Voyager Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 På 12.4.2020 den 16.40, Godhelg2019 skrev: Dette er noe tull. De fleste som havner på NAV er unge norske nordmenn som ikke vil jobbe. Helt feil 10
Imperfectionibus Skrevet 21. april 2020 #22 Skrevet 21. april 2020 På 12.4.2020 den 16.40, Godhelg2019 skrev: Dette er noe tull. De fleste som havner på NAV er unge norske nordmenn som ikke vil jobbe. Om så skulle stemme, noe jeg ikke tror, hvorfor skal vi da importere mere utgifter? Om du vil hjelpe flest mulig er det ikke da bedre å hjelpe de i nabolandene til en brøkdel av prisen av hva det vil koste å hjelpe de her? Det vil jo gi mulighet til å hjelpe langt flere. 4
nord og ned Skrevet 22. april 2020 #23 Skrevet 22. april 2020 På 21.4.2020 den 15.02, Imperfectionibus skrev: Om så skulle stemme, noe jeg ikke tror, hvorfor skal vi da importere mere utgifter? Om du vil hjelpe flest mulig er det ikke da bedre å hjelpe de i nabolandene til en brøkdel av prisen av hva det vil koste å hjelpe de her? Det vil jo gi mulighet til å hjelpe langt flere. Bare gi opp. Godhetsapostlene forstår seg ikke på logikk. 2
Imperfectionibus Skrevet 22. april 2020 #24 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, nord og ned skrev: Bare gi opp. Godhetsapostlene forstår seg ikke på logikk. De vil nok skjønne det til slutt, men er redd det snart er forsent 3
Gjest Godhelg2019 Skrevet 22. april 2020 #25 Skrevet 22. april 2020 4 timer siden, Imperfectionibus skrev: De vil nok skjønne det til slutt, men er redd det snart er forsent Det er bedre at 30.000 kommer til Norge som flyktninger enn at 3 millioner som hjelp i nærområdet. Dette er fordi disse 30.000 kan hjelpe 3 millioner andre i nærmeste tiår da de arbeider og sender penger tilbake til landet, da de skal bygge landet opp igjen.
Imperfectionibus Skrevet 23. april 2020 #26 Skrevet 23. april 2020 14 timer siden, Godhelg2019 skrev: Det er bedre at 30.000 kommer til Norge som flyktninger enn at 3 millioner som hjelp i nærområdet. Dette er fordi disse 30.000 kan hjelpe 3 millioner andre i nærmeste tiår da de arbeider og sender penger tilbake til landet, da de skal bygge landet opp igjen. Det er ikke bra for Norge AS på sikt om en ser på det med økonomisk briller 2
Callisto83 Skrevet 23. april 2020 #27 Skrevet 23. april 2020 15 timer siden, Godhelg2019 skrev: Det er bedre at 30.000 kommer til Norge som flyktninger enn at 3 millioner som hjelp i nærområdet. Dette er fordi disse 30.000 kan hjelpe 3 millioner andre i nærmeste tiår da de arbeider og sender penger tilbake til landet, da de skal bygge landet opp igjen. I en drømmeverden er det kanskje sånn. I virkeligheten er det nok ikke sånn. Jeg tror kanskje du undervurderer hvor vanskelig det er å lære seg et helt nytt språk, i tillegg til å forsørge seg selv i et nytt land. 7
Gjest Sirkelen Skrevet 24. april 2020 #28 Skrevet 24. april 2020 14 timer siden, Callisto83 skrev: I en drømmeverden er det kanskje sånn. I virkeligheten er det nok ikke sånn. Jeg tror kanskje du undervurderer hvor vanskelig det er å lære seg et helt nytt språk, i tillegg til å forsørge seg selv i et nytt land. Fortsatt høy innvandring er en oppskrift på store sosiale og økonomiske problemer, samt etniske konflikter og kriminalitet. Dette eksperimentet har vært testet før.
herzeleid Skrevet 24. april 2020 #29 Skrevet 24. april 2020 Jeg er veldig spent på innstillingen en del vil ha om økonomien vår blir like hardt truffet av COVID-epidemien som en del spår. I så fall må vi prioritere temmelig hardt fremover, og en må innse at en ikke har råd til alle gode formål. Det kan fort bli en brå oppvåkning for en del når en innser at enorme summer gikk til å hjelpe få heller enn mange, at andre gode formål nasjonalt får mindre finansiering eller om sosiale problemer samt konflikt og ulikhet blomstrer opp under nedgangstiden. 8
Stina234 Skrevet 25. april 2020 #30 Skrevet 25. april 2020 Slike kampanjer er lite gjennomtenkte. Med barna kommer det familiegjenforening, så totalantallet blir ganske høyt. Så kommer signaleffekten og flere presser på for å komme inn i Europa. 5
Rosa blomst Skrevet 25. april 2020 #31 Skrevet 25. april 2020 På 12.4.2020 den 16.40, Godhelg2019 skrev: Dette er noe tull. De fleste som havner på NAV er unge norske nordmenn som ikke vil jobbe. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/yvAgBa/innvandrere-mottok-godt-over-halvparten-av-all-sosialhjelp-i-2017 https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/ufore Nå er det vel helst du som kommer med tull, men det vet du vel fra før... 8
Jolene Skrevet 25. april 2020 #32 Skrevet 25. april 2020 På 12.4.2020 den 20.14, Callisto83 skrev: Hva med neste pulje? Og neste etter der igjen? Ingen snakker om det. Indirekte er man jo med på å oppfordre sårbare personer til å betale menneskesmuglere for å komme til vesten, når man gir disse stakkars menneskene et håp om å komme til europa. Er det ingen som tenker på det? Enig. Nabolandene er jo de som bør bidra, og da kan man heller bistå dem der. På den måten kan man også hjelpe langt flere. 3
AlkoMann Skrevet 25. april 2020 #33 Skrevet 25. april 2020 På 7.4.2020 den 0.51, Anne 69 skrev: Har vi ikke egentlig nok med oss selv nå, og er det så lurt å ta imot masse mindreårige som kanskje har korona eller som vil få korona når de kommer hit? 🤔 Mange av flyktningbarna vil bli med i gjenger som selger narkotika. Jeg ser dette hver dag i Oslo. Jeg skjønner ikke helt hvem som er alle kundene til innvandrerguttene med treningsdrakt og liten homseveske. Det virker om de konstant venter på ordre eller er på vei til å deale. Dette er ikke en del av Bondevik, Wollebekk eller Joners hverdag. Ikke Nicolai Cleve Brochs hverdag heller som er oppvokst i Bærum og har tilfeldigvis havnet på Ullern . Han elsker innvandring . 2
AlkoMann Skrevet 25. april 2020 #34 Skrevet 25. april 2020 På 12.4.2020 den 20.14, Callisto83 skrev: Hva med neste pulje? Og neste etter der igjen? Ingen snakker om det. Indirekte er man jo med på å oppfordre sårbare personer til å betale menneskesmuglere for å komme til vesten, når man gir disse stakkars menneskene et håp om å komme til europa. Er det ingen som tenker på det? Norge vil selv komme i en økonomisk krise om et halvt år. Da må Norge hjelpe deg. Hvorfor skal man hente mange muslimer til Norge som kun er lojale overfor sin egen familie , klan og Allah . Norge have been there, done that . Don't repeat the scars in our history . 2
Gjest Godhelg2019 Skrevet 25. april 2020 #35 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, AlkoMann skrev: Norge vil selv komme i en økonomisk krise om et halvt år. Da må Norge hjelpe deg. Hvorfor skal man hente mange muslimer til Norge som kun er lojale overfor sin egen familie , klan og Allah . Norge have been there, done that . Don't repeat the scars in our history . Er det greit for deg at vi henter ikke-vestlige innvandrere som er religiøse, men ikke muslimer?
AlkoMann Skrevet 25. april 2020 #36 Skrevet 25. april 2020 3 minutter siden, Godhelg2019 skrev: Er det greit for deg at vi henter ikke-vestlige innvandrere som er religiøse, men ikke muslimer? Det er bedre, men jeg ønsker en innvandringspause. Det finnes uendelig mange forfulgte kristne i muslimske land som Egypt, Pakistan og Syria . 1
Gjest Godhelg2019 Skrevet 25. april 2020 #37 Skrevet 25. april 2020 1 minutt siden, AlkoMann skrev: Det er bedre, men jeg ønsker en innvandringspause. Det finnes uendelig mange forfulgte kristne i muslimske land som Egypt, Pakistan og Syria . Jeg tenkte mer på hinduer, buddhister, sikher og bahai. Hva tenker du det? Felles for alle disse er at religionen stammer hovedsaklig fra India.
AlkoMann Skrevet 25. april 2020 #38 Skrevet 25. april 2020 2 minutter siden, Godhelg2019 skrev: Jeg tenkte mer på hinduer, buddhister, sikher og bahai. Hva tenker du det? Felles for alle disse er at religionen stammer hovedsaklig fra India. Nei. Vi har for mange u integrerbare mennesker i Norge allerede . 3
Gjest Godhelg2019 Skrevet 25. april 2020 #39 Skrevet 25. april 2020 Akkurat nå, AlkoMann skrev: Nei. Vi har for mange u integrerbare mennesker i Norge allerede . Disse religioner såvidt meg bekjent aldri skapt problemer i Norge, bare bidratt til økonomisk vekst i Norge. Eksempelvis tjener barn av innvandrere fra India og Sri Lanka 9-20 % mer enn etniske norske på deres alder. Det er disse jeg sikter til i innlegget mitt. Hva tenker du om det?
AlkoMann Skrevet 25. april 2020 #40 Skrevet 25. april 2020 Akkurat nå, Godhelg2019 skrev: Disse religioner såvidt meg bekjent aldri skapt problemer i Norge, bare bidratt til økonomisk vekst i Norge. Eksempelvis tjener barn av innvandrere fra India og Sri Lanka 9-20 % mer enn etniske norske på deres alder. Det er disse jeg sikter til i innlegget mitt. Hva tenker du om det? En Sri Lanker vil aldri kunne bli en Nordmann. En Nordmann vil aldri kunne bli en Sri Lanker . Fatteru ? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå