Drizzt Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/44-000-krever-evakuering-av-barn-fra-gresk-flyktningleir-1.1695159?fbclid=IwAR1ZZgGYoOjEG6mzzma0BIqaXwJfkNrd3ra5XUiLW-hEyGoi3pTCa9h8tCo Det de 44 som har signert ikke sier er HVOR skal barnefamiliene evakueres til? Noen som vet? Jeg har ikke signert det og kommer ikke til å gjøre det når det mangler helt konkrete forslag til løsning på krisen. 5
herzeleid Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Jeg går ut ifra at de med "slutte seg til forslaget" mener at vi også skal ta imot en andel av disse? Jeg tror nok en ville vært mer villig til å brette opp ermene i slike tilfeller om det faktisk var snakk om en "dugnad", som det ble sagt i 2015, men da en så at det tvert imot var snakk om en "ekstrajobb" uten sluttdato eller oppsigelsesmulighet forsvant nok mye av dugnadsånden. Ellers har det jo vært oppslag om denne leiren og hvordan vi Europeere burde skamme oss i veldig lange tider, så jeg er redd dette sånn sett har blitt normaltilstand, og drukner litt i koronakrise. Det er synd, for dette kan nok potensielt bli enda verre enn det en har sett til nå, og en bør nok i det minste treffe tiltak for også å forberede forholdene i leirene og deres evne til å takle situasjonen.
Drizzt Skrevet 6. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2020 Du er inne på noe. Nå har enkelte påført hele nasjonen skamfølelse og skyldfølelse for så lenge at det er få om noen som egentlig føler skam eller skyld. Det er blitt normaltilstand sånn sett. Men som alltid er det kun føleri og null argumenter eller fornuft fra den kanten, så folk får fort flokkimmunitet mot den slags. Akkurat nå i disse koronatider er det jo en enda dårligere timing. 4
Tough cookie Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Har vi ikke egentlig nok med oss selv nå, og er det så lurt å ta imot masse mindreårige som kanskje har korona eller som vil få korona når de kommer hit? 🤔 17
Mhmjadda Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Tror nok det er flere som tenker "hva kommer etter Moria?". Mange er mettet. Det er flere leirer enn Moria i Hellas. Og så kommer Al-Hol, Libya... 17
JaVel Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Det jeg ikke har fått svar på når det gjelder denne evakueringen er hvilke nasjonaliteter som skal evakueres? Leiren er jo fylt opp av flyktninger OG imigranter. Hvis det er mennesker som har flyktet fra krig i sine hjemland, og som ikke kan flykte til trygge steder i hjemlandet vil jeg svare ja på at vi bør ta imot dem, samme med flyktninger som har vært forfulgt i sine hjemland.
Madame Butterfly Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Tenker at leirene bør stenges, for nye. Utbedres for de som er der, mens det ryddes i hvem de faktisk er. Politisk press på opprinnelsesland, for å få papirer på plass. Lete etter familien til hver og en av de enslige mindreårige for gjenforening. Dette vil bli løsningen for de fleste, og resten får vi dele mellom oss. Det vil la seg gjøre, særlig med samarbeid. 1
Imperfectionibus Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 På 6.4.2020 den 18.43, Drizzt skrev: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/44-000-krever-evakuering-av-barn-fra-gresk-flyktningleir-1.1695159?fbclid=IwAR1ZZgGYoOjEG6mzzma0BIqaXwJfkNrd3ra5XUiLW-hEyGoi3pTCa9h8tCo Det de 44 som har signert ikke sier er HVOR skal barnefamiliene evakueres til? Noen som vet? Jeg har ikke signert det og kommer ikke til å gjøre det når det mangler helt konkrete forslag til løsning på krisen. Vi har ikke råd til å leke superhelt nå. Det naturlige ville være at de fikk hjelp i nabolandene ikke at de skal fraktes halve verden rundt. 13
Gjest Kvinne487 Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Har vi ikke nok med oss selv nå? Mange i Norge sliter økonomisk fra før , og enda mere etter coronakrisen. Så skal vi heller bruke tid og ressurser på å hjelpe andre nok engang? Typisk Norge å skal øse ut milliarder til andre land mens vår egne borgere knapt får ender til å møtes. Når skal folk få opp øynene og hodet??
pinnelinn Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Synes kineserne bør ta ansvar her for det de har stelt i stand og hente migrantbarna ut av leieren og bosette de i Shanghai, Beijing, Shenzen eller Goungdou eller noe. Tipper alle hadde protestert. Migrantene vil ikke til Kina for der er det ikke trygt. Og disse 44k istemmer. Ikke trygt i Kina. Men om en kineser skulle prøve å få asyl i Norge blir han ledd av. 9
Gjest Godhelg2019 Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Send dem til Norge. Vi er godt rustet og har god kapasitet til dette. Nå som FRP er uten av regjering bør Venstre og KRF vise krefter! Det er på tide at vi viser medmenneskelighet til disse menneskene. Vi kan selvfølgelig ikke ta imot absolutt alle, men en stor andel. Regner med de fleste her er enige.
Liker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Det kan vi ikke, problemer med slike som starter disse aksjonene ikke forstår hvor mye problemer det vil bli med å ta de imot. Foreldrene skal være med også. Vi har altfor mange innvandrere på NAV allerede, som koster norge milliarder. Vi har ikke råd til mer innvandring. 22
Gjest Godhelg2019 Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Liker skrev: Det kan vi ikke, problemer med slike som starter disse aksjonene ikke forstår hvor mye problemer det vil bli med å ta de imot. Foreldrene skal være med også. Vi har altfor mange innvandrere på NAV allerede, som koster norge milliarder. Vi har ikke råd til mer innvandring. Dette er noe tull. De fleste som havner på NAV er unge norske nordmenn som ikke vil jobbe.
Liker Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 På 6.4.2020 den 18.43, Drizzt skrev: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/44-000-krever-evakuering-av-barn-fra-gresk-flyktningleir-1.1695159?fbclid=IwAR1ZZgGYoOjEG6mzzma0BIqaXwJfkNrd3ra5XUiLW-hEyGoi3pTCa9h8tCo Det de 44 som har signert ikke sier er HVOR skal barnefamiliene evakueres til? Noen som vet? Jeg har ikke signert det og kommer ikke til å gjøre det når det mangler helt konkrete forslag til løsning på krisen. De tenker ikke hva de skal gjøre med alle disse menneskene når det kommer til Norge, DET har de ikke tenkt på. Vi sliter allerede med de vi har her fra før. 10
Callisto83 Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Hva med neste pulje? Og neste etter der igjen? Ingen snakker om det. Indirekte er man jo med på å oppfordre sårbare personer til å betale menneskesmuglere for å komme til vesten, når man gir disse stakkars menneskene et håp om å komme til europa. Er det ingen som tenker på det? 21
334 Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 Send dem til de steinrike gulf statene / saudi arabia eller isreal. De tar nemilig ikke imot disse "flyktningene", men sender lobbyister for at europa skal gjøre det. 95% av dem er ikke reelle flyktninger. Og Europa er allerede stappfult og på vei mot katastrofe på de fleste områder. 15
Liker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 12 timer siden, Callisto83 skrev: Hva med neste pulje? Og neste etter der igjen? Ingen snakker om det. Indirekte er man jo med på å oppfordre sårbare personer til å betale menneskesmuglere for å komme til vesten, når man gir disse stakkars menneskene et håp om å komme til europa. Er det ingen som tenker på det? De som skal redde verden tenker ikke på slike ting, de tror alt er rosa og enkelt. "Bare kom til Norge!!" 🙂 Er jo da problemet virkelig starter, når de kommer hit. Fleste av de vil aldri komme i arbeid, mange vil enda opp som kriminelle. Norge har også tatt imot endel mennesker fra Sør-Sudan siste årene, oppfølgingen der har vært en katastrofe. Mennesker som er analfabete får informasjon på et ark som de ikke kan lese. Jeg jobber i staten å ser på innsiden hvor galt dette går, nå er jeg lei av dette tullet. Skal man ta imot mennesker som VIRKELIG er i nød må de gjøres på en skikkelig måte med 100% oppfølging. De som er på Moria er IKKE flyktninger. 14
Elaine Marley Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest Mask Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 Helt i orden for meg så lenge DE betaler for det, ikke staten.
Gjest Sirkelen Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 På 6.4.2020 den 18.43, Drizzt skrev: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/44-000-krever-evakuering-av-barn-fra-gresk-flyktningleir-1.1695159?fbclid=IwAR1ZZgGYoOjEG6mzzma0BIqaXwJfkNrd3ra5XUiLW-hEyGoi3pTCa9h8tCo Det de 44 som har signert ikke sier er HVOR skal barnefamiliene evakueres til? Noen som vet? Jeg har ikke signert det og kommer ikke til å gjøre det når det mangler helt konkrete forslag til løsning på krisen. Prinsippielt bør vi som nasjon sette ned foten nå. Det har vært nok innvandring, og det er ikke en farbar eller klok vei videre. Vi skaper bare mer problemer i det lange løp, og innvandringen bare fortsetter om vi ikke sier stopp. Europa må finne andre og bedre måter å hjelpe nødlidende i andre land på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå