Gå til innhold

Hvor mye tåler dere av nabobarna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

om sommeren kan jeg liksom ikke sitte og grille i hagen eller gi barnet mitt is uten at det kommer nabobarn og ber om og få. Og jeg tviler sterkt at mitt barn hadde fått noe av naboene heller. Ikke at det koster så mye som ei pakke pølser eller is men folk må da klare å gi barna sine mat selv..?eller ute leker? 

Jeg er ikke slik person som er så glad i å ha en heil haug med barn som ikke mitt barn engang leker med. Pleier dere og fore nabobarna? eller lar dem leke over i hagen?

Anonymkode: 15406...110

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bosatt oss slik at nærmeste nabo er en kilometer med skog unna. Det er befriende på alle mulige måter.

Svar på spørsmålet: Jeg hadde ikke gitt hverken mat eller is til barn som ikke var invitert, eller i aktiv lek med et av mine barn.

Anonymkode: 88aa0...12e

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier, så vi deler på hagen. De går oppå verandaen "vår", også. Grensen min går hvis de stiller seg slik at de tydelig ser inn i vinduene her vi bor og befinner oss bare for å glane. Eller hvis de setter seg oppi/tar på våre utemøbler. De hadde ikke fått is fra oss hvis vi hadde spist det ute. 

Anonymkode: 6abd4...1f7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn måtte mine venner gå hjem når jeg skulle inn til middag el.l. Det var aldri noe snakk om at de skulle ha mat. Syns det er helt greit å markere et skille der. Ingen var sure, for det var en helt naturlig ting som skjedde.  

Anonymkode: d5cd6...d5b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis naboungene spør uten å være i lek med barnet ditt sier du bare at dere ikke har mer. Men hvis barnet ditt leker med ungene så gir du ikke ungen din is midt i leken. 

Anonymkode: a7282...e9c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare ifra at de må gå hjem siden vi skal spise middag nå. Kan ikke fore andres barn hele sommeren, har ikke økonomi til det.

Anonymkode: e9eed...fc1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi sier bare at det ikke passer nå. Jeg er ganske konfliksky, men akkurat til barn greier jeg å sette ned foten. «Det passer ikke i dag» det holder lenge det. 

Anonymkode: 44eda...cba

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ser det var stor forskjell med barna mine, eldste var over sosial, og hadde jo alltid barn med seg hjem, jo flere jo bedre. Og hun inviterte de på middag og is, uten å høre med oss. Vi løste det med å ha en ekstra pakke med grill pølser og lomper, og billig is. Men noen ganger måtte vi og si at det ikke passet. Yngste barnet har alltid vært svært rolig, og likt å leke for seg selv, eller med en til. Og har aldri invitert nabolaget på is og middag. 

Anonymkode: 2eeb9...7da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber barnets venner om å vente på rommet/eller der de lekte så vi kan få matro uten fnising, hater tull ved bordet, her er jeg på mitt strengeste!

Anonymkode: 72a2f...b2d

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ber barnets venner om å vente på rommet/eller der de lekte så vi kan få matro uten fnising, hater tull ved bordet, her er jeg på mitt strengeste!

Anonymkode: 72a2f...b2d

Du ber barna vente på rommet til ungen din mens dere spiser? Da er de jo på besøk. Ville aldri satt ungene på rommet og spist selv. Er noe annet når de ikke er på besøk. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle nabobarna her er venner av barnet mitt, så jeg synes det bare er hyggelig at de kommer over. Og holder heller ikke utenfor de som ikke er venner av ham (ennå) hvis de dukker opp. Spiser vi is ute så får alle som er der. :)

Men her er nesten alle nabobarna rundt samme alder og alle leker sammen. Og de andre gir til mitt barn også. Så det høres ut som en litt annen situasjon hos dere. Men det har nok ikke noe med at foreldrene ikke gir dem noe selv, her har de gått fra hus til hus og spist is etter is et par ganger, til det ble oppdaget. ;)

Anonymkode: ebadb...af9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis naboungene spør uten å være i lek med barnet ditt sier du bare at dere ikke har mer. Men hvis barnet ditt leker med ungene så gir du ikke ungen din is midt i leken. 

Anonymkode: a7282...e9c

Barnet mitt er bare nesten 2 år, og nabobarna er omkring 5-8 år gammle.
Så hun er litt redd for eldre barn. For barna vil bare komme over fordi enten så griller vi ute eller fordi vil leke i sandkassen jeg og samboer har bygget i hagen. eller så har vi satt opp basseng (ikke noe særlig stort basseng) 

Nabobarna liker og henge i hverandres hager og hus, Samboer vil ikke ha naboungene i hagen våres utenom vis det var venner av datteren vår og sånt ellers ser han ikke vitsen av og ha mange skrikete unger som bare er ute etter godis eller ute lekene i hagen siden vi snakker heller ikke med naboene. Han sier de er bare barn men foreldrene dems burde lære dem at de ikke må gå rundt og vandre og tigge i andres hager. 

• Liker 3
Skrevet

Hva med å sette opp et gjerde?

• Liker 4
Skrevet

Er barna på besøk, får alle eller ingen. Når det gjelder is, har jeg sjelden det. Sitter vi ute å spiser og noen barn kommer rundt hjørnet blir de ikke tilbydd noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

om sommeren kan jeg liksom ikke sitte og grille i hagen eller gi barnet mitt is uten at det kommer nabobarn og ber om og få. Og jeg tviler sterkt at mitt barn hadde fått noe av naboene heller. Ikke at det koster så mye som ei pakke pølser eller is men folk må da klare å gi barna sine mat selv..?eller ute leker? 

Jeg er ikke slik person som er så glad i å ha en heil haug med barn som ikke mitt barn engang leker med. Pleier dere og fore nabobarna? eller lar dem leke over i hagen?

Selvfølgelig ikke! Gode venner av barn man selv har er fint, men andre barn kan bare pelle seg vekk.

Anonymkode: 678a1...a24

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt er bare nesten 2 år, og nabobarna er omkring 5-8 år gammle.
Så hun er litt redd for eldre barn. For barna vil bare komme over fordi enten så griller vi ute eller fordi vil leke i sandkassen jeg og samboer har bygget i hagen. eller så har vi satt opp basseng (ikke noe særlig stort basseng) 

Nabobarna liker og henge i hverandres hager og hus, Samboer vil ikke ha naboungene i hagen våres utenom vis det var venner av datteren vår og sånt ellers ser han ikke vitsen av og ha mange skrikete unger som bare er ute etter godis eller ute lekene i hagen siden vi snakker heller ikke med naboene. Han sier de er bare barn men foreldrene dems burde lære dem at de ikke må gå rundt og vandre og tigge i andres hager. 

Helt enig med samboren din!

Anonymkode: 678a1...a24

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart Nordmenn blir ensomme🙄 Alt kan deles hvis man har hjerterom. Du kan bare ha en firstprice ispakke hjemme kun for å dele? Koster ingenting nesten. Tror ikke barna hadde brydd seg. 

Anonymkode: 57435...845

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Spiser aldri middag uten å tilby dem som er på besøk hos ungen. Har vi ikke nok, lar jeg heller være å spise selv. Har alltid nok med is i frysern(billigste sort) og spandere gledelig med nabobarna. Har absolutt ikke flust av penger,  men dette er en av mine prioriteringar. 

Anonymkode: 6a1b9...af0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart Nordmenn blir ensomme🙄 Alt kan deles hvis man har hjerterom. Du kan bare ha en firstprice ispakke hjemme kun for å dele? Koster ingenting nesten. Tror ikke barna hadde brydd seg. 

Anonymkode: 57435...845

gir du tilfeldige nabo barn is eller mat så kommer de hele tiden tilbake får mer og jeg har ikke økonomi for og kjøpe masse is til andres barn desverre.. da er vi ikke i samme side

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

jeg forstår veldig godt de som skriver her at de gir ut is osv siden barna er venner med nabobarna det hadde jeg og gjort, men ikke i dette tilfelle der de bare er ute etter ting, og jeg ville heller ikke hatt lyst å være ansvarlig for om barna skader seg eller krangling osv

og jeg tror ikke at min 2 åring hadde synes det var så kjekt med masse store høylytte barn i hagen. Eller at hun ikke får leke med noen av lekene sine store barn kan være ganske sjefete over de små, og jeg vil helst at hun slippe og bli utrygg og redd i denne tilfellen.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...