AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Jeg har levd ganske isolert, kun vært i matbutikk og på apotek, men man kan jo i teorien bli smittet der også? Nå har jeg fått vondt i halsen. Ingen hoste, ingen tungpust, men var ganske slapp i går. Litt bedre i dag, bortsett fra halsen. Vondt å svelge. Så hva gjør man? Lever som om man har korona? Eller er dette ikke tegn på korona? Må man ha hoste og tungpust? Anonymkode: 60ce2...204
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har levd ganske isolert, kun vært i matbutikk og på apotek, men man kan jo i teorien bli smittet der også? Nå har jeg fått vondt i halsen. Ingen hoste, ingen tungpust, men var ganske slapp i går. Litt bedre i dag, bortsett fra halsen. Vondt å svelge. Så hva gjør man? Lever som om man har korona? Eller er dette ikke tegn på korona? Må man ha hoste og tungpust? Anonymkode: 60ce2...204 Om du har symptomer så må du holde deg hjemme helt til du føler deg bedre (minst 2 uker). Anonymkode: 86553...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Samme her. Har hatt øm hals i hvertfall 3 uker nå, med enkelte dager hvor den er helt fin. Ingen andre symptomer. Ikke vært slapp heller. Anonymkode: 98fe0...5b5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Har hatt øm hals i hvertfall 3 uker nå, med enkelte dager hvor den er helt fin. Ingen andre symptomer. Ikke vært slapp heller. Anonymkode: 98fe0...5b5 Holder du deg helt isolert? Anonymkode: 60ce2...204
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Holder du deg helt isolert? Anonymkode: 60ce2...204 Jeg er i selvpålagt karantene, og det begynte jeg med lenge før jeg fikk øm hals. Går kun ut for å handle mat hver andre uke. Jeg har ikke hoste, eller noen av de andre symptomene som nevnes på ulike nettsider, og er heller ikke forkjølt. Anonymkode: 98fe0...5b5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har symptomer så må du holde deg hjemme helt til du føler deg bedre (minst 2 uker). Anonymkode: 86553...6b8 Rådet er vel fortsatt at dersom man får luftveissymptomer, men ikke har mistenkt smitte (vært sammen med noen som har påvist sykdommen, vært på reise etc), så skal man ha vært symtomfri i minst ett døgn før man går ut. Man kan ikke bare finne på egne regler, heller. Fra FHI: Dersom du har symptomer på luftveisinfeksjon skal du holde deg hjemme ett døgn etter at du har blitt frisk. De du bor sammen med kan fortsatt gå ut, men må følge med på egne symptomer. Dette gjelder også for helsepersonell Anonymkode: 9a3ba...b65 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Jeg ville ikke tenkt coronavirus med bare litt vond hals, når du ikke har andre symptomer og har levd så isolert. Jeg kan få det av og til av halsbrann feks, trenger ikke å være smittet av noe som helst. Men greit å ta forholdsregler uansett. Ikke å gå i butikk til du er symptomfri. Hold deg mest mulig hjemme. Anonymkode: 1f497...0c2
Djungelvrål Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 3/4 er asymptomatiske. Så det er tusenvis av nordmenn som vandrer rundt med smitte uten å være klar over det.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Jeg har en ansatt som har hatt feber siden onsdag, Hun hoster ikke, hun er ikke utmattet, men hun har hatt feber og muskelsmerter hele veien. FHI snakker om luftveisinfeksjon ... og det har jo hatt lite med luftveiene å gjøre. Så i dag, på dag seks, begynner hun å få vondt i halsen. Virker som mandelen på ene siden av svelget er vond. Fortsatt ikke den tørhosten, utmattelsen eller hodepinen vi hører mest om. Likevel. Vi vet at det er mange varianter av symptomer og hvorfor ta sjansen om hun føler seg fin i morgen. Hun får bli hjemme til over påske. Anonymkode: 9686c...692
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 11 minutter siden, Apocalypte skrev: 3/4 er asymptomatiske. Så det er tusenvis av nordmenn som vandrer rundt med smitte uten å være klar over det. Ekkelt å tenke på. Anonymkode: 60ce2...204
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: 3/4 er asymptomatiske. Så det er tusenvis av nordmenn som vandrer rundt med smitte uten å være klar over det. Jada bare gjenta det nok ganger så blir det sikkert sant til slutt.... Anonymkode: b154b...c2b
Djungelvrål Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada bare gjenta det nok ganger så blir det sikkert sant til slutt.... Anonymkode: b154b...c2b https://forskning.no/ntb-virus/mange-koronasmittede-har-ingen-symptomer/1666943 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nax1bd/islandsk-rapport-halvparten-av-de-coronapositive-har-ikke-symptomer Mange av oss har det nå eller har hatt det helt uten at vi har visst det.
Anbefalte innlegg