Gå til innhold

44.000 krever evakuering av migrantbarn fra Moria

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
Skrevet
1 minutt siden, Godhelg2019 skrev:

Vi gir ikke bort landet. Vi investerer i flere flinke arbeidsfolk som Norge trenger.

Nei. Vi gir det bort. Vi tar fra fremtidige nordmenn innflytelse over den politiske og kulturelle utviklingen i Norge, tar fra dem arbeidsplasser, trygghet fra kriminalitet, samt velferdstjenester (innvandringen tapper statskassen for ressurser).

Mer og mer av samfunnet blir en ghetto. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Godhelg2019
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Sirkelen skrev:

Nei. Vi gir det bort. Vi tar fra fremtidige nordmenn innflytelse over den politiske og kulturelle utviklingen i Norge, tar fra dem arbeidsplasser, trygghet fra kriminalitet, samt velferdstjenester (innvandringen tapper statskassen for ressurser).

Ikke alle innvandrere. Her er ett innlegg som tar for 2 grupper innvandrere, der en gruppen som flyktninger og den som arbeidsinnvandrere. I tillegg begår personene fra disse folkegruppene betydelig mindre kriminalitet. Her har du innlegget:

Om du sikter til andre innvandrergrupper som ikke bidrar til samfunnet, så er jeg enig. Forøvrig er denne statistikken tilgjengelig på SSB.

Endret av Godhelg2019
Skrevet

Vil heller at vi henter 10.000 flyktninger fra Venezuela.

Gjest Sirkelen
Skrevet
Akkurat nå, Godhelg2019 skrev:

Ikke alle innvandrere. Her er ett innlegg som tar for 2 grupper innvandrere, der en gruppen som flyktninger og den som arbeidsinnvandrere. I tillegg begår personene fra disse folkegruppene betydelig mindre kriminalitet. Her har du innlegget:

Om du snakker om de andre gruppene så er jeg enig, som ikke er nevnt i denne rapporten så er jeg enig.

Du har rett i at noen innvandrergrupper bidrar positivt til samfunnet.

Problemet er at innvandringen og det multikulturelle samfunnet er en selvforsterkende prosess. Jo flere mennesker fra fjerne områder/kulturer som kommer til Norge, jo mer fragmentert blir samfunnet etnisk og kulturelt. Det gir stadig mindre mening å snakke om noe «norsk», hverken i kulturell, etnisk eller etisk forstand. Og da blir motforestillingene mot videre innvabdring enda mindre.

Mye av Europa vil ende opp som Balkan, Libanon, andre deler av Midtøsten og India: et lappeteppe av ulike etnisiteter som ikke passer sammen, ofte er i konflikt og hele tiden må hevde seg. Et så mildt og «tolerant» folkeslag som etniske nordmenn er blitt, vil bare drukne i denne multikulturelle suppa. Dette ser du allerede i Oslo. Og i Sverige er det mye, mye verre.

Jeg ønsker ikke at mine barn og etterkommere skal vokse opp i et fremmed land de ikke tilhører, et slags Midtøsten plassert oppe ved polarsirkelen et sted. Da er det bedre å flytte langt vekk.

Gjest Godhelg2019
Skrevet (endret)
9 timer siden, Sirkelen skrev:

Du har rett i at noen innvandrergrupper bidrar positivt til samfunnet.

Problemet er at innvandringen og det multikulturelle samfunnet er en selvforsterkende prosess. Jo flere mennesker fra fjerne områder/kulturer som kommer til Norge, jo mer fragmentert blir samfunnet etnisk og kulturelt. Det gir stadig mindre mening å snakke om noe «norsk», hverken i kulturell, etnisk eller etisk forstand. Og da blir motforestillingene mot videre innvabdring enda mindre.

Mye av Europa vil ende opp som Balkan, Libanon, andre deler av Midtøsten og India: et lappeteppe av ulike etnisiteter som ikke passer sammen, ofte er i konflikt og hele tiden må hevde seg. Et så mildt og «tolerant» folkeslag som etniske nordmenn er blitt, vil bare drukne i denne multikulturelle suppa. Dette ser du allerede i Oslo. Og i Sverige er det mye, mye verre.

Jeg ønsker ikke at mine barn og etterkommere skal vokse opp i et fremmed land de ikke tilhører, et slags Midtøsten plassert oppe ved polarsirkelen et sted. Da er det bedre å flytte langt vekk.

Da er vi enige. Inderne som kommer til Norge, er høyt utdannende som innehar kompetansen Norge virkelig trenger. Norskfødte etterkommerne av flyktning fra Sri Lanka, har også høy utdannelse og bidrar positivt til samfunnet. Felles for disse gruppene er at de har tilpasset seg den norske kulturen og norske verdier. En annen ting er at religionen ikke spiller en rolle blant disse.

Jeg er helt enig nå, når jeg tenker meg om at midtøsten kan være ett problem når kommer til integrering. Kanskje vi kun skal ta imot høytutdannende flyktninger, som i større grad har en forståelse for den vestlige verden. Men igjen religionen vil nok har en sentral rolle i deres hverdagsliv slik det kan være vanskelig å få dem integrert i det norske samfunnet.

Endret av Godhelg2019
Skrevet
3 timer siden, Sirkelen skrev:

Ja, har lagt merke til den økende polariseringen som gjør nyansert debatt umulig. Thomas Hylland Eriksen virker som en av dem som har låst seg inne i et globalisert, innvandringsliberalt paradigme som de ikke klarer å tenke utenfor. At handel, utveksling og reisemuligheter mellom land og kontinenter har økt, er sant, men det er håpløst å mene at nasjoner og folk har sluttet å være relevante kategorier av den grunn. Jeg frykter at det Eriksen driver med i faglig sammenheng grenser opp mot pseudovitenskap til fordel for et bestemt politisk syn. Det er synd, fordi det undergraver folks tillit til akademia når dette blir utbredt. 

Eriksen hatet OL på Lillehammer fordi det var for nasjonalistisk . Han synes derimot at eksotiske kulturer er spennende. Selv har han da valgt å bosette seg på vestkanten i Oslo . Det er noe som skurrer . Altså veldig få norske maktpersoner har kontakt med innvandrere i nærområdet der de bor eller i deres omgangskrets.

• Liker 3
Gjest Sirkelen
Skrevet
3 minutter siden, AlkoMann skrev:

Eriksen hatet OL på Lillehammer fordi det var for nasjonalistisk . Han synes derimot at eksotiske kulturer er spennende. Selv har han da valgt å bosette seg på vestkanten i Oslo . Det er noe som skurrer . Altså veldig få norske maktpersoner har kontakt med innvandrere i nærområdet der de bor eller i deres omgangskrets.

Enig med deg, de mest innvandringsliberale talsmennene lever i en virkelighet avsondret fra konsekvensene av eget syn.

Jeg tror professor Eriksen hadde endret mening etter å ha bodd en stund i forstedene til Paris, eller de tallrike andre lignende stedene i Europa. Hele historien er forøvrig full av smarte mennesker som holder fast på et virkelighetssyn/ideologi/teori på tvers av hva virkeligheten er, og hva de burde ha skjønt. De blir immune mot nyheter og opplysninger som strider mot eget syn. Dessverre intet nytt her.

Problemet med innvandringsdebatten er at den er så ideologisert. Folk som Eriksen har investert så mye intellektuell kapital i idéen om menneskeheten som én eneste «global landsby» at alle data må presses inn i det narrativet. Men dette har jo aldri vært sant. Og en kultur er heller ikke som en stasjonær PC hvor du uten videre kan bytte ut deler etter eget forgodtbefinnende, mikse og trikse og forvente et bedre resultat. Den er et organisk system. Forandrer du noe, forandrer du alt. 

Jeg er blitt mer og mer pessimistisk etterhvert som årene går, synd men sant. Trodde engang ungdommen på at «fornuften» skulle vinne til slutt, alle samfunnsproblemer kunne løses til slutt om man bare satte seg ned og tenkte rasjonelt over dem. Sannheten er jo at «fornuften» knapt har noe makt i verden, den fungerer stort sett bare som instrument for særinteresser og ideologiske kjepphester. Et instrument så utslitt og misbrukt at det mest minner om en utslitt skrutrekker moden for søpla.

Skrevet
19 timer siden, Sirkelen skrev:

Arabere, Afrikanere og Pakistanere lever i en klan verden. Den er mye viktigere for dem enn enhver nasjonalstat . Kanskje det er årsaken til at 40 prosent av norsk/pakistanske ektepar er søskenbarn ? Noen alarmklokker i samfunnet burde ringe ved en slik  utvikling. Problemet er at det motsatte skjer . MSN promoterer og melder om multikulturelle gladsaker 24/7 . Målet helliger midlet . Norsk etnisk ungdom blir påvirket av dette å tror at det er riktig og viktig å fremme det multikulturelle. Den norske historien , kulturen og væremåten må vike for fremtidens Norge.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...