AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Har dere vært borti mennesker som bare forteller, prater, noenstop, men hvor det ikke er noen dialog, altså ren plapring? En venninne har en mor som er en slik plaprer. Hun prater nonstop og avbryter hele tiden. Hun skal hele tiden fortelle om ting .Jeg har ikke noe i mot pratsomme mennesker men når de ikke har noen interesse av meg, ja da synes jeg det blir ekstremt, og jeg føler at jeg holder på å klikke! Jeg husker at vi var på biltur med moren hennes, da vi bodde i ferieleiligheten hennes i Danmark. Til og med på bilturen så måtte hun prate og fortelle " nå kjører jeg til venstre, så tar jeg til høyre", og hvor skal du ? (annen bilist). Jeg holdt på å bli sprø. I leiligheten så hadde hun alltid tv eller radio på. Aldri stillhet. Hun er skilt, og jeg lurer jo på om det er grunnen? I følge venninna vi har hun alltid vært sånn, men jeg vet ikke om hun har tenkt på hvor intenst det er for andre, hvis hun selv er oppvokst med det. En annen venninne har en bekjent av mannen, som er en ekstrem plaprer. Han jobber som prest, så er det er godt mulig at han må få utløp for eget behov når han ikke er på jobb. Men der er det heller ikke noen dialog. Han bare plaprer. Tror dere at disse som plaprer er klar over at de er ekstremt intense? Kan det ligge noen psykisk lidelse bak? Angst? Bare dårlige sosiale antenner? Anonymkode: cb0d3...bf1 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Kanskje hun bruker amfetamin i smug. Er mangen som gjør det og aldri blir misstenkt på verken hjemmefront eller jobb. Anonymkode: 4d587...998 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun bruker amfetamin i smug. Er mangen som gjør det og aldri blir misstenkt på verken hjemmefront eller jobb. Anonymkode: 4d587...998 Da må hun ha holdt på med dette i lang lang tid.... Anonymkode: cb0d3...bf1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Ja ei jeg jobber med, heldigvis skal hun slutte nå. Hun får vinklet alt inn på seg seg seg HELE tiden, utrolig slitsomt. Anonymkode: 1296b...dec 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja ei jeg jobber med, heldigvis skal hun slutte nå. Hun får vinklet alt inn på seg seg seg HELE tiden, utrolig slitsomt. Anonymkode: 1296b...dec Hva slags jobb er det? Vet du om hun bor alene til hverdags? Anonymkode: cb0d3...bf1
Ella Grisella Skrevet 7. april 2020 #6 Skrevet 7. april 2020 Kjenner et par av den typen jeg også. Jeg takler det ikke i det hele tatt, og unngår de så godt jeg kan. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #7 Skrevet 7. april 2020 Ikke for å sette folk med adhd i dårlig lys, men jeg har selv adhd og jeg er dessverre helt lik. Jeg er klar over at jeg snakker alt for mye og jeg hater det selv, men jeg prater og prater og prater uten stopp og ofte om helt meningsløse og totalt uinteressante ting. Men hjernen min hater stillhet, ved stillhet så overtenker jeg som da ofte fører til angst. Så jeg er en av de irriterende jævlene som må snakke høyt med meg selv, som kan fortelle historier og aldri komme til poenget, og snakke om meg selv i hytt og pine uten å inkludere andre i samtalen. Jeg synes synd på folk som er rundt meg mye... 😅 Anonymkode: d0e11...f7d 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Ja ei jeg jobber med, heldigvis skal hun slutte nå. Hun får vinklet alt inn på seg seg seg HELE tiden, utrolig slitsomt. Anonymkode: 1296b...dec Samme her. Tidligere kollega. Jobbet heldigvis bare sammen med henne, bare møtte henne når jeg skulle gå av eller på vakt. Men det var nok bare det. Herregud som hun pratet! Husker jeg skulle jobbe senvakt etter henne og vi ble stående å prate i ca et kvarter før hun gikk. Hun snakket om ungene sine, om venninna si som ikke var helt god, om hva hun skulle kjøpe til middag. Jeg slapp ikke til og ble til slutt bare stående å nikke bekreftende og si "åja" der det passet seg. Når hun endelig gikk var jeg helt svett i øra og sliten resten av kvelden. Mer intens dame har jeg aldri vært borti. Har fått øye på henne i byen i ettertid og da har jeg gått omveier eller stor O-sirkel rundt henne bare sånn at hun ikke skal få øye på meg og jeg må prate med henne! Anonymkode: 6f3b3...28f 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 Jobbet heldigvis aldri sammen med henne, bare møtte henne når jeg skulle gå av eller på vakt* skulle det stå 👆 Anonymkode: 6f3b3...28f 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #10 Skrevet 7. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må hun ha holdt på med dette i lang lang tid.... Anonymkode: cb0d3...bf1 Det tror jeg neppe. På amfetamin får man den karakteristiske "meth mouth". Du mister tenner, rett og slett, de løsner og faller ut en etter en på grunn av jevn og stadig meth-bruk. Anonymkode: a9c84...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å sette folk med adhd i dårlig lys, men jeg har selv adhd og jeg er dessverre helt lik. Jeg er klar over at jeg snakker alt for mye og jeg hater det selv, men jeg prater og prater og prater uten stopp og ofte om helt meningsløse og totalt uinteressante ting. Men hjernen min hater stillhet, ved stillhet så overtenker jeg som da ofte fører til angst. Så jeg er en av de irriterende jævlene som må snakke høyt med meg selv, som kan fortelle historier og aldri komme til poenget, og snakke om meg selv i hytt og pine uten å inkludere andre i samtalen. Jeg synes synd på folk som er rundt meg mye... 😅 Anonymkode: d0e11...f7d Jeg har også møtt mennesker med ADHD som er pratere. Det kan være litt slitsomt men jeg føler ikke at hun ikke er interessert i meg, men at det er vanskelig å stoppe taleflommen når hun først har startet. Hun er også bevisst på at hun kan være intenst, og det er sårt for henne når hun merker at folk blir irriterte. Ja jeg har lurt på om moren kan ha noen form for ADHD, alternativt dårlige sosiale antenner. Anonymkode: cb0d3...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #12 Skrevet 7. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Tidligere kollega. Jobbet heldigvis bare sammen med henne, bare møtte henne når jeg skulle gå av eller på vakt. Men det var nok bare det. Herregud som hun pratet! Husker jeg skulle jobbe senvakt etter henne og vi ble stående å prate i ca et kvarter før hun gikk. Hun snakket om ungene sine, om venninna si som ikke var helt god, om hva hun skulle kjøpe til middag. Jeg slapp ikke til og ble til slutt bare stående å nikke bekreftende og si "åja" der det passet seg. Når hun endelig gikk var jeg helt svett i øra og sliten resten av kvelden. Mer intens dame har jeg aldri vært borti. Har fått øye på henne i byen i ettertid og da har jeg gått omveier eller stor O-sirkel rundt henne bare sånn at hun ikke skal få øye på meg og jeg må prate med henne! Anonymkode: 6f3b3...28f Hvordan tror du hun hadde reagert hvis du bare ba henne om å holde kjeft? Hadde hun blitt lei seg? Blitt sint eller bare fortsatt med å prate? Anonymkode: cb0d3...bf1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 På 7.4.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Det tror jeg neppe. På amfetamin får man den karakteristiske "meth mouth". Du mister tenner, rett og slett, de løsner og faller ut en etter en på grunn av jevn og stadig meth-bruk. Anonymkode: a9c84...1bc Ok Anonymkode: cb0d3...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 Kjenner til noen sånne privat og har mange sånne innom jobben. Jobber i butikk og har merket at mange kunder, spesielt eldre, har dette behovet. I begynnelsen tenkte jeg de var ensomme og trodde at det var kjekt for dem å kunne slå av en prat når de var innom, men så oppdaget jeg at de egentlig bare ville tømme seg uten at noen andre trenger å si noe. Dvs. at hvis jeg prøver å komme med noe utover javel, mhm, jasså, så virker det som at de nesten blir irriterte eller bare avbryter for å fortsette tiraden. Anonymkode: 2b05b...8fc 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 On 4/7/2020 at 3:14 PM, AnonymBruker said: Hvordan tror du hun hadde reagert hvis du bare ba henne om å holde kjeft? Hadde hun blitt lei seg? Blitt sint eller bare fortsatt med å prate? Anonymkode: cb0d3...bf1 Hadde sikkert ikke gjort noe stort nummer ut av det der og da men antagelig slarvet om det til andre etterpå. I og med at hun prater så mye dritt om sin egen venninne til folk hun knapt kjenner så regner jeg med hun prater dritt om alle. Tror ikke sånne folk har så veldig mye å snakke om hvis de ikke hadde fått prate dritt om andre, sånn egentlig. Anonymkode: 6f3b3...28f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til noen sånne privat og har mange sånne innom jobben. Jobber i butikk og har merket at mange kunder, spesielt eldre, har dette behovet. I begynnelsen tenkte jeg de var ensomme og trodde at det var kjekt for dem å kunne slå av en prat når de var innom, men så oppdaget jeg at de egentlig bare ville tømme seg uten at noen andre trenger å si noe. Dvs. at hvis jeg prøver å komme med noe utover javel, mhm, jasså, så virker det som at de nesten blir irriterte eller bare avbryter for å fortsette tiraden. Anonymkode: 2b05b...8fc Ja det føles jo som om man er en søppelkasse for dem. De skal bare tømme seg, og gå videre. Ingen gjensidighet. Anonymkode: cb0d3...bf1 4
youcancallmejune Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 Jeg har en bekjent som er sånn, og hun driver meg fra vettet. Jeg orker ikke å tilbringe mer enn maks 15 minutter sammen med henne . Hver gang jeg prøver å si noe for av avbryte den endeløse ordflommen skrur hun bare opp volumet og overdøver meg. Jeg har begynt å bare gå nå. Jeg synes ikke det er mer ufint enn å oppføre seg sånn som hun gjør. Ikke har hun noen interessant å melde heller, det er bare babbel og trivialiteter. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, youcancallmejune skrev: Jeg har en bekjent som er sånn, og hun driver meg fra vettet. Jeg orker ikke å tilbringe mer enn maks 15 minutter sammen med henne . Hver gang jeg prøver å si noe for av avbryte den endeløse ordflommen skrur hun bare opp volumet og overdøver meg. Jeg har begynt å bare gå nå. Jeg synes ikke det er mer ufint enn å oppføre seg sånn som hun gjør. Ikke har hun noen interessant å melde heller, det er bare babbel og trivialiteter. hehe min ekstype var sånn-derav ordet eks Anonymkode: baef0...036 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 Mannen min har blitt sånn med alderen 😅 Jeg sier bare til ham at jeg er veldig glad i ham, men han må slutte å bable. Han trenger ikke fortelle at han går inn på kjøkkenet, åpner kjøleskapet, sjekker e-posten sin eller spiser en banan. Seriøst. Anonymkode: 90f26...309 7
Maleficenta Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 På 6.4.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev: Kanskje hun bruker amfetamin i smug. Er mangen som gjør det og aldri blir misstenkt på verken hjemmefront eller jobb. Anonymkode: 4d587...998 Evt bipolar? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå