AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Del Skrevet 6. april 2020 Jeg har en kattunge på 5 måneder som jeg har hatt siden den var ca 3 1/2 månde. Noen ganger når den sover får den skikkelig rykninger i ansiktet og kroppen. Den sovner også innemellom med øyene bare halvt lukket så når den får sånne rykninger ser man pupillene plikt store så små så ser man de ikke osv. Noen som har erfaring med dette? Er redd den kan ha eplupsi, men den var ALDRI hatt noe som helst når den er våken. Eller kanskje den bare drømmer. Bør jeg kontakte dyrlegen? Anonymkode: 6ae85...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Del Skrevet 6. april 2020 Dyr har REM-søvn de også. Kan se ut som epilepsi, men er helt normalt. Spiser den, drikker og leker som normalt når den er våken så er det ingenting å tenke på. Den skal vel uansett ha påfyll på vaksine? Da kan du ta det opp på sjekken Anonymkode: bf3fb...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 6. april 2020 #3 Del Skrevet 6. april 2020 Katter drømmer de også, så det kan skje at de spretter rundt både poter og hale, samt rykninger i ørene. Du kan se det samme på hunder feks. Med mindre katten får anfall når den er våken, ville jeg ikke mistenkt epilepsi overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Del Skrevet 6. april 2020 Ok Tusen takk! Den er helt frisk ellers. Elsker å gå tur i bånd ute. Spiser som normalt. Normal døgnrytme osv. Skal høre med dyrlegen når hun skal steriliseres om ca 1 månde for sikkerhets skulle. Tusen takk igjen!! Anonymkode: 6ae85...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Del Skrevet 6. april 2020 Når mennesker drømmer, kobler vi ut kommunikasjonen fra hjernen til musklene. Vi beveger oss dermed ikke. For dem som går eller snakker i søvne, har ikke denne koblingen brutt helt, og det er vanligst for barn rundt 8 år. Men dette er enda mer vanlig hos dyr som katter og hunder. Alle katter og hunder jeg har sett sove mer enn et par timer, har slike rykninger. Det er bare fordi koblingen mellom hjerne og muskler ikke er godt nok brutt i søvne. Anonymkode: 6f09a...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Del Skrevet 6. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mennesker drømmer, kobler vi ut kommunikasjonen fra hjernen til musklene. Vi beveger oss dermed ikke. For dem som går eller snakker i søvne, har ikke denne koblingen brutt helt, og det er vanligst for barn rundt 8 år. Men dette er enda mer vanlig hos dyr som katter og hunder. Alle katter og hunder jeg har sett sove mer enn et par timer, har slike rykninger. Det er bare fordi koblingen mellom hjerne og muskler ikke er godt nok brutt i søvne. Anonymkode: 6f09a...c71 Tusen takk. Anonymkode: 6ae85...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå