøm på veldig ulikt nivå. Har en barneskoleklasse og holde styr på i tillegg, og mannen jobber lange skift. Noen dager er litt tunge, spesielt når været er drit, men egentlig går det overraskende bra. Anonymkode: 44890...32f
FruN Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye kos og mye slit. De er to, det hjelper og hjelper ikke. De gode dagene er det veldig hyggelig mens det andre dager minner mest om et mareritt man aldri våkner fra. Eldste kjeder seg en del og savner barnehagen. Anonymkode: d1d4a...285 Nesten som å høre meg selv Noe som er kjedelig her jeg bor, er at det fortsatt er snø, og ganske mye ute i hagen. Skulle gjerne hatt både sandkasse og huskestativ tilgjengelig, så hadde de fått litt mer variasjon i dagene.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Har en toåring og en nyfødt. Pappaen jobber. Det er definitivt toåringen som krever mest! Vanskelig for han å plutselig være hjemme med bare meg, mye inne, og i tillegg måtte finne seg i å dele en utslitt mamma med den nye lillebroren sin. Skulle så gjerne hatt muligheten til å «sove når babyen sover» inni mellom. Men selv om permisjonen min ikke ble helt som ventet, får jeg være glad jeg ikke må jobbe i tillegg til å ha barna hjemme. Anonymkode: 4ea63...119 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 En på 6 mnd og en på snart 4. Far jobber hjemmefra. Det er slitsomt, men også mye kos. Far tar pause midt på dagen et par timer for å aktivisere eldste slik at jeg kan ha litt alenetid med minste. Anonymkode: 9dd46...a12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Pyton, det er fordi vi ikke har tid til han. Vi har fult opp med hjemmekontor. Føler ikke vi får tilbrakt noe kvalitetstid med han slik vi ønsker. Anonymkode: 10235...293 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Vi har en som blir to om en måned og en på to måneder. Toåringen krever mer nå enn da hun var ett, men siden jeg er i permisjon, har jeg også mye tid og ro. Det er nok litt vanskeligere å underholde toåringen nå enn da hun var ett og absolutt alt var stas (noen redskaper fra kjøkkenskuffen, en blomst i veikanten, sokkene mine osv.). Men hun er likevel ganske lett å begeistre fortsatt, og i tillegg får hun til mye mer nå, som å hjelpe til å skifte bleie på babyen eller få små oppgaver når jeg lager middag. Toåringen hadde også nylig hatt en periode hvor verden kunne rase helt sammen hvis ting ikke ble som hun så for seg, ville ikke legge seg, ville ikke kle på seg osv. Da hendte jeg at jeg tenkte "hvor ble det av den blide ettåringen min?" Det har gitt seg nesten helt. Det var kanskje en reaksjon på at hun ble storesøster. Men jeg hører jo også at dette er noe som gjerne kommer igjen med full styrke framover. Anonymkode: 69b95...e31
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 3 åringen er gutt og litt vill, men elskertogvsne og rolige ting, men da kommer 1 åringen å saboterer litt, så det er nok det vanskeligste Anonymkode: e0428...d54
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Har ei tre år gammel jente. Det er utrolig kos og masse lek, vi går mye tur og er mye ute og leker i hagen, hun er godt humør hele tida ❤️ Anonymkode: c702c...e96
Gjest Chroma Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 Vi koser oss mye, men det er også slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 Treåringen i seg selv er ikke så vanskelig, han er en grei gutt. Men i kombinasjon med storebror på fem som han stadig ligger i krig med (et ikke-tema i hverdagen når de er i barnehage på dagtid og bare er noen timer sammen om kvelden), pluss to storesøstre med hjemmeskole, og hjemmekontor for både mannen min og meg... Ja, dagene er tunge. Vi fikser det, men det er mye jobb. Anonymkode: d0226...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 Vi har en på 2, en på 5 og en på 8. Jeg synes det er tungt. Ferie er bare kos med alle ungene. Men det å kombinere hjemmeskole for åtteåringen, hjemmebarnehage for de to andre med hjemmekontor for meg og mannen er en tung kabal. Vi har begge svært forståelsesfulle arbeidsgivere, men jeg går konstant med dårlig samvittighet for egne barn og jobb. Vi gjør så godt vi kan, og jeg vet intellektuelt sett at det vi gjør er mer enn godt nok. Men jeg går likevel rundt med konstant dårlig samvittighet. Anonymkode: 595d7...9fb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 Både og, legger meg tidlig og står opp tidlig. Så sover vi ca 1.5t på dagtid begge to. Det hadde sikkert vært lettere og mer gøy om jeg ikke var gravid og ganske tung. Enkelte dager så er vi trøtte begge to, mens andre dager har vi masse gøy og tiden går fort. Anonymkode: 0515f...d86
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. april 2020 #20 Skrevet 7. april 2020 Tror jeg hadde syntes at det var tungt med en 2-åring, men en 3-åring går helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå